Toon posts:

Relay via gratis e-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een gratis mail provider die berichten kan 'relayen' dus doorsturen en ontvangen van een andere provider.

Heb nl. een abbonnement bij planet maar deze rekend tegenwoordig de 'tikken' af en kan ik dus overdag als ik mijn laptop meeneem naar mijn werk niet meer de hele dag online zijn daar deze kosten op mijn rekening komen en niet van mijn baas.

ik weet dat ik het via webmail kan maar dan heb ik de verstuurde berichten niet meer op mijn laptop staat.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ V10-450BHP _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ik kan je bijna garanderen dat als er nu een 'nieuwe' open relay mailserver zou komen dat tie binnen 4 weken op de blacklist staat. deze servers worden namelijk heel veel gebruikt voor versturen van spam. ( :r )

dus ik geef je weinig kans :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Bij een aantal ISP's / Providers kun je mailen via hun server ook als je niet via hun netwerk ingebeld bent. Pop before SMTP en/of authenticated smtp is het keyword (en dit kan oa bij Xs4all).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Crazy_D schreef op 30 augustus 2002 @ 10:28:
Bij een aantal ISP's / Providers kun je mailen via hun server ook als je niet via hun netwerk ingebeld bent. Pop before SMTP en/of authenticated smtp is het keyword (en dit kan oa bij Xs4all).
Dat vraagt hij toch niet :?

POP before SMTP is een manier om spammen tegen te gaan. De provider stuurt dan namelijk alleen een mailtje als je een geldig e-mail adres bij ze hebt. Anders heb je een public SMTP server zodat spammers lekker de mailtjes anoniem kunnen sturen, ten gevolge van de hoge load bij de provider.

Volgens mij wil de topic starter dat een secundaire mailbox wordt gecheckt op mail, en wanneer er een nieuwe mail komt dat deze dan automatisch wordt doorgestuurd naar zijn primaire adres.
Ik ken zo geen services die ze aanbieden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Pop before smtp is gewoon dat je eerst moet inloggen, hoeft niet speciaal een geldig mail adres te zijn. En tis een extra beveiliging, authenticated smtp is in principe al voldoende.

Zoals ik de vraag lees zoekt de topicstarter gewoon een gratis pop3 account via welke je ook mail kan versturen. Zullen er vast nog wel zijn maar niet veel en niet voor lang, aangezien gratis niet bestaat... dus geef ik aan waar ie op kan zoeken als ie een pop3 aanbieder heeft gevonden.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Oke de uitleg nogmaals:
ik heb een abonnement bij planet.
dus voor wat betreft het ophalen en verzenden van mail van planet geen probleem.
Maar !!
Tevens heb ik een zakelijk account van mijn baas die ik kan ophalen en versturen via een soort webmail (ik weet niet precies hoe het heet).
nou wil ik graag via mijn account bij planet niet alleen mijn prive mail ophalen en verzenden maar ook mijn zakelijke mail, normaal kan dit gewoon, maar het probleem is nu dat planet niet meer afrekend met 'telefoontikken' maar rekend mijn on-line tijd.
Nou is dat vanuit thuis geen probleem want dan ben ik toch meestal maar even online, maar als ik bij klanten werk vindt ik het wel prettig om ook de hele dag online te zijn (op kosten van de klant) en tegelijkertijd mijn mail op te halen.
wat ik nu doe is kijken op internet (pc van de klant) en kijken of ik mail heb, inloggen met mijn laptop bij planet, mail ophalen en uitloggen en daarna weer inloggen via zonnet.
het zou wel prettig zijn als ik gewoon kan inloggen op zonnet en mijn zakelijke mail ophalen EN VERSTUREN via Zonnet.
That's it.
Pagina: 1