Toon posts:

programma op server vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen.

ik zit hier op de wiarda skwalle in Goutum en nu hebben ze hier een edulan netwerk waar ze eigenlijk niks mee doen. Ik ben hier om dat alles wat in orde te brengen als mijn stage. Nu had ik een deze vraag: Kan ik op de server een programma zetten en dat dan 4 (of meer) computers dat programma van de server draaien (en je dus ook maar 1 licentie hoeft te gebruiken, jah ik weet het het is een beetje een simpele vraag voor sommigen denk ik maar naar 1 jaar ICT weet je nog lang niet alles van netwerken.
Bij voorbaat dank voor het antwoord / antwoorden.

Verwijderd

Met de meeste programma´s gaat dat wel. De vraag is alleen of het licentietechnisch wel helemaal in orde is.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

nee, dat is illegaal, 4 pc's -> 4 licenties tenzij anders staat vermeld in de algemene voorwaarden van dat programma, goed lezen dus!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Moet je ff gaan zoeken op de site van de software of softwareproducent.

Maar in theorie zou het wel kunnen mits het netwerk snel genoeg is, maar dat zal wel zo wezen.

Verwijderd

Ik raad het je nie aan om van het netwerk te gaan draaien. Kan je hele vreemde fouten door krijgen. Ik heb het zelf ook wel us geprobeert. Niet sown groot suc6. Maar het kan wel.

En als je een server licentie hebt maakt dat nie sow veel uit kan je het sow doen. Heb je een per seat licentie dan ben ik bang dat die mensen van dat software bedrijf een beetje verdrietig gaan worden. :P

Verwijderd

Topicstarter
Okeej bedankt daarvoor :Djah de licenties zijn per seat :( maar hoe kan ik het netwerk dan wat nuttig gebruiken :S "duur" edulan netwerk en alleen voor internet deling en office. ideetjes misschien ? ik wilde zelf dan iedereen rechten gaan geven zodat ze alleen maar bepaalde programma's kunnen gebruiken (groep 4 alleen Wereld in getallen 4 etc, maar het shittige is dar ik maar 3 licentie's voor elk programma heb best wel balen. ik moet wel zeggen ik heb de server nog niet bekeken ik heb eerst maar wat bekeken wat pc's gefixt enzo maar dit is mijn 3e dag ook nog maar moet hier nog een half jaar zitten :|

Verwijderd

licensing service kan je gewoon uitzetten hoor :). en dat slaat ook alleen maar op het os...

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Je zou de server voor centrale storage plek kunnen gebruiken voor files: word, excell enz. Ik weet niet wat voor soort bedrijf het is?

Verwijderd

Topicstarter
uhm tis een school :D

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
De map waar het programma instaat moet toch gedeeld worden lijkt mij. DAn kun je toch gewoon aangeven dat er maar een x aantal gebruikers tegelijkertijd verbonden mogen zijn met die map? Maar ik raad het je eigenlijk af om het via het netwerk te laten lopen. Nu is het misschien een leuke oplossing maar over een tijdje slibt je netwerk dicht. Dat is bij ons op school uitgekomen omdat iedereen MSN op zijn eigen schijf heeft staan omdat het niet lokaal geinstalleerd is dat maal 500 personen die het tegelijk gebruiken is een hoge netwerkload.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Naja kan je het niet gebruiken dan om voor iedereen een soort user storage mapje te maken met bijvoorbeeld 10mb.
Pagina: 1