van pc naar reciever en nog geen AC3 geluid?

Pagina: 1
Acties:

• evilivo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2022
Hoi, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende: Ik speel divx films af op mijn pc via de BS player, via mijn audiokaartje (trust sound expert digital surround 5.1) gaat het geluid via een toslink kabel naar mijn dts/dolby digital reciever (yamaha rxv 630) maar toch ontvang ik geen digitaal geluid alleen maar pcm (what the hell that is) terwijl de film met ac3 is.
Wat gaat er fout of wat vergeet ik? ik heb al verschillende codecs geprobeerd maar niets helpt. :'( ...............iemand?

Verwijderd

Bedenk wel dat niet alle DIVX ;-) films met een AC3 stream zijn gecodeerd. Als er in de eerste instantie geen AC3 in de file zit, dan zal je hardware het niet automatisch uit het niets tevoorschijn kunnen toveren, natuurlijk.

Verwijderd

PCM is pulse code modulation en wordt gebruikt om digitaal 44.1 Khz 16 bits geluid te transporteren net als bv een cd-speler. Als een Divx film meerkanaals geluid heeft (linker muisknop eigenschappen aantal kanalen) dan betekent dat meestal dat het geluid DD(dolby digital) is. Om dit DD te lezen en te zenden is een audiocodec nodig. Deze zitten vaak in players verwerkt zoals BSplayer. Maar je kunt ook de Nimo codec pack instaleren (ac3 decoder) en bij je geluidsinstellingen Spdif aanvinken.

• evilivo
Dus niemand.........ik zal morgen nogmaals proberen,ben een beetje moe geworden van de search en de faqs en natuurlijk alleen tegen mezelf te moeten praten,welterusten.

• evilivo
oeps toch reacties .was al bijna gaan slapen.

• evilivo
met de bs krijg ik geen digital,heb ik met verschillende ac3 films geprobeerd

• evilivo
Toch bedankt nog.
Pagina: 1