Toon posts:

[debian] Sid of Sarge voor kde 3.0.3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Debian gaan proberen, alleen heb ik geen breedband thuis en dus download ik op mijn werk de iso images van Debian.

Ik wil minimaal KDE 3.0.3 en XFree 4.2 kunnen draaien, ik weet dat die er zijn er waar je ze kunt vinden.

De vraag is nu welke Debian moet ik nemen om dat te kunnen draaien, ik hoor dat het lastig is onder Woody aan de praat te krijgen, dus kan ik dan beter Sid downloaden of toch Sarge (Testing)??

Gezien de reputatie van Debian ga ik er ook vanuit dat Sid een werkbare desktop kan geven, of moet ik rekenen op veel crashes?

owja, Gnome 2.02 zou ook fijn zijn, die is vast ook ergens te vinden voor debian :)

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Ik had destijds woody (was net stable) en na de instalatie grade ik altijd meteen up naar testing en ALS ik dan al KDE3 aan de praat krijg (voor gnome2 gold hetzelfde), met de packages die ik hier op T.Net vond, dan waren bijvoorbeeld alle graphics weg, of dan weer het geluid. Ik kreeg constant de meest gekke problemen en daarom heb ik nu stable erop laten staan, gewoon de niet-officiele (?) packages van kde3 geinstaleert en het werkt als een trein! :)

ps. gnome2 kan je vinden op www.gnome.org
kde3 kan je met de search wel vinden, "debian kde3 shoikan" zocht ik de laatste keer op

[ Voor 0% gewijzigd door |orion op 30-08-2002 09:07 . Reden: leestekens/smile vergeten :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Woody heb ik eens gedownload 3 weken voor die stable werd, kan ik die ook gewoon installeren of kan ik beter de 3.0r0 versie opnieuw downloaden?

• |orion
ik doe altijd een ftp install, dan heb je meteen de nieuwste, hoe het met iso's zit weet ik niet\

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou ook graag een ftp install doen....maar met ISDN, gaat dat laaaaannnnnggggg duren en heeeeeeel veel kosten denk ik. :o)

• |orion
je kan natuurlijk altijd de woody/stable iso's downloaden en die instaleren (ik heb nu ook stable), daarna de kde3 packages downloaden (zie hierboven waar die staan, als de search die kan vinden, ze waren van voor de "great conversion"), die op cd branden en ze dan vanaf cd instaleren... ik weet alleen niet of die packages ook weer andere nodig hebben, maar als het kleine dingetjes zijn kan je het vast nog wel over je ISDN trekken denk ik ;)

• |orion
* |orion gaat nu weg naar een introductieweekendje van de school, dus ik kan pas op zn vroegst zondagmiddag/avond kijken of je al geholpen bent...

veel succes iig!

ps, en anders ga je gewoon aandacht trekken van de (met mij vergeleken) linux guru's hier... je weet vast wel wie ik bedoel ;)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het maakt op zich niet zoveel uit .. als je het zelf compileert :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

vraagstelling - fout gelezen -

• Lethalis
  • Niet online
Euhm, SID = Unstable. Sarge is de nieuwe testing iirc.

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 09:12:
Woody heb ik eens gedownload 3 weken voor die stable werd, kan ik die ook gewoon installeren of kan ik beter de 3.0r0 versie opnieuw downloaden?
Kan je gewoon installeren. Daarna even je sources.list aanpassen en updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik denk dat ik inderdaad maar Woody installeer, dat is lekker stabiel. Dan updaten, als het niet te veel is is dat wel goed te doen met ISDN.
De XFree 4.2 versie heb ik al ergens gevonden op: http://people.debian.org/~branden/ al wacht ik daar misschien even mee, omdat mijn Matrox G400 (ik doe geen 3d :) ) toch wel ondersteund wordt door 4.1

KDE 3.0.3 op: http://mypage.bluewin.ch/kde3-debian/

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op 30 augustus 2002 @ 09:36:
Het maakt op zich niet zoveel uit .. als je het zelf compileert :P
Hmm, daar heb ik ook nog aan zitten denken. Onder slackware doe ik dat ook zelf, maar ik wil snel een kde desktop hebben, om gewoon debian i.c.m. kde 3 te testen enz.
Als het me niet bevalt vind ik het zonde van de compileer tijd... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 08:55:

ik hoor dat het lastig is onder Woody aan de praat te krijgen, dus kan ik dan beter Sid downloaden of toch Sarge (Testing)??
Valt wel mee. Als jezo'n traag internet hebt kun je beter bij Woody blijven :)
owja, Gnome 2.02 zou ook fijn zijn, die is vast ook ergens te vinden voor debian :)
KDE en GNOME? Why?
Check irc.debian.org #debian en #debian-kde
In de topic staat de uitleg, in het chan zitten de makers van de packages

• |orion
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:01:
Thanx, ik denk dat ik inderdaad maar Woody installeer, dat is lekker stabiel. Dan updaten, als het niet te veel is is dat wel goed te doen met ISDN.
De XFree 4.2 versie heb ik al ergens gevonden op: http://people.debian.org/~branden/ al wacht ik daar misschien even mee, omdat mijn Matrox G400 (ik doe geen 3d :) ) toch wel ondersteund wordt door 4.1

KDE 3.0.3 op: http://mypage.bluewin.ch/kde3-debian/
Ik dacht dat er ergens een parameter is om met apt-get eerst alle files te downloaden (of ik was in de war met linux gentoo)
Pagina: 1