Toon posts:

Active cooling met CCF dat meer licht geeft als het warm is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Toen ik gisteren nacht dienst had zag ik wat leuks op het inet :)

Een lichtgevende pirramide die via een microprocessor de snelheid van je fan's aanpast. Nu dacht ik bij mezelf dat is heel leuk en ook lekker handig. Geen baybus dus nodig :)

Was ik vanmiddag even bij Stuut en de Bruin in Den Haag en heb m'n eerste CCF licht balk na een demo gekocht :_) Zometeen alleen effe een schakelaartje eraan solderen en hij doet het.

Was toen ik bij S&B weg was in de auto aan het nadenken. De verkoper liet namelijk die CCF werkent zien met een 6 Volt batterij en dat piramide geval kan net als een baybus tussen de ?9? en de 12 volt geven. De CFF brand feller met 12 volt als met 6 volt dus als je de piramide en de CCF combineerd dan krijg je een apperaat dat als het warm in de kast is dat hij feller brand dan als het kouder is. Dit is niet alleen heeeeeel gaaf (Een "levende" PC) Maar ook nog nuttig :)

Als er genoeg mensen geintreseerd zijn dan zal ik kijken of ik een inkoop actie op poten kan zetten.

Linkjes naar het apperaat:

http://www.cobalt3.com/

Prijs bij een inet winkel in de US is +- $31.50 maar dat is zonder proto kosten....

Verwijderd

klinkt erg leuk....

ff de reacties afw88

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

duur, terwijl et bijna nix voorsteld

Electronics development

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Kvin et niet echt veel voorstellen, volgens mij is zoiets ook wel redelijk makkelijk zelf te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Meschien ben ik niet al te duidelijk geweest.

Persoonlijk ben ik geen persoon die met een soldeer pistool in de hand is geboren en koop ik dus liever iets kant en klaar.

Wat ik voor ogen had was de piramide en een losse CCF die op de bodem van m'n kast ligt.

Als de temp. in de kast laag is zal de CCF minder licht geven dan als het warmer is. Dit komt door de functie van het apperaat (De piramide).

Vergeet niet dat het hier om actieve cooling gaat!

Je plaatst de pirammide op de warmste plaats in je kast en hij houd het allemaal in de gaten.

Nog een tip, De prijs die ik heb genoemd is de retail prijs van 1 stuk en als we een inkoop actie houden dan kan je er van uitgaan dat de prijs lager wordt. Dus bij een actie probeer ik bij de fabricant te bestellen en daardoor wordt de groot handel en de retailer uitgeschakeld en zal hij (mogelijk aanzienlijk) goedkoper zijn. ;)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Euh, btw, het is ccfL
:)
maar waarom moet er zo een hele microprocessor op kun je geen thermische weerstand voor zulke dingen gebruiken ?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cobalt3.com/images/pyramidbannerad1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.cobalt3.com/images/pyramidbannerad2.gif

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Net een net mailtje naar de fabricant gestuurd en ik hoop dat ze een quotation voor de prijs sturen (Weten de mensen die geintreseerd zijn wat ze waarschijnlijk gaan kosten).

<snip>
Euh, btw, het is ccfL

maar waarom moet er zo een hele microprocessor op kun je geen thermische weerstand voor zulke dingen gebruiken ?
<snip>

CCFL, k :)

Maar ik ben er niet op uit om niets te gaan ontwerpen, ik wil echter wel van de herry in mijn comp. kast af (Het in m'n servertje en staat 24/7 te brullen). Het is nog net niet erg genoeg dat ik er niet van kan slapen.....

PS. Nice pic. Dissection

Verwijderd

Topicstarter
Had ik nou toch maar een week gewacht en dan had ik een kant en klare CCFL kunnen kopen :(

De aansluiting van de CCFL (die je op de inverter prikt) is uitelkaar gegaan. Na het pinnetje er met veel pijn en moeite uit getrokken te hebben kon ik dus solderen, argh....

Uit eindelijk klaar en de inverter en kroonsteen in de gaffa getaped...

Resultaat:

Een niet al te mooie CCFL, maar ja, hij doet het wel....

Het is me echter opgevallen dat je nu dus wel door het licht de gleuven van m'n Chieftec kast ziet.

Toch nog maar is gaan kijken naar een kant en klare CCFL

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

als ik je verhaal goed heb begrepen, wil je dus een CCFL dimmen met die piramide? zal niet gaan denk ik, CCFL is alleen te dimmen door de frequentie te veranderen van de inverter...
(is wel eens een topic over geweest, kan hem alleen ff niet vinden) als je het voltage naar beneden trekt, zal ie misschien heeeel ietsjes dimmen, en dat zul je haast niet merken...

en omdat ie op tempertuur werkt, zul je niet zo veel schommelingen hebben...

just my 2 cents...

Verwijderd

Topicstarter
Das jammer, maar ja.
Toch brand hij felle in m'n kast (op 12 V) dan op die accu (6 of 9 V).
(Waarschijnlijk is het verschil alleen een beetje te zien als het donker is en als je weet dat het er is).

Zijn er nog mensen geintreseerd in die pyramide?
Pagina: 1