Toon posts:

[XP] Programma te groot voor geheugen !

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar programma's gedownload en die wil ik installen en dan flitst er plots een DOS scherm langs. Maar dit ging echter zo snel dat je het niet kon lezen dus ik benader het programma in DOS en staat er "Programma te groot voor geheugen".

Het kan niet aan mijn werkgeheugen (512mb) liggen neem ik toch aan :S

Wat is dit en nog liever hoe los ik dit op

K heb draaien Windows XP prof.

Thnx Franc _/-\o_

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

markvt

Peppi Cola

dat probleem heb ik ook bij championship manager 01-02, niet klaar voor veel geheugen die programma's

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:02
conventioneel geheugen?
(of nog freakier, EMS?)

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Is het een installer? In dat geval is het vaak een self-extracting archief en kan je het vaak eerst unzippen met winzip/winace ofzo en dan de setup draaien...

Die self-extracting archieven werken soms nog onder DOS en dan zijn ze al snel te groot voor het geheugen omdat dos probeert het hele archief in het geheugen te laden.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz tis een exe dus kan een winzip selfextractor wezen maar komt niet eerst op het scherm... alleen die snelle popup van DOS :S dus geen MSI installer

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 23:29:
hmmz tis een exe dus kan een winzip selfextractor wezen maar komt niet eerst op het scherm... alleen die snelle popup van DOS :S dus geen MSI installer
Welk programma :? Heb je op de site van de maker gekeken :?

Je kan de eigenschappen van de dos box beïnvloeden middels de properties van de dos box.

Daarnaast: als het dos programma rechtstreeks de hardware aanspreekt zal het crashen onder Windows NT4, 2000 en XP. :)

Die dos programma's moeten netjes aan de kernel vragen of ze toegang mogen hebben tot de hardware :) If not, dan grijpt de kernel in >:) })

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Riemer Reinalda schreef op 30 augustus 2002 @ 01:29:
[...]

Je kan de eigenschappen van de dos box beïnvloeden middels de properties van de dos box.

Daarnaast: als het dos programma rechtstreeks de hardware aanspreekt zal het crashen onder Windows NT4, 2000 en XP. :)

Die dos programma's moeten netjes aan de kernel vragen of ze toegang mogen hebben tot de hardware :) If not, dan grijpt de kernel in >:) })
Hmmm, niet helemaal correct. Command prompts in NT4, 2k en XP bieden nog een soort virtuele DOS-machine aan aan oude DOS-programma's. Die zien dan een 'ruwe' pc zoals vroeger maar de kernel houdt alles nauwlettend in de gaten. Hij zal proberen de progs correct te laten uitvoeren maar zodra die iets echt fout doen, worden ze onherroepelijk eruit geknikkerd. (Technisch gebeurt die 'emulatie' via de virtual mode van de CPU als ik het goed heb).

Een bewijs hiervoor: ik heb laatst voor school een klein progje moeten schrijven dat communiceerde over de seriële poort met een andere pc. Dit progje moest rechtstreeks de hardware aansturen. Dit komt neer op een ISR installeren en lezen/schrijven van/naar de juiste geheugenlocaties. Moderne OS'n schermen de hardware af van dit soort gemanipuleer en bieden enkel system calls aan. Recente compilers hebben daarom geen voorzieningen meer om rechtstreeks naar het geheugen te schrijven (outportb, inportb) of ISR's te manipuleren (setvect, getvect). Ik heb dan ook een hele oude C-compiler gebruikt die dit wel nog kon. En raar maar waar: het progje draait gewoon onder win2k en winXP.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 30 augustus 2002 @ 01:29:
[...]

Programma's gedownload dmv Kazaa.
Programma's: W2K full version, Symantech PcAnywhere 10.5

dus ik moet het ff in windows 98 bv proberen ? En zou jah dan neem ik aan dat ze dan min of meer unzipt worden want ik wil ze wel graag op mn eigen XP-systeem installen...

thnx 4 the reply'z so far ;)

Verwijderd

Topicstarter
is er dan niemand die mij hier verder mee kan helpen ?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24
en dat zijn exe files? dan zijn het zeker van die self-extracting archives. alleen vreemd dat je dan een DOS box krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
jah en heb t swapfile geheugen ook al groter gemaakt maar helpt niets :S

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Start -> Programs -> Accessories -> Program Compatibility Wizard al geprobeert ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je wel een virusscanner draaien :? want kazaa en programma's zijn virussen... meestal dan...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
ik heb XP, Accessories heb ik alleen op mn laptop met win2k en daar staat Program Compatibility Wizard niet bij dus :S

virusscanner heb ik niet draaien op mn laptop, waar ik het ook op heb getest te installen maar wil daar ook niet op....

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is dus geen hardware fout om het zo maar ff te typen

Verwijderd

Topicstarter
Ik het het vaag, het al op verscheidene forums deze vraag gesteld en nergens antwoord...
plz mensen help me ff...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ook kan je winrar even installeren en het daarmee proberen uit te pakken, die ondersteund even wat meer formaten dan Winzip...

