Heeft iemand ervaring met exec() onder windows. Kan je gewoon exec("opdracht", $return_value) doen? Ik ben aan het klooien met imagemagick op een windows systeem en volgens mij werkt dit nog niet helemaal lekker.
Verwijderd
De aanroep is niet exec("opdracht", $ret_val ) maar exec("opdracht", $ret_array_output, $ret_val )...
Het is maar net wat je wilt,
als je alleen een programma wilt draaien, maar met de output wil je niets doen, gebruik dan het EXEC commando, maar als je wel iets met de output wilt doen (Bijvoorbeeld de output van een ping commando), dan moet je SYSTEM gebruiken
als je alleen een programma wilt draaien, maar met de output wil je niets doen, gebruik dan het EXEC commando, maar als je wel iets met de output wilt doen (Bijvoorbeeld de output van een ping commando), dan moet je SYSTEM gebruiken
Hmmz, ok. Dan werkt het dus nog niet helemaal lekker bij mij. Kan iemand mij een voorbeeld geven van een exec()?
Ik heb exec("convert -geometry $new_img_width x $new_img_height $current_file $thumb_name","ret_array_output, $ret_val);
Helaas werkt dit niet.
Ik heb exec("convert -geometry $new_img_width x $new_img_height $current_file $thumb_name","ret_array_output, $ret_val);
Helaas werkt dit niet.
Verwijderd
Even PHP-highlighten:

Je kunt ook shell_exec() gebruiken, zie http://nl.php.net/manual/nl/function.shell-exec.php voor voorbeeld(en).
PHP:
1
| exec("convert -geometry $new_img_width x $new_img_height $current_file $thumb_name","ret_array_output, $ret_val); |
Je kunt ook shell_exec() gebruiken, zie http://nl.php.net/manual/nl/function.shell-exec.php voor voorbeeld(en).
Je bent vergeten af te sluiten met een "
Je moet gebruiken
exec("<commando>","Array","Return");
Je moet gebruiken
exec("<commando>","Array","Return");
Verwijderd
cyberjack77:
Nou, ik denk dat die " gewoon een $ had moeten zijn, zoals bij $ret_val.
Nou, ik denk dat die " gewoon een $ had moeten zijn, zoals bij $ret_val.
Is ook mogelijk, maar het komt er op neer dat de syntax fout is
dus een " te veel of te weinig.
dus een " te veel of te weinig.
Pagina: 1