Digifoto's afdrukken met commentaar+archivering

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vakantie is weer eens voorbij.

Een hoop mensen hebben waarschijnlijk net als ik enkele duizenden foto's genomen die ze nu druk bezig zijn om te selecteren op chickgehaltes en af te laten drukken op echt fotopapier.

Nou is het bij af te drukken vakantiefoto's wel zo handig om commentaar toe te voegen en eventueel een archiveringsmethodiek toe te passen.

Ik wil derhalve met fotosoep wat commentaar toevoegen. Nou vraag ik me af of andere GT-ers ook hetzelfde idee hadden, en hoe ze deze hebben opgelost.

Ik ben zelf van plan om ergens in een wit balkje wat tekst toe te voegen. Voor komische foto's gebruik ik dan een tekstballonnetje. Iemand anders nog betere ideeen? Laat dat dan AUB even weten. ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben laatst ff bezig geweest om de exif info in te tikken....
maar was er na 10 foto's alweer zat van! :X

Whatever.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

athlonkmf schreef op 29 augustus 2002 @ 23:12:
Vakantie is weer eens voorbij.

Een hoop mensen hebben waarschijnlijk net als ik enkele duizenden foto's genomen die ze nu druk bezig zijn om te selecteren op chickgehaltes en af te laten drukken op echt fotopapier.

Nou is het bij af te drukken vakantiefoto's wel zo handig om commentaar toe te voegen en eventueel een archiveringsmethodiek toe te passen.

Ik wil derhalve met fotosoep wat commentaar toevoegen. Nou vraag ik me af of andere GT-ers ook hetzelfde idee hadden, en hoe ze deze hebben opgelost.

Ik ben zelf van plan om ergens in een wit balkje wat tekst toe te voegen. Voor komische foto's gebruik ik dan een tekstballonnetje. Iemand anders nog betere ideeen? Laat dat dan AUB even weten. ;)
Ik heb voor de foto's van onze vakantie aan het Gardameer (ja ja, hagel) een programma gemaakt in VB waarbij 2 foto's per pagina te zien zijn, achtergrondmuziek is én commentaar mogelijk is bij elke foto. Ook is het mogelijk een geluidje aan een foto te verbinden.
Erg handig is dat. Foto's printen wil nog niet, wel openen in het standaard foto-bekijk-programma, net als opslaan naar de harde schijf.

Verwijderd

In het vakantiefoto topic was er iemand die een mooie photoshop action had (groter canvas rond je foto, met een mooi lijntje eromheen en tekst onderaan eventueel met copyright).
Helaas wilde hij deze niet sharen (was niet van hem).

Verwijderd

tekstballonetjes is ook nice, maar hoe doe je dat en vooral hoe doe je dat efficient.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:07:
In het vakantiefoto topic was er iemand die een mooie photoshop action had (groter canvas rond je foto, met een mooi lijntje eromheen en tekst onderaan eventueel met copyright).
Helaas wilde hij deze niet sharen (was niet van hem).

Zo moeilijk is zo'n action niet :) wel een leuk ideetje. misschien moet ik dat ook maar eens doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

athlonkmf schreef op 30 augustus 2002 @ 12:59:

[...]

Zo moeilijk is zo'n action niet :) wel een leuk ideetje. misschien moet ik dat ook maar eens doen.
Ik ben ook al een tijdje bezig, met zo'n action, alleen heb het 1 x voormekaar gekregen, maar dan zit je weer met die foto's die op ze zij staan.

Als iemand me s kan helpen ofzo :)

Verwijderd

(offtopic)

Uhmmm Athlonkmf kun je de laatste berichten in de digifoto contest thread even bekijken? We willen er graag verder mee, maar hebben wat vraagjes.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Persoonlijk zou ik het zonde vinden in de foto zelf tekst te plakken...

hoogstens een balkje eronder..

maar je kan het ook gewoon met de hand in je album schrijven :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Lijkt me idd wel ontzettend zonde van je mooie vakantiefoto's.. om die te gaan bekliederen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:33:
[...]

Ik ben ook al een tijdje bezig, met zo'n action, alleen heb het 1 x voormekaar gekregen, maar dan zit je weer met die foto's die op ze zij staan.

Als iemand me s kan helpen ofzo :)
grappig, daar liep ik ook vast. Aangezien je foto's niet altijd dezelfde breedtexhoogte hebben. Misschien moet je gewoon voor de meest gangbare formaten aparte actions maken.

Verwijderd

tbusquet schreef op 30 augustus 2002 @ 16:26:
Lijkt me idd wel ontzettend zonde van je mooie vakantiefoto's.. om die te gaan bekliederen.
Mee eens, maar het is dan ook puur een kader rond de eventueel ge-resize-de foto, en onderin het kader kun je dan wat commentaar kwijt

Verwijderd

Kan iemand misschien verklappen hoe ik in 1x een kader maak (Photoshop) rond een foto. Wil maar niet lukken, dus nu teken ik gewoon lijntjes die aansluiten zodat ik uiteindelijk een vierkant heb.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

bij soep 7 kun je bv bij Canvas grootte 'relative' aanvinken, en wat je dan ingeeft als hoogte en breedte word dan bij de huidige afmetingen opgeteld. dus als je foto 1600 x 1200 is, en je typt 20 in, dan maakt ie je plaatje 1620 x 1220 :)

ohja, dan kun je natuurlijk ook de verankering veranderen (met die pijltjes dus) en dan bijv alleen maar aan de onderkant een balkje laten maken :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1