Mocht iemand een duidelijker titel weten... let me know of vraag een change aan.
Ik heb een FreeBSD machine met fluxbox hierop.
je kunt in X (fluxbox) een bg setten met bsetbg ~/.fluxbox/background/img.jpg
dit werkt als ik het in een Aterm type maar wanneer in het in ~./fluxbox/init of in /usr/X11R6/share/fluxbox/styles/Digipoint onderaan als
SetRootCommand: bsetbg ~/.fluxbox/background/img.jpg
toevoeg dan werkt het niet..
ook kan met de bsetbg methode de background niet door een aterm heen laten zien !
dit moet wel kunnen met xsetbg of Esetroot
maar deze commando's zijn bij mijn FreeBSd systeem beide onbekend! ook kan ik deze in de ports niet vinden !
HOE zet ik mijn background (in een script, niet met de hand) zodat het ook met Aterm (doorzichtig) werkt
Ps. de parameters van Aterm izjn het probleem niet want wanneer X een "getekende" achtergrond heeft met lijnene of gradient dan is Aterm wel transparant!
Ik heb een FreeBSD machine met fluxbox hierop.
je kunt in X (fluxbox) een bg setten met bsetbg ~/.fluxbox/background/img.jpg
dit werkt als ik het in een Aterm type maar wanneer in het in ~./fluxbox/init of in /usr/X11R6/share/fluxbox/styles/Digipoint onderaan als
SetRootCommand: bsetbg ~/.fluxbox/background/img.jpg
toevoeg dan werkt het niet..
ook kan met de bsetbg methode de background niet door een aterm heen laten zien !
dit moet wel kunnen met xsetbg of Esetroot
maar deze commando's zijn bij mijn FreeBSd systeem beide onbekend! ook kan ik deze in de ports niet vinden !
HOE zet ik mijn background (in een script, niet met de hand) zodat het ook met Aterm (doorzichtig) werkt
Ps. de parameters van Aterm izjn het probleem niet want wanneer X een "getekende" achtergrond heeft met lijnene of gradient dan is Aterm wel transparant!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad