Normaal aanzetten wil niet

Pagina: 1
Acties:

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020
Me pc (1200@1200 KR7A-RAID non-oc'ed) wil niet meer normaal aan gaan.
Als ik hem nu aan wil krijgen moet ik eerst de voedingstekker eruit halen en zorgen dat de stoom van het mobo af is, pas dan wil ie opstarten met beeld. :/
Zet ik hem gewoon aan lijkt alles goed te gaan maar er verschijnt geen beeld.
Powerledje brand zoals normaal, de HDD-led gaat ook aan en er komt een klein piepje wat ook hoort.
De pc heeft het al een hele tijd met dezelfde hardware gedaan. Geen overmoedige overklokpogingen gedaan en ik kom er niet meer uit

Verwijderd

kijk is naar je geheugen kaarten
dat kan het probje zijn dat je geen beeld krijgt
ff kijken of ze wel er goed inzitten

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

StraracZ schreef op 30 augustus 2002 @ 02:26:
Me pc (1200@1200 KR7A-RAID non-oc'ed) wil niet meer normaal aan gaan.
Als ik hem nu aan wil krijgen moet ik eerst de voedingstekker eruit halen en zorgen dat de stoom van het mobo af is, pas dan wil ie opstarten met beeld. :/
Zet ik hem gewoon aan lijkt alles goed te gaan maar er verschijnt geen beeld.
Powerledje brand zoals normaal, de HDD-led gaat ook aan en er komt een klein piepje wat ook hoort.
De pc heeft het al een hele tijd met dezelfde hardware gedaan. Geen overmoedige overklokpogingen gedaan en ik kom er niet meer uit
gaat je monitor wel aan? ik bedoel gaat het lampje op je monitor branden?
heb je je monitor doorgelust, dus aangesloten op je voeding?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hetzelfde heb ik hier ook met mijn asus a7v133 bordje. Zou de voeding brak zijn? of is er een mannier om de stroom van het moederbord er af te krijgen. Ben zeer benieuwd wie hier een oplossing voor heeft!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik moet mijn computer helemaal uitzetten (doch niet de stekker eruit) voordat-ie kan herstarten. Is sinds ik mijn grafische kaart eruit gehaald en weer terg gezet heb. Ik zou het probleem in eerste instantie bij je grafische kaart zoeken. Prop hem er eens opnieuw in.

specs: XP 1800+, MSI K7T Turbo 2, 512 SDRAM

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk geheugeninstellingen te snel in het bios.

• nAFutro
geheugen zit er goed in
zijn getest met memtest86, zonder fouten
lampje van me monitor gaat op stand-by, voeding zit niet op die van de pc

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb de setup defaults van mijn bios als standaard instellingen. Ik zou niet kunne bedenken de geheugeninstellingen dan verkeerd zouden zijn

• nAFutro
grappig, ik heb net het geheugen heel laag gezet en ik was van het probleem af. MAAR:
waarom kiest me pc een willekeurige dag uit en zegt dan ik start niet meer normaal op?
waarom start ie wel op als de stroom er ff helemaal af is geweest? (instellingen zijn gebleven)
waarom krijg je problemen terwijl geheugen test aanduiden dat de instellingen haalbaar waren?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan te wijten zijn aan een ongeaarde voeding of een brak mobo. Of je moet stiekem toch iets overgeklokt hebben (zoals die strakke geheugentimings) :)

• nAFutro
BalusC schreef op 30 augustus 2002 @ 07:22:
Dat kan te wijten zijn aan een ongeaarde voeding of een brak mobo. Of je moet stiekem toch iets overgeklokt hebben (zoals die strakke geheugentimings) :)
voeding is wel geaard, mobo is zeker niet brack (nobody fucks with ABIT) eneuh strak waren de timings wel :9 ik heb 1 module welke minder is, die zal dan wel mijn boot verpest hebben

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik had hetzelfde probleem met een a7v266-c die ik voor mijn oma bouwde...

haal eens je netwerk kaart eruit en/of je modem

bij mij lag het aan het 56k modem, deed het in andere computers overigens wel.. heel raar het lag in ieder geval niet aan het mobo want ik heb het modem geruild en toen werkte alles weer
Pagina: 1