Mijn grote linux avontuur

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Dit is het verhaal vanuit MIJN gezichtspunt:

Voor iemand zoals mij is linux eigenlijk beetje overbodig, ik heb het niet echt nodig maar ging meer kijken omdat ik nieuwsgierig was. Het heeft een sort van 'deken' over zich heen wat het een beetje 'onbekend' en vooral beetje interesant maakt. Ikzelf draai geen linux, het is heel spanned zovan 'ik ga linux downen en installen' en dan draait het en dan.... :?

Je kan nix meer wat je met windows wel kon, om te beginnen probeerde ik es wat appz te installen... slecht id :P

Geen enkele app deet het, toen heb ik geprobeert een game te installen en werkt niet... toen dacht ik echt van jeeez wat een KUTZOOI!!! En wou ik om ff af te koelen wat releaxed wat chatten, maar zat ik met Xirc ofzo, ONWIJZE DIKKE BULLSHIT, ik had nooit verwacht dat ik zo hard naar mIRC zou verlangen maar dat zuigt echt gewoon HELE dikke NEGERLULLEN!

Huppakee, gelijk /mbr format en oprotten met dat linux, nu staat er weer mijn gelievde windows xp op en heb ik windows xp liev meer dan wat ook op mijn computertje, zonder dat zou niets het doen O+

En toen kwam een grote olifant en blies het verhaaltje uit.

Ok genoeg bs, come to the point.
Ik ben opzoek naar een LEUK (leuk om te lezen) guide over het opzetten van een linux pc met Apache en een goede linux ftp server. Het gaat er vooral om dat het nederlands is, niet dat ik geen engels kan maar er zijn zooo veel guides en dit en dat maar ik word er niet veel (lees: niet veel) wijzer van. Op google kon ik geen goede nederlandse guides vinden, alleen guides met hele stoffige suffe commandregeltjes enzo en ik dacht dat de linux 'van vandaag' zo gebruiksvriendelijk was. Als niemand echt een goed verhaal heeft sluit mijn verhaaltje dan maar, ik zat nog te twijfelen hem in de hk te planten maar ik wou ook nog wat vragen dus heb maar besloten hem hier te planten.

Amen (:P)

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 30-08-2002 03:53 . Reden: edit-knopt is l33t ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/

en idd, dit is meer HK voer.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Novah schreef op 30 augustus 2002 @ 03:05:
aan de ene kant is linux zwaar overbodig
Het is dat je nick met een hoofdletter N begint anders zou ik al niet meer wilen reageren..
maar aan de andere kant heeft het een sort van 'deken' over zich heen wat het een beetje 'onbekend' en vooral beetje interesant maakt. Ikzelf draai geen linux, het is heel spanned zovan 'ik ga linux downen en installen' en dan draait het en dan.... :?
Goed lezen.
Je kan nix meer wat je met windows wel kon, om te beginnen probeerde ik es wat appz te installen... slecht id :P[
Jij kan er niks meer mee dan met Windows. Andere wel. Sorry hoor maar waar denk je vanaf te weten - met zo weinig ervaring, red. - dat je dit soort gewaagde uitspraken durft te maken net zoals die 'Linux is overbodig'?

Wat voor distributie heb je? Je kunt op elke Linux distro wel apps installeren. Hoe dat moet verschilt per distro en het feit of je binary, ports of source compileren wilt.

[qipte]Geen enkele app deet het, toen heb ik geprobeert een game te installen en werkt niet... toen dacht ik echt van jeeez wat een KUTZOOI!!! En wou ik om ff af te koelen wat releaxed wat chatten, maar zat ik met Xirc ofzo, ONWIJZE DIKKE BULLSHIT, ik had nooit verwacht dat ik zo hard naar mIRC zou verlangen maar dat zuigt echt gewoon HELE dikke NEGERLULLEN![/quote]

Dat ligt dan toch echt aan jou dat jij apps niet geinstalleerd krijgt.

