draad patch dingie

Pagina: 1
Acties:

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
(jarig!)
Ik ben opzoek naar zon klein gereedschap om de utp kabels in een patchpaneel te patchen.

1. hoe heet zon ding in het echt?
2. Hoeveel kosten die dingen ongeveer?
3. Waar ken ik die dingen kopen ?

Ik heb nml de pricewatch bekeken maar daar staat niets in waarvan ik denk dat het zon ding is. Kan iemand me helpen ?

__edit:
Enneuhm zon trace apparaat om je kabels te testen kan ik ook niet vinden ..

McFraGG de gekste !!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
RaR schreef op 30 augustus 2002 @ 07:50:
Ik ben opzoek naar zon klein gereedschap om de utp kabels in een patchpaneel te patchen.

1. hoe heet zon ding in het echt?
2. Hoeveel kosten die dingen ongeveer?
3. Waar ken ik die dingen kopen ?

Ik heb nml de pricewatch bekeken maar daar staat niets in waarvan ik denk dat het zon ding is. Kan iemand me helpen ?

__edit:
Enneuhm zon trace apparaat om je kabels te testen kan ik ook niet vinden ..
Ik begrijp totaal niet wat je bedoelt met het eerste...
Een utp kabel die patch je toch gewoon :?

En dit is meer iets voor OH of NT denk ik.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Als ik het goed heb, heet dat een krimptang. Zoiets is bijna overal te krijgen, bijvoorbeeld Karwei, Gamma. Wil je er eentje van een betere kwaliteit, dan zou ik hem niet daar halen, maar bij een speciaalzaak.

Een kabeltester kan je denk ik ook wel bij de speciaalzaak halen.

Je denkt waarschijnlijk, wat is dan een speciaalzaak? Weet ik eerlijk gezegd niet meer. Deze dingen koop je 1 keer en daarna denk je er niet meer aan waar je ze hebt gehaald.
Je kan het in iig bij een computerzaak proberen die niet alleen systemen en componenten verkoopt, maar ook nog wat van dat losse spul. Dus een computerzaak die ook wat voor de hobbyist heeft.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of bedoel je zo'n soort druk apparaatje waarmee je de losse draadjes afzonderlijk achterop een patch panel drukt? Kan je halen bij de betere electo speciaalzaken. Hoe ze heten weet ik niet. Lijkt een beetje op een wig, je drukt het draadje in het patchpanel, en bij doordrukken wordt hij vastgeklemd en het restant afgesneden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, de betere elektronica zaak heeft die dingen ook liggen, meestal goede kwaliteit enzo, beetje een dure kopen dan zit je wel goed, pleurotje of 30/40 heb je een hele fatsoenlijke

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

---> OH

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
zo'n ding heet een LSA tang (als je dat ding bedoelt om de utp 8er in je paneel vast te drukken) Kan je bij de betere electro zaak wel halen, en wat Whizzcat al zegt, koop een iets duurdere, anders heb je er later spijt van.

Een UTP test dingetje kan je van fluke halen (Fluke 620) bijvoorbeeld, maar ook daarover kunnen ze bij de electrozaak je wel meer vertellen (als je zegt dat je een UTP kabeltester nodig hebt)
Pagina: 1