Toon posts:

Chieftec Dx01-w voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wordt bovenstaande kast standaard met cooling geleverd? Ik heb al een mail naar freezinghardware gestuurd, maar no response :o

Als hij wel met voeding wordt geleverd, hoeveel watt?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 09:44:
Wordt bovenstaande kast standaard met cooling geleverd? Ik heb al een mail naar freezinghardware gestuurd, maar no response :o

Als hij wel met voeding wordt geleverd, hoeveel watt?
De standaard voeding die er meestal bijzit is 340 watt en er zit 1 fan in de deur.

Verwijderd

Topicstarter
De standaard voeding die er meestal bijzit is 340 watt en er zit 1 fan in de deur.
Ik moet 1 zonder deur. Als het goed is zit op deze geen deur, dan staat er toch een D achter? :O

Verwijderd

Ze hebben allemaal een deur, maar het is de vraag of hij een "window" heeft. IC, de W staat voor white (Beige?)

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/400-430G.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:10:
Ze hebben allemaal een deur, maar het is de vraag of hij een "window" heeft. Zo te zien wel, omdat er "W" in het artikelnummer zit.
Hmz die dingen moeten op een kantoor komen te staan, het is niet echt de bedoeling om daar een kast met een raam erin neer te zetten. Ook geen deurtje. Ik meel nog wel een keer naar Freezing Hardware

Kijk eens op www.freezinghardware.com daar staat de kast zonder deurtje.
DX-01W

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 10:16 . Reden: Link erbij ]

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

De voedingen sucken die bij die kasten zitten, ja het is mischien 340 watt maar dan heb je het ook gehad; de mijne was stuk na 2 maanden!

Verwijderd

Topicstarter
Row schreef op 30 augustus 2002 @ 10:15:
De voedingen sucken die bij die kasten zitten, ja het is mischien 340 watt maar dan heb je het ook gehad; de mijne was stuk na 2 maanden!
Zit altijd wel een verkeerden tussen. Bij deze een oproep, heeft iemand het zelfde probleem gehad?

Oh ja werkt die temp gestuurde fan in die voeding wat? Of staat ie constant volluit te blazen

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 21:13

Allardie

AT..

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:19:
[...]

Zit altijd wel een verkeerden tussen. Bij deze een oproep, heeft iemand het zelfde probleem gehad?

Oh ja werkt die temp gestuurde fan in die voeding wat?
ik heb een dx 01 bd, geen problemen met de voeding. 5V lijn is 4,92 volgens MBM (setup zie sig). Ik heb volgens mij geen temperatuur gestuurde fan erin?? Heel soms als mijn computer even lijkt te hangen ofzo of zwaar rekenwerk moet doen hoor ik wel iets in toerental stijgen, maar ik dacht dat dat mijn cpu fan was maar nu je het zegt.............. :?

Ik heb mijn kast bij Memo gehaald, januari dit jaar.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:19:
[...]

Oh ja werkt die temp gestuurde fan in die voeding wat?
Nee hiermee bedoel ik alleen maar te zeggen dat die voedingen waarschijnlijk no-name zijn, of van het merk chieftec maar ja wat weten jullie nou van de voedingen van chieftec? Ja ze maken mooie kasten 8) :7

Verwijderd

Row schreef op 30 augustus 2002 @ 10:15:
Mijne zuigt ook, maar dan de lucht uit de kast. :P Nee, hij loopt nogsteeds prima. Alleen moet hij wedijveren met een Papst 80mm NMGL(?)

De deur is echt standaard, maar iig wel af te sluiten. En heeft ook nog 3 schroefjes om gewoon goed dicht te maken.

(Excuses voor de eerdere posting, is inmiddels aangepast)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:23:
[...]

Mijne zuigt ook, maar dan de lucht uit de kast. :P Nee, hij loopt nogsteeds prima. Alleen moet hij wedijveren met een Papst 80mm NMGL(?)

De deur is echt standaard, maar iig wel af te sluiten. En heeft ook nog 3 schroefjes om gewoon goed dicht te maken.

(Excuses voor de eerdere posting, is inmiddels aangepast)
Lees dat verhaaltje op Freezinghardware nou even. Dan kom je er achter dat er geen deur voor zit. En dat deze met een slot dicht gaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:27:
[...]Lees dat verhaaltje op Freezinghardware nou even. Dan kom je er achter dat er geen deur voor zit. En dat deze met een slot dicht gaat.
:) Ehm, wat zeg je nou? Er zit geen deur in en die deur gaat met een slot dicht?

Freezing hardware quote: "De linkerzijwand is afsluitbaar." De zijwand is dus de deur, quote is van de DX-01W beschrijving. Er zit geen window in de deur.

N.B. Check mn specs, ik heb een DX-01, alleen dan de zwarte.

Ik ben er geloof ik achter, dat je een deur voor de externe drive-bays bedoelt. Zoals het plaatje bovenaan laat zien is er idd geen deurtje voor de drive-bays.

Case solved?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:32:
[...]

:) Ehm, wat zeg je nou? Er zit geen deur in en die deur gaat met een slot dicht?

Freezing hardware quote: "De linkerzijwand is afsluitbaar." De zijwand is dus de deur, quote is van de DX-01W beschrijving. Er zit geen window in de deur.