Er zijn voor Linux wel meer IRC clients dan Xirc. Probeer eens XChat, die zal je wellicht best bevallen. Mocht je nog steeds naar mIRC verlangen zuig dan een negerlul of gebruik WINE icm. mIRC.
Huppakee, gelijk /mbr format en oprotten met dat linux, nu staat er weer mijn gelievde windows xp op en heb ik windows xp liev meer dan wat ook op mijn computertje, zonder dat zou niets het doen O+

En toen kwam een grote olifant en blies het verhaaltje uit.
Had hij nou ook maar je vlammetjes uitgeblazen...
Ok genoeg bs, come to the point.
Ik ben opzoek naar een LEUK (leuk om te lezen) guide over het opzetten van een linux pc met Apache en een goede linux ftp server. Het gaat er vooral om dat het nederlands is, niet dat ik geen engels kan maar er zijn zooo veel guides en dit en dat maar ik word er niet veel (lees: niet veel) wijzer van. Op google kon ik geen goede nederlandse guides vinden, alleen guides met hele stoffige suffe commandregeltjes enzo en ik dacht dat de linux 'van vandaag' zo gebruiksvriendelijk was. Als niemand echt een goed verhaal heeft sluit mijn verhaaltje dan maar, ik zat nog te twijfelen hem in de hk te planten maar ik wou ook nog wat vragen dus heb maar besloten hem hier te planten.

Amen (:P)
Ga er maar moeite voor doen.Ga maar leren. Koop een boek (En jij dacht dat Linux gratis was! Klopt ook..) of huur het bij de bieb.

http://www.linux-nl.cx
http://nl.linux.org/doc/HOWTO
http://www.linuxhelp.net

Succes. En de volgende keer graag een ander toontje..

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is niet alleen HK-voer, maar ook gewoon een dikke troll. Omdat jouw distro niet werkt (je vertelt niet eens welke), begin je op Linux als geheel te zeiken. Bovendien raakt je openingszinnetje ('overbodig') kant noch wal. En aangezien je het over een twijfel om in de HK te posten hebt, was je post duidelijk ook niet bedoeld om hulp te krijgen en lijkt het erop dat de tweede helft meer is om je troll te camoufleren.

Maar goed, om er maar even in te trappen. Kijk ook hier eens:
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 09/08
[rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 22/04][/rml]
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! ]=-[/rml]

En een leuke distro kun je vinden op http://www.distrowatch.com

[ Voor 0% gewijzigd door intoxicated op 30-08-2002 03:21 . Reden: Typo ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Novah
Hooooooooo STOP HALT!!!!

Dit is geschreven uit MIJN gezichtspunt! Zoals ik het zie!
Maaaaar.... dat was dus de clue, als ik misschien kan begrijpen waarom linux nuttig is (webservers enzo) zie ik het nut ervan in. Ik heb wel zin in iets nieuws (geen nieuwe vriendin) en daarom dacht ik, kom ik laat eens wat rondkijken of er wat leuke artikelen zijn over linux die je nu ECHT eens goed bijbrengt hoe je de dingen moet zien en je niet gelijk hele ingewikkelde codes en gebrabbel opzadelen.

Ik ben NIET opzoek naar een distro, ik ken er een paar heb er een paar geprobeert, ik probeer niet te flamen ofzo alleen jullie te laten begrijpen dat een linuxn00b er geen gat meer in ziet (is dat een nederlandse uitdrukking? ik weet het niet, kwam zomaar in me op nu ik dit tiep :P).

Ik ken alle faq's heb ze gelezen en zou het eigenlijk ook wat meer in de hk plaatsen maar ik wil niet mensen beledigen enzo (als ze dat zijn alleen om mijn verhaaltje zijn ze behoorlijk zielig) dus als dat is gebeurt sorry. (lol?)

