Vaste schijven uitschakelen (energie) in XP

Pagina: 1
Acties:

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 20:51

zeeuw32

Luctor et Emergo

Topicstarter
Hai,

Ik zat eens te denken wat nu eigenlijk beter is m.b.t. de energie-instellingen in XP.
Ik heb de optie "vaste schijven uitschakelen" op 10 min staan, maar... wat is nu eigenlijk beter het laten "runnen" of diverse malen per dag een spin-off naar 7200 rpm ???? Lijkt me dat dit hetzelfde is als elke keer de HD aanzetten zoals bij het OS boot-up ??
Daarentegen lijkt me dat een elektromotortje daar binnen in dat doosje voor nix laten draaien ook niet alles is....
Ik weet ut niet misschien is allebei even goed :?

Maar met jullie ontiegelijke tweakers wetenschap moet er toch een oplossing te vinden zijn
_/-\o_

Greetzz.....

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 22:50

Syzzer

Prutser

Lijkt me dat dat uitzetten geen kwaad kan. En aangezien je 2x7200rpm hebt, zouden die best wel eens heet kunnen worden, dus dan is dat uitzetten alleen maar positief (lijkt mij).

Daarbij maakt die bak vanaf dat moment ook nog eens een hoop herrie minder...

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14
Dit zou ik ook graag willen weten. Diverse keren heb ik gelezen dat spin off of opspinnen vele male erger is dan dat hij aanstaat. Daarom heb ik het nog altijd uitgezet en draaien mijn harde schijven constant.

Wat is het beste? Laten draaien die hap of bij energiebeheer zo instellen dat de harde schijven na x tijd automatisch uitgaan.