[cm] plexi bewerken

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
ik ga een plaat plexi kopen (waarschijnlijk 4 of 5 mm dik) en die moet bewerkt worden voor delen van een kastje.
Alleen is mijn gereedschaps kist niet zo uitgebreid als menig tweaker en ik dus een accuboor en dremel heb als verspanende machines.

Ik moet een paar plaatjes uit die ene plaat halen en nog wat kleinere stukjes .

Hoe doe ik dat met een dremel en met welk hulpstukje?
Vraag 2; ik moet er ook schroeven met platte kop in draaien, moet ik daarvoor het gaatje voorboren en dan zelftappers gebruiken of eerst voorboren en dan tappen(laatste oplossing is eigenlijk weggegooid geld aangezien ik het maar 1 keer gebruik) dus kan ik hiervoor wel zelftappers gebruiken? want me dure plexi moet niet splijten.

ja ik heb de search gebruikt en ook wel het een en ander gevonden maar niks dat relateerd met mijn situatie

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

Duinkonijn

Huh?

ik heb me dremel met glasfiber schijfjes uit gerust om plastic te sneiden

je kan voor het boren ook een kleine boor gecombineert met een grote boor gebruiken

1st gat en dan tappen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• shure-fan
  • Laatst online: 19:37
ik kan wel een tapsetje gaan aanschaffen maar dat zou voor mij weg gegooid geld zijn aangezien ik het maar 1 keer gebruik

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Al je meteen na het boren het schroefje er indraaid, dan tapt ervan zelf draad in omdat het plexi nog warm (en dus zacht) is.
En plexi zagen met een dremel gaat echt niet, bij 5mm dik smelt het plexi en dat blijft aan het schijfje plakken, gewoon de decoupeerzaag van je buurman lenen....

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

Duinkonijn

Huh?

ow dat is tappen ik dacht het weg werken van die schroef 8)7

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Kijk maar ff bij de Spacecase How-to hier : http://www.ccmod.com/howto.php/24
Staan wel wat foto's bij over het bewerken van plexi...
Als je bv schroeven (zelftappers) van 2,8 mm x 13mm koopt, en die in het plexi voorboort met een 2,5mm boortje, dan splijt het plexi niet, en krijg je een mooie draad in het plexi....

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, ik heb een dremel standaard, kan ik zelfs netjes fresen, maar met een dremel alleen kan je geen stukje maken zoals je wilt, je kan et beter laten zagen, of een decoupeerzaag lenen...

Schroefjes: netjes voorboren, schroefje rechtop in et gaatje, soldeerbout erop, als je merkt dat ie erin zakt, er gewoon in schroeven, niet teveel kracht, gaat et splijten...

Electronics development

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Schroefjes: netjes voorboren, schroefje rechtop in et gaatje, soldeerbout erop, als je merkt dat ie erin zakt, er gewoon in schroeven, niet teveel kracht, gaat et splijten...
dat vinnik een goeie tip :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Kijk, dat is een tip voor in het tweakers-handboek, goed bedacht, 3lmowww!

Verwijderd

3lmowww schreef op 30 augustus 2002 @ 00:51:
mm, ik heb een dremel standaard, kan ik zelfs netjes fresen, maar met een dremel alleen kan je geen stukje maken zoals je wilt, je kan et beter laten zagen, of een decoupeerzaag lenen...

HELD!! Jajajaa, is zeker een goeie! :P

/me gaat nl ook met plexi in de weer :9

Verwijderd

hehe ja ze zouden wel eens een mooding-handboek om line mogen zetten, ik help zeker mee !!!!!

Verwijderd

mail me dan eens joyke12@pandora.be

• Kr3Kr
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 01:47:
Hehe ja "ze" zouden wel eens een modding-handboek on-line mogen zetten, ik help zeker mee !!!!!
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 01:48:
mail me dan eens joyke12@pandora,be
goedenavond, en welkom op tweakers!
dit:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif heet een edit button ;)

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1