N.B. Check mn specs, ik heb een DX-01, alleen dan de zwarte.
Ik d8 dat jullie het telkens over een deur aan de voorkant hadden. 8)7 maar ik snap het nu. Die deur aan de zijkant kun je afsluiten met een slot toch? Of heb ik het nou weer mis?

Verwijderd

Owkee. :) Ja, zoals eerder gezegd, afsluitbaar en nog eens met 3 schroeven aan de achterzijde vast te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:38:
Owkee. :) Ja, zoals eerder gezegd, afsluitbaar en nog eens met 3 schroeven aan de achterzijde vast te zetten.
Tnx Nou snap ik het. Alleen beetje dom van die schroeven. Slot is al genoeg niet?
Maar verder bevalt die kast je wel. Ik ben trouwens van plan om van die anti stof filters-->freezinghardware op de fans te plaatsen. Nou lees ik dat de fans met een klik systeem bevestigt worden. Is het dan nog wel mogelijk om die filters te montern

Verwijderd

Zit wel een deur aan de linkerkant en die is afsluitbaar dmv een sleutel. Rechterkant dmv schroeven en voorkant GEEN deur. Zo! Opgelost :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:43:
[...]Tnx Nou snap ik het. Alleen beetje dom van die schroeven. Slot is al genoeg niet?
Maar verder bevalt die kast je wel. Ik ben trouwens van plan om van die anti stof filters-->freezinghardware op de fans te plaatsen. Nou lees ik dat de fans met een klik systeem bevestigt worden. Is het dan nog wel mogelijk om die filters te montern
Schroeven helpen het rammelen van de deur te verminderen, omdat het slot maar op 1 punt vastmaakt.

Ben bang dat de filters niet tussen fan en houder gaan passen. Kunnen waarschijnlijk aan binnenzijde op de fan worden bevestigd. Worden de bladen van de fan wel stoffig. De klikframes voor de 80x80 fans zijn vrij eenvoudig te verwijderen. Dan zou het mogelijk moeten zijn om een fan met filter direkt op de kast te monteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:54:
[...]
Schroeven helpen het rammelen van de deur te verminderen, omdat het slot maar op 1 punt vastmaakt.

Ben bang dat de filters niet tussen fan en houder gaan passen. Kunnen waarschijnlijk aan binnenzijde op de fan worden bevestigd. Worden de bladen van de fan wel stoffig. De klikframes voor de 80x80 fans zijn vrij eenvoudig te verwijderen. Dan zou het mogelijk moeten zijn om een fan met filter direkt op de kast te monteren.
Dan verwijderen we die dingetjes even. :9 Onderstaand komt er in. Heb je misschien nog suggestie's om iets anders te nemen. Pc is voor kantoor gebruik. Maar kon het mij thuis ook wel doen. Effe AMD XP en GF4 erop en klaar _/-\o_

Asus A7V333 
Kingston Dimm, 256Mb DDR PC333, ongebufferd
Belinea 17" 103085
Sony DisketteDrive
Western Digital 40GB 7200rpm
AMD Duron 1300
Asus V7100 Magic
Aopen 52x CD-ROM
3COM OfficeConnect 10/100Mbps
Logitech Deluxe Access Keybord
Logitech Pilot Mouse Optical
Akasa Super Silent 2000 (t/m 1,6ghz)
Just-Cool 5,25" 2x 92mm Fan Silent x1 (Outtake)
Chieftec DX-01W
Chieftec Voeding 340w
Enermax 80 mm fan adjustable x2 (Intake)
Anti Stof Filter Fan 80/80 x3
Rounded Floppy Kabel Shielded Zilver x1
Rounded IDE Kabel Shielded 60 CM Zilver x2

Ik neem geloof ik maar een Western Digital 40GB 7200rpm
i.p.v 40 GB IBM Deskstar 7200rpm 120GXP op iemand anders zijn advies--> Verwijderd in "Kast met voldoende Koeling"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 11:08 . Reden: HD Wissel ]

Verwijderd

kheb de kast ook en ben zeer tevreden ermee...wat betreft de voeding wil ik nog wel een enermax(?) met 2 fans erin...voor betere luchtstroming...

kzou zegge ga ervoor :)

Verwijderd

:) nijs. Alleen de CD-drive, 52speed? Zal wel een turbine zijn. Geen goedkopere die langzamer loopt?

Verwijderd

Waarom zou je van die stof filtertjes voor de fans willen. Die kast heeft aan de voorkant vrij veel ruimte die je heel makkelijk kunt vullen met afzuigkap filter (die ouderwetse witte).
Scheelt niet alleen veel in stof maar ook in geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Langzamer hebben ze niet bij alternate, informatique, freezinghardware. Ik mag niet bij meer verschilde leveranciers inkopen :(

Die filters doe ik er wel voor omdat ik weet dat ze goed zijn :P heb ze thuis ook

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 11:46 . Reden: Extra regeltje ]

Verwijderd

Nou, als hij vaak gebruikt zou worden is er een tool: http://www.cd-bremse.de/
Als hij niet stoort, is er natuurlijk niks aan de hand. :)
Pagina: 1