[Gentoo] world rebuilden ?

Pagina: 1
Acties:

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11
Hoi tweakertjes...
Ik heb Gentoo 1.3a op mijn desktop pc en ik zou mijn world willen rebuilden (emerge -e world).

Nu was ik het volgende van plan:
* booten van de laatste nieuwe release (ik kan misschien beter wachten op de final van 1.4)
* chrooten naar mijn huidige installatie
* emerge gcc
* emerge -u world
* emerge -e world
* done

Is dit een goeie oplossing? Of kan het op een andere manier?

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02

freshy98

Atari

hoe wil jij eerst een update uitvoeren op world en dan die gaan emergen?
lijkt mij niet dat dat kan hoor.

heb zelf ook wel eens aan hetzelfde gedacht, maar volgens mij kan het gewoon niet.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

hoe upgrade je een Gentoo machine :) .

* verander je profile naar het profile wat je wilt gaan gebruiken (gcc 3.2)
* emerge rsync
* emerge gcc
* emerge -e world (indien niet alle sources aanwezig zijn emerge -fe world doen)

En je hebt een volledig opnieuw gecompileerde machine. Dit is toch wat je wilt doen?

• freshy98

freshy98

Atari

zwik, dat met je profile veranderen neem ik aan dat je bedoelt dat je boot van de cd en dan de eerste paar stappen van de handleiding gebruikt?
dus tot aan het chroot en source source/profile (zoiets was het, weet niet zeker uit m'n hoofd) en dan de rest wat jij zegt?

snap nl. niet helemaal wat jij bedoelt met profile voor gcc 3.2

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
nee, ergens in je /etc staat een directory die verwijst naar een profile. /etc/make.defaults oid (kan nu niet checken). Die symlink moet je veranderen naar het gcc3 profiel (oid)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

balk schreef op 30 augustus 2002 @ 14:00:
nee, ergens in je /etc staat een directory die verwijst naar een profile. /etc/make.defaults oid (kan nu niet checken). Die symlink moet je veranderen naar het gcc3 profiel (oid)
Precies /etc/profile wijst naar /usr/portage/profiles/? . Die verander je naar je niewe profile. Je hebt helemaal geen nieuwe cd nodig of wat dan ook. Gewoon je huidige install en de regels die ik hierboven verteld heb. Dit zal een systeem met nieuwe gcc opleveren + software die met de nieuwe gcc gecompileerd is.

• freshy98

freshy98

Atari

zal ik zeker eens gaan proberen. volgens mij is KDE 3.0.3 bijmij nog met GCC 3.1 gebouwd.
denk ik. zag zoiets voorbij komen tijdens het builden nl.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Eerst doe je:
code:
1
ln -s /usr/portage/profiles/default-x86-2.0 /etc/make.profile

vervolgens doe je een emerge rsync

dan een emerge gcc (om gcc 3.2 te krijgen)

daarna edit je je /etc/make.conf (voor juiste optimalisatie)

dan een emerge -e world

Als laatste een emerge -u world

Vervolgens moet je je /etc/fstab/ /etc/rc.conf/ en je /etc/conf.d/net/ weer configureren en dan is het af.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Slaiter schreef op 06 september 2002 @ 09:26:
Eerst doe je:
code:
1
ln -s /usr/portage/profiles/default-x86-2.0 /etc/make.profile

vervolgens doe je een emerge rsync

dan een emerge gcc (om gcc 3.2 te krijgen)

daarna edit je je /etc/make.conf (voor juiste optimalisatie)

dan een emerge -e world

Als laatste een emerge -u world

Vervolgens moet je je /etc/fstab/ /etc/rc.conf/ en je /etc/conf.d/net/ weer configureren en dan is het af.
emerge -e world "vergeet" glibc te updaten.
Ik heb daarom voor de emerge -e world een /scripts/bootstrap.sh gedaan. Dan heb je echt "alles".
Op forums.gentoo.org is een scriptje te vinden voor rmerge. Dat is een tooltje waarmee je een emerge -ue world kan hervatten als er een ebuild mislukt. En dat kan best eens gebeuren. Kan een hoop tijd sparen.

Verwijderd

Hiermee zal gentoo dus niet alles updaten. packages in world file worden allen rebuild maar niet perse de libs. maw. Alleen gcc en non-trival-packages (lees gentoo.org) worden geupdate.
Pagina: 1