Heb je het nu al op een andere PC geprobeerd? Dan kan je teminste zien wat er aan de hand is. Mischien zijn je downloads gewoon steeds brak; koop het in de winkel en kijk of die wel werkt :Y)

edit:

Je zinnetje "waar ik het ook op heb getest te installen maar wil daar ook niet op...." snap ik namelijk niet helemaal, dus misschien geeft die het antwoord al :P

Semi off-topic:
het is wel mogelijk te veel geheugen te hebben. Ik heb wel eens een DOS programma gehad om een machine die ponsplaten drukt mee aan te sturen. Deze kon gewoon NIET draaien met > 64MB geheugen. Geloof me, ik heb alles geprobeerd om dat te omzeilen.

Wil je trouwens even wat meer geduld hebben en niet steeds zo snel je topic omhoog schoppen (door zelf een nieyuw berichtje te plaatsen na je eigen bericht), wacht daar ajb 24 uur mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest op een win2k laptop en daar krijg ik dezelfde foutmelding mee. Deze laptop heeft 128mb dus het lijkt me vreemd dat dat te veel is.

Ik heb de legale versie van pcAnywhere alleen een oude versie en wil de nieuwe prive testen of het veel nieuwe functies heeft, zo ja wil ik het aanschaffen voor zakelijk gebruik. Win2k heb ik alleen in het Engels legaal maar wil deze ook in NL dus ga niet daarvoor iets van 200euro betalen.

Ik ga nu zoals je zei Winrar installen.

ik weet dat het irri is als iemand steeds zijn bericht omhoog kickt alleen ik ben bang dat wanneer ik weer te laat kom met een reply van: "wie helpt mij nu dan ?" dat het topic dan weer te oud is en gesloten wordt. Dus ik zal me gedragen ;)

thnx 4 replyz so far

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OK, dan zou ik toch van corrupte downloads of een virus uitgaan. Doe dus even een online scan als je om een of andere reden geen virusscanner wilt installeren: http://housecall.antivirus.com
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 11:22:
ik weet dat het irri is als iemand steeds zijn bericht omhoog kickt alleen ik ben bang dat wanneer ik weer te laat kom met een reply van: "wie helpt mij nu dan ?" dat het topic dan weer te oud is en gesloten wordt. Dus ik zal me gedragen ;)
Inderdaad komt er wel af en toe een slotje op een maanden oud topic waar iemand anders alleen maar 'ik heb er ook last van' toevoegd - en daar kunnen we niet altijd wat me. Je eigen topic mag je echter ook na een week of maand nog wel wel omhoogschoppen hoor (wat mij betreft, maar wie ben ik...)

Ennuh, ook voor testdoeleinden mag downloaden natuurlijk niet, daar is shareware voor uitgevonden :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar weer ga downloaden want dit kost me eigenlijk meer tijd dan het downloaden ;):P

OK, weer wat geleerd betreffende topicz @ GoT

Ik weet wat shareware is maar ik moet toch een excuusje verzinnen ;) maar thnx iedereen en MODzzz zet er maar een mega hangslot op :)

thnx & greetz Franc

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb nu al weer een paar keer deze programma's gedownload en nog steeds dezelfde error.

dus heb ik deze programma's proberen te installen op een win98 systeem maar dit gaf dezelfde foutmelding, dwz gaf eerst een fout dat het geen geldig 32bit toepassing was en dus ik proberen in DOS maar toen weer:
"Programma te groot voor geheugen".

wie wil mij nu AUB helpen mij van deze toch wel handicap te verlossen ?

Thnx

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 19:37
Ik heb het ook gehad ...

en meestal betekent het dat het bestand niet helemaal af is ...
Dus de gecomprimeerde code mist een stukkie, dat heb je ook bij
oude Com-files, als je de register variabelen verkeerd zet, wordt het programma ook te "groot", terwijl dat niet zo is! Want je geheugen is groot genoeg :)

Wat je moet doen is deze bestanden van een andere locatie downloaden, het bestand is gewoon niet goed. En dat ie het bij 98se ook doet is logisch, want het blijft een fout bestand. Een soortgelijke foutmelding is "Dit is geen geldige Win32-toepassing".

Je kan er vrij weinig aan doen ...

grtz...

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx zal het metteen "weer ;)" proberen en laat het dan wel weten of het wel of niet gelukt is....

greetz Franc

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:05:
ik heb XP, Accessories heb ik alleen op mn laptop met win2k :S
Laat ik nou ook XP draaien en wél een Program Compatibility Wizard hebben....

HOW TO: Use the Program Compatibility Wizard in Windows XP :*)

offtopic:
:S :?

Verwijderd

Topicstarter
en dit heb ik ook al gedaan maar helpt ook niets :(

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ervan uitgaande dat 't shareware c.q. freeware is: geef 's een (paar) linkje(s) ?

edit:

k, als 't kazaa is zou ik er maar van uit gaan dat de bron gewoonweg corrupt is, helaas pindakaas...

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 03-09-2002 16:17 . Reden: :/ ]

Verwijderd

Topicstarter
tis kazaa dus lastig te linken, btw die :( ziet me er te kwaad uit.... tis meer :'(
Pagina: 1