Maargoed, ik heb wel handige linx maar nog geen goed artikel over het opzetten van een webserver voor n00bs in het nederlands. Misschien was mijn post wel teveel gevraagt, die linuxgasten zijn toch allemaal vwo'ers en geboren met alle kennis. (:P)

Ik denk dat mijn post teveel is, stuur hem maar naar de HK of sluit hem ofzo, misschien kunnen mensen ook nog hun leuke avonturen posten hiero, als ie eenmaal in de HK staat. Ik had me eigenlijk beter moeten bedenken dat dit niets was voor NOS op GOT, toch wel jammer, de n00bs blijven voor eeuwig n00bs. (kom nou, das wel erg overdreven) Ok klopt, de n00bs worden langzaam l33t maar als ik mezelf nou zie zitten achter 'een wat oudere pc' en het licht niet meer ziet na allemaal shell code's die ik moet invoeren omdat ik iets niet heb ge complipalatafeld (ofzo) dan weet ik het ook niet meer. Ik probeer wel wat engelse guides te lezen met al die termen waar ik geen reet van snap en kijken of ik er nog uitkom. Laten we het hopen :D

(btw: goede artikels natuurlijk altijd nog welkom :)
trouwens... hoe zijn jullie eigenlijk begonnen? jullie zijn toch niet geboren met alle kennis. Gewoon proberen tot je erbij neervalt of veel lezen? Boeken in de biep zijn altijd overjaard, op internet? Das dan weer jammer als je slecht in engels bent ;()

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 30-08-2002 03:51 . Reden: typo's! tralalalalalala ]

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

novah.. ik sta compleet achter je ! :P

traktor scratch!

• Novah
Erikie schreef op 30 augustus 2002 @ 03:56:
novah.. ik sta compleet achter je ! :P
O+ :>

Ik hoop dat de modjes mij ook begrijpen en ik wat bruikbare reacties krijgt waar ik wat mee kan, wat de reden van het starten van mijn draadje hier :)

[rml]Novah in "[ NOS] reacties op mijn draadje"[/rml]

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 30-08-2002 04:06 . Reden: abcdefg-hijklmnop-qrstuvw-xyz, tralalalalalala ]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik vind dit een ongelooflijke troll en ben eigenlijk verbaasd dat je nu pas inziet dat dit eigenlijk niks is voor NOS. Take it easy. Linux wordt je niet opgedrongen. Take it or leave it. Dit is de laatste keer dat ik je waarschuw voor dergelijk getroll. Als je volgende post me ook niet aanstaat, krijgt je useraccount een enkele reis naar de 'banned' status. En wel meteen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

/onzin

Als je serieuze reacties wilt, dan zul je toch echt op normale wijze een topic moeten openen en niet op deze rant manier en dat is niet de eerste keer, dat je jezelf op een dergelijke manier in NOS uitlaat.

Kortom, als je op een normale manier een nieuw topic opent, be my guest.

Verwijderd

Timing of niet :? :P

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

:+

Verwijderd

Damn, hoe krijgen we dit nou weer voor elkaar op dit tijdstip :D :o

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Novah schreef op 30 augustus 2002 @ 03:05:
toen dacht ik echt van jeeez wat een KUTZOOI!!! En wou ik om ff af te koelen wat releaxed wat chatten, maar zat ik met Xirc ofzo, ONWIJZE DIKKE BULLSHIT, ik had nooit verwacht dat ik zo hard naar mIRC zou verlangen maar dat zuigt echt gewoon HELE dikke NEGERLULLEN!
Dit is geschreven uit MIJN gezichtspunt! Zoals ik het zie!
Dat is heel leuk, maar die disclaimer doet niks af aan het feit dat het gewoon een troll is.
Dat je het niks vind, prima, dat mag, maar zulk taalgebruik is echt nergens voor nodig.
Beschouw jezelf als gewaarschuwd.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Pff, kom ik ook nog es...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Spuit 11!

Verwijderd

deadinspace er is echt iets mis met jouw timing hoor :+

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

* deadinspace stelt autorefresh in >:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.