[mem] welk geheugen is slecht? memtest..

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
specs:
code:
1
2
3
4
5
AMD Athlon 800Mhz
L1 Cache          128K          4907MB/s
L2 Cache          256K          1503MB/s
Memory            384M            294MB/s
Chipset            vt8363

Hierop heb ik memtest V3 laten uitvoeren gedurende de nacht, en deze heeft volgende fout gevonden in de 2de test.
code:
1
2
3
4
5
Tst   Pass   Failing Address       Good      Bad        Err-Bits
---   ----   -------------------   -------   --------   -----------
 2      2    00000000410 - 0.0MB   0000410   00000414   0000004

badram= 0x0000410, 0xfffffffc

Ik heb er 3 latjes van 128MB (PC133) inzitten, maar hoe kan ik nu precies weten op welk latje memtest deze fout heeft gevonden? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Simpel: test de reepjes stuk voor stuk :z

Er valt namelijk echt niet uit de adressen op te maken om welk reepje het gaat. De reepjes worden niet reep voor reep aangesproken, nadat de laatste 'vol' is geraakt :)

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:43
Op www.memtest86.com staat dat je de tests nog enkele malen uit moet voeren. En dan of steeds met één bankje geheugen in de computer of door de latjes te verwisselen. Voor meer info kijk op www.memtest86.com!

[ Voor 0% gewijzigd door Duckpower op 30-08-2002 08:37 . Reden: Te langzaam geweest. ]

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
ik heb ongeveer 14 tests laten lopen, maar enkel bij test2 heeft hij een fout gevonden.
Zou het dan toch misschien kunnen zijn dat er niks met de latjes scheeld? Of zal ik ze toch één voor één moeten testen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-FoX-, lees maar eens de info op memtest86.com, zoals eerder gesuggereerd :z

En ik zou zeer zeker een (of meer) reepje inruilen als deze brak blijkt te zijn. Ik hoef geen halfgaar systeem, maar dat ben ik :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
-FoX- schreef op 30 augustus 2002 @ 08:42:
ik heb ongeveer 14 tests laten lopen, maar enkel bij test2 heeft hij een fout gevonden.
Zou het dan toch misschien kunnen zijn dat er niks met de latjes scheeld? Of zal ik ze toch één voor één moeten testen?
Soms is het een combinatie van dimms die fouten maken, dus als je ze afzonderlijk test op welk dimm slot dan ook zijn er geen problemen

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
zou het eventueel ook kunnen liggen aan het gebruik van single sided & double sided door elkaar?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

single of double sided door elkaar maakt niet uit, verschillende merken/types zou kunnen hoewel ik er zelf nog nooit last mee heb gehad..

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Sequence schreef op 30 augustus 2002 @ 12:02:
single of double sided door elkaar maakt niet uit, verschillende merken/types zou kunnen hoewel ik er zelf nog nooit last mee heb gehad..
mijn vader had een fujitsu van de albert heijn :) daar zat infineon geheugen in. dus ik dacht.. ik koop er bij de mycom nog wat infineon geheugen bij.. werkte het niet :(

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
ik denk dat het probleem te wijten is aan het derde latje. Omdat deze van merk verschilt. Deze is ook double sided, de andere twee zijn single sided, maar ik denk vooral dat het probleem zich situeert omdat het een ander merk is.

Verwijderd

heb je ook gekekn in je bios instellingen het kan zijn dat je twee reepjes cas2 en de ander cas3 0f 2.5 probeer het om in je bios het op spd te zetten

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Je kan ook proberen de geheugen timings wat minder strak te zetten. Het is niet zo moeilijk om een latje gek te krijgen met te hoge snelheden.

Liever veel "traag" geheugen dan weinig snel geheugen, geheugen is altijd sneller dan een hoop geswap op de HD.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1