Nou ja zeg, dit kan ik jullie mede-tweakers niet onthouden: Ongeveer anderhalve week geleden een mailtje gestuurd naar de firma Computeronderdeel.com in Nieuwegein met de vraag of ze de Liteon 40125 op voorraad hadden. Uiteraard om hem daar dan ook te bestellen als dat het geval was. Echter, na lange tijd niets gehoord te hebben van de firma Computeronderdeel.com een klein berichtje in de ShopSurvey achtergelaten:
Hieronder de letterlijke tekst:
>---------------------------------------------------
>- Algemene indruk: 4
>- Service: 4
>
>Goh, al meer dan een hele dikke week geleden een mailtje gestuurd naar deze mensen. >Gewoon vraagje of de Lite-on 40125 op voorraad was. Niet zo'n moeilijk vraagje toch? En >wellicht nog makkelijk te beantwoorden ook, zou ik zo denken. Resultaat: tot op de dag van >heden geen enkele reactie.... Nou ja zeg!
Geen echt verbaal-geweldadige uitlating zou je zo zeggen. Maar wie schetst mijn verbasing? Vind ik daar zomaar in ene een e-mail in mijn electronische postvak van de firma Computeronderdeel.com (blijkbaar kunnen ze toch wel snel reageren
). Maar de inhoud van het mailtje is toch wel erg verbazingwekkend (wederom de letterlijke tekst):
--- Computeronderdeel <verkoop@computeronderdeel.com> wrote:
> Als u een klacht heeft, lijkt ons de aangewezen weg dat u zich in de
> eerste
> plaats tot ons wendt.
> Nu u dit niet heeft gedaan, maar in plaats daarvan heeft gemeend om
> zonder
> meer een vervelend bericht bij tweakers te moeten plaatsen, gaan wij
> ervan
> uit dat u er slechts op uit bent om ons bedrijf te beschadigen. U
> kunt er
> dan ook van op aan dat als wij van uw mededeling schade ondervinden,
> wij
> passende maatregelen zullen nemen en de schade op u zullen verhalen.
> Het zal u tevens duidelijk zijn dat wij u niet als klant wensen.
>
> Computeronderdeel.com
>
>
> ----- Original Message -----
> From: <vandenboorn@yahoo.com>
> To: <undisclosed-recipients:>
> Sent: Tuesday, August 20, 2002 9:01 AM
>
>
> > -- dit bericht is gestuurd vanaf de computeronderdeel.com website,
> als
> reactie van Rob van den Boorn--
> >
> > Ik ben op zoek naar een Lite-On 40x12x48 (model 40125S) en wel de
> retail-versie. Is dit model bij jullie op voorraad? Bij voorbaat
> dank.
> >
> > Vriendelijke groet,
> >
> > Rob
> >
>
Dus ja, maar weer een vriendelijk mailtje heengestuurd:
>Wat een aparte reactie van jullie zeg. Als ik gewoon bij iemand meld (net zoals ik dat in een
>gesprek met vrienden op een verjaardag zou kunnen doen) dat het met jullie snelheid van
>reageren niet zo heel erg snor zit (en ik heb bewust geen beoordeling gegeven van jullie
>technische kennis,omdat ik die eenvoudigweg niet kan beoordelen), dan is dat geheel en al
>mijn mening die ik gewoon ventileer. Ik heb geen beledigende bewoordingen gebruikt, maar
>gewoon op een normale manier gemeld wat mij overkomen is. Wat me dan tevens opvalt, is
>dat jullie wel erg snel reageren op een in jullie ogen negatief bericht gepubliceerd op een
>website maar als ik een gewone vraag aan jullie stel met het voornemen zaken met jullie te
>doen (want daarom stuurde ik jullie een mailtje) dan moet ik simpelweg vaststellen dat ik nog
>steeds geen antwoord van jullie heb.
>
>Als u zo bezorgd bent over uw reputatie dan lijkt mij een correcte manier van omgang met
>(mogelijke) klanten de aangewezen weg. Dus ook niet met van die flauwe dreigingen komen
>dat eventuele schade op mij verhaald zou worden. Is dat jullie gebruikelijke manier van
>communiceren? Ik mag hopen van niet....
--------
Nou vraag ik jullie: zouden die e-mailers van Computeronderdeel.com gewoon mensen zijn of zijn het reply-bots met een setting "nasty & impolite"?
Eigenlijk wel geinig zoiets. Alleen jammer dat ik daar geen klant meer kan worden; baal ik echt van....
Vriendelijke groet!
Hieronder de letterlijke tekst:
>- Algemene indruk: 4
>- Service: 4
>
>Goh, al meer dan een hele dikke week geleden een mailtje gestuurd naar deze mensen. >Gewoon vraagje of de Lite-on 40125 op voorraad was. Niet zo'n moeilijk vraagje toch? En >wellicht nog makkelijk te beantwoorden ook, zou ik zo denken. Resultaat: tot op de dag van >heden geen enkele reactie.... Nou ja zeg!
Geen echt verbaal-geweldadige uitlating zou je zo zeggen. Maar wie schetst mijn verbasing? Vind ik daar zomaar in ene een e-mail in mijn electronische postvak van de firma Computeronderdeel.com (blijkbaar kunnen ze toch wel snel reageren
--- Computeronderdeel <verkoop@computeronderdeel.com> wrote:
> Als u een klacht heeft, lijkt ons de aangewezen weg dat u zich in de
> eerste
> plaats tot ons wendt.
> Nu u dit niet heeft gedaan, maar in plaats daarvan heeft gemeend om
> zonder
> meer een vervelend bericht bij tweakers te moeten plaatsen, gaan wij
> ervan
> uit dat u er slechts op uit bent om ons bedrijf te beschadigen. U
> kunt er
> dan ook van op aan dat als wij van uw mededeling schade ondervinden,
> wij
> passende maatregelen zullen nemen en de schade op u zullen verhalen.
> Het zal u tevens duidelijk zijn dat wij u niet als klant wensen.
>
> Computeronderdeel.com
>
>
> ----- Original Message -----
> From: <vandenboorn@yahoo.com>
> To: <undisclosed-recipients:>
> Sent: Tuesday, August 20, 2002 9:01 AM
>
>
> > -- dit bericht is gestuurd vanaf de computeronderdeel.com website,
> als
> reactie van Rob van den Boorn--
> >
> > Ik ben op zoek naar een Lite-On 40x12x48 (model 40125S) en wel de
> retail-versie. Is dit model bij jullie op voorraad? Bij voorbaat
> dank.
> >
> > Vriendelijke groet,
> >
> > Rob
> >
>
Dus ja, maar weer een vriendelijk mailtje heengestuurd:
>Wat een aparte reactie van jullie zeg. Als ik gewoon bij iemand meld (net zoals ik dat in een
>gesprek met vrienden op een verjaardag zou kunnen doen) dat het met jullie snelheid van
>reageren niet zo heel erg snor zit (en ik heb bewust geen beoordeling gegeven van jullie
>technische kennis,omdat ik die eenvoudigweg niet kan beoordelen), dan is dat geheel en al
>mijn mening die ik gewoon ventileer. Ik heb geen beledigende bewoordingen gebruikt, maar
>gewoon op een normale manier gemeld wat mij overkomen is. Wat me dan tevens opvalt, is
>dat jullie wel erg snel reageren op een in jullie ogen negatief bericht gepubliceerd op een
>website maar als ik een gewone vraag aan jullie stel met het voornemen zaken met jullie te
>doen (want daarom stuurde ik jullie een mailtje) dan moet ik simpelweg vaststellen dat ik nog
>steeds geen antwoord van jullie heb.
>
>Als u zo bezorgd bent over uw reputatie dan lijkt mij een correcte manier van omgang met
>(mogelijke) klanten de aangewezen weg. Dus ook niet met van die flauwe dreigingen komen
>dat eventuele schade op mij verhaald zou worden. Is dat jullie gebruikelijke manier van
>communiceren? Ik mag hopen van niet....
--------
Nou vraag ik jullie: zouden die e-mailers van Computeronderdeel.com gewoon mensen zijn of zijn het reply-bots met een setting "nasty & impolite"?
Eigenlijk wel geinig zoiets. Alleen jammer dat ik daar geen klant meer kan worden; baal ik echt van....
Vriendelijke groet!