Ik heb een E-tech Switch Router waar een pc op aangekoppeld staat. In principe werkt alles naar behoren op één ding na. Wanneer ik naar sommige FTP-servers wil connecten met mijn FTP-client gaat het connecten zelf prima, alleen wanneer de directory listing wordt opgevraagd na het connecten blijft de FTP-client hangen en wordt de verbinding op den duur verbroken door een time-out. Passive mode aan of uit zetten heb ik al gedaan maar heeft geen zin. Wanneer ik mijn pc afkoppel van de router en rechtstreeks op mijn kabelmodem aansluit werkt alles perfect en krijg ik wel de directory listing. Bij 9 van de 10 keer tijdens het FTP-en gaat het inloggen en bladeren op de remote-server wel goed, waarom soms dan toch niet. Mijn pc in de DMZ zone zetten heeft ook geen zin, alhoewel ik dat best wel vreemd vindt eigenlijks aangezien ik dan de hele zooi open gooi. Iemand een idee? Ik draai Windows XP Pro en heb de volgende FTP-clients geprobeerd, FlashFXP, SmartFTP en LeechFTP.
Hmm, ik had hier ook last van toen ik de ftp-data poort niet door mijn Linux firewall liet passeren. Active FTP werkte hierdoor niet, maar dat is nu verholpen. Probleem is dat je verder zeker weinig opties hebt om iets te veranderen?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Wat bedoel je met: "Probleem is dat je verder zeker weinig opties hebt om iets te veranderen?Lethalis schreef op 30 augustus 2002 @ 16:07:
Hmm, ik had hier ook last van toen ik de ftp-data poort niet door mijn Linux firewall liet passeren. Active FTP werkte hierdoor niet, maar dat is nu verholpen. Probleem is dat je verder zeker weinig opties hebt om iets te veranderen?
Door in je FTP client de optie 'passive mode' aan te vinken of aan te zetten.
Dan gaat ie op dezelfde manier te werk als bijvoorbeeld MSIE.
Dan gaat ie op dezelfde manier te werk als bijvoorbeeld MSIE.
AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB