Memtest86 vind 1 fout...geheugen kapot??

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:44
Heb Memtest86 gerund omdat ik de befaamde BSOD kreeg met DRIVER_IRQ_LESS_OR_EQUAL , alcxwdm.sys.

Memtest vond dit foutje:
Test:2
Pass:1
Failing Adress: 00000000410- 0,0MB
Good: 00000410
Bad: 00000414
Err.Bits: 00000004
Count: 1

Garantie claimen of is hier gewoon sprake van een "ongelukje" oid?

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:26

Rashann

Zoek de hond...

Doet ie dit iedere keer dat de test draait? Zo ja: Geheugen kapot. Zo nee: Memtest foutje

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:44
Nope, hij deed ut maar 1 keer. Bedankt voor uw hulp.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Dat heb ik ook wel eens gehad, het geheugen bleek toch wel degelijk kapot te zijn, alhoewel memtest steeds verschillende fouten aan gaf, en soms helemaal niks.

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
moet je memtest ff helemaal laten draaien (die gewoon doorgaan optie) en kijken of die dan die fout weer vindt

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Is je mem geOCt en van een merk? (dus niet "a-merk" of oem)

Als het niet geOCt en wel van een merk is zou ik het terugsturen, zeker als je 'm die fout nog 1 keer kan laten vinden (gewoon memtest 24 uur laten draaien ofzo).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
mmm, ziet ernaar uit dat de fout heeelemaal in het begin zit. misschien kan je eens proberen wat caching in je bios aan te zetten (videobios of andere bios caching).
als het goed is gebruikt dat dan die 1e adressen.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb OEM geheugen en toen het bovenste balkje nog maar op 14 % stond had hij al 6 errors gevonden,,, heb ik dan brak geheugen???

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

heb hier een module van 256,128 en 128 van ddr266 ram in mn pc zitten en daar is ook het een en ander mee mis.

als memtest een nachtje heeft gelopen zie ik zo'n 1000 fouten varierend van 0.1 tot 0.8mb.

heb alleen last van reboots als ik edonkey ofzo gebruik omdat die met grote bestanden werkt.
ik denk dat ik maar een 512mb reepje 333 ddr gaat halen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

sharkzor schreef op 30 augustus 2002 @ 18:59:
mmm, ziet ernaar uit dat de fout heeelemaal in het begin zit. misschien kan je eens proberen wat caching in je bios aan te zetten (videobios of andere bios caching).
als het goed is gebruikt dat dan die 1e adressen.
Maar of dat een oplossing is :?

Het blijft brak mem :X
marenk_vos schreef op 31 augustus 2002 @ 12:17:
Ik heb OEM geheugen en toen het bovenste balkje nog maar op 14 % stond had hij al 6 errors gevonden,,, heb ik dan brak geheugen???
Niet geOCt?

JA, je hebt brak geheugen :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Eerst in je bios de timing op langzaamst (meest stabiel) zetten. Vervolgens de test die voorheen faalde als enige test (fouten detecteren gaat dan veel sneller) een groot aantal keren laten draaien. Nog steeds problemen? Is meestal