Toon posts:

mixen pc100 en pc133 geheugen (op a7v)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht er aan om nieuw geheugen erbij te prikken, en nu blijkt dat pc100 en pc133 geheugen even zo duur te zijn :)
Ik heb er een reepje pc100 128 MB inzitten (merk onbekend) en nou vroeg ik me af wat er gebeurt als ik er een reepje 128MB pc133 geheugen bijzet. Ik kan natuurlijk beide op 100 MHz laten lopen, maar is het ook mogelijk om de een op 100 en de ander op 133 MHz te krijgen? Of beide op 133 MHz door de een over te klokken?
En als ik ze ga overklokken, waar moet ik dan op letten?

Verwijderd

Het kan .. maar ik denk dat je met goedkoop PC100 geen 133 haalt.

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

Raimond613

Simracer

Pc100 en PC133 kunnen gewoon met elkaar. als je de snelheid op 100MHZ houdt, is er helemaal geen probleem, als je de snelheid op 133MHZ zet, kun je problemen krijgen (blue screens of death, ongeldige bewerkingen etc.) maar het kan ook goed gaan zonder problemen.
Er zijn hier mensen die 100 MHZ op 150MHZ hebben draaien zonder problemen.
Ikzelf heb ok dit moment 66 en 133 naast elkaar draaien op 100MHZ.

Raimond

iracing profile

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 100 MHz geheugen en de SPD (autodetect wat voor geheugen je hebt via eeprom op de geheugenchip) zegt dat ie CAS latency, RAS precharge time en RAS to CAS latency van 2T heeft (als ik het goed heb begrepen is dat 'goed' geheugen, i.t.t. tot 3T). Nu probeerde ik 't net op 133 MHz te krijgen, maar dat wilde niet zo lekker (== no boot). Zou ik beter resultaat hebben als ik die timings naar 3T verander?

Verwijderd

Het kan goed dat 100 Mhz CAS 2 geheugen makkelijk op 133 Mhz CAS 3 snelheid draait. Hij zal wel maar een beetje sneller zijn of misschien ook niet proberen zou ik zeggen.

Verwijderd

pc100 is best wel goed spul sometimes, heb in een p2 450@600 draaien op 133mhz :)
Ligt echt aan de kwaliteit van je reepjes.
Pagina: 1