Wanddoos tv/radio

Pagina: 1
Acties:

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi mensen,
een tante van mij wil op haar slaapkamer kabeltv en -radio. Nu zit er beneden in de huiskamer natuurlijk de hoofddoos van Casema met de binnenkomende hoofdkabel. Dit is een dikke coaxkabel.

Op de bouwtekeningen van het huis (pas 3 jaar oud) staat dat er boven ook een telefoon- en kabelaansluiting zitten. Dit zijn twee afdekplaatjes die op de muur geschroefd zijn. Ik heb deze plaatjes eraf geschroefd en gekeken hoe de situatie in elkaar stak.

Het blijkt dat er in beide doosjes draadjes zitten die normaal gesproken voor electriciteit worden gebruikt, dus van die groene en blauwe draadjes met een harde stalen kern. Nu vraag ik mij af: klopt dit? Of zijn dit preparaties voor electriciteit en niet voor kabel en telefoon? En hoe moet die wanddoos daarop aangesloten worden? Ik zou namelijk niet weten welke draad het signaal levert en welke als mantel fungeert.

Alvast bedankt!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

kun je precies omschrijven wat voor draadjes er in die dozen zitten ?
groene en blauwe is een beetje vaag...

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Als ik je nu eens zeg dat dat gewoon tv-kabel is, durf jij het dan met je blote vingers vast te pakken????

kortom, bel even met Casema, voordat er ongelukken gebeuren.

//Off-topic//
Wat ik wel weet, is dat een tv-kabel maar uit 1 streng bestaat; een koperen kern met een plastiek omhulsel.
//Off-topic//

• TimMer
  • Niet online
punica schreef op 30 augustus 2002 @ 01:43:
Als ik je nu eens zeg dat dat gewoon tv-kabel is, durf jij het dan met je blote vingers vast te pakken????

kortom, bel even met Casema, voordat er ongelukken gebeuren.
Ongelukken gebeuren er niet, ik begin nooit aan dingen waar ik niets vanaf weet. Daarom stel ik deze vraag hier ook.
//Off-topic//
Wat ik wel weet, is dat een tv-kabel maar uit 1 streng bestaat; een koperen kern met een plastiek omhulsel.
//Off-topic//
Dat wist ik ook, maar misschien dat Casema op deze manier de draad doorgetrokken had? Hoe dan ook, ik bel ze wel ff.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Groene en blauwe draadjes - da's geen kabel of foon.
Kabel is Coax (grijs of wit), foon is meestal rood/blauw of rood/blauw/oranje/wit.

Probeer uit te vinden waar de huidige kabels naar toe gaan. Ik denk dat het Trekdraden zijn, dat de dozen dus niet bedraad zijn. Dan is het een kwestie van met de bestaande draad een nieuwe er in trekken.

Greetz

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Coax hier vanaf de tap is groen, maar zeker herkenbaar aan de dikte *lol*

edit:
Het kunnen trekdraden zijn

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

DaRealRenzel schreef op 30 augustus 2002 @ 02:16:
Groene en blauwe draadjes - da's geen kabel of foon.
Kabel is Coax (grijs of wit), foon is meestal rood/blauw of rood/blauw/oranje/wit.

Probeer uit te vinden waar de huidige kabels naar toe gaan. Ik denk dat het Trekdraden zijn, dat de dozen dus niet bedraad zijn. Dan is het een kwestie van met de bestaande draad een nieuwe er in trekken.

Greetz
zijn waarschijnlijk gewoon trekdraden. kijk waar de uitkomen.
als het trekdraden zijn voor kabel. moet hij uitkomen bij de hoofdkabel
als het trekdraden zijn voor telefoon komt hij uit bij hoofdaansluiting van de telefoon.
vraag me alleen af waarom de hoofdaansluiting van de kabel niet in de meterkast zit

• TimMer
  • Niet online
damster schreef op 30 augustus 2002 @ 02:21:
[...]
vraag me alleen af waarom de hoofdaansluiting van de kabel niet in de meterkast zit
Nou, het is een maisonnette, dus drie verdiepingen op elkaar. Ik geloof dat wij verschillende definities van hoofdaansluiting hebben. Ik heb het dus over de eerste wanddoos waar een tv- en radiosignaal uit komen. Dat is op de eerste verdieping. De meterkast is op de begane grond. De slaapkamer is op de tweede verdieping, daar moet hij dus heen vanuit de huiskamer, liefst zonder boren.

Maar dat verhaal van die trekdraden is wel interessant, dat zou heel goed kunnen inderdaad. :)
Pagina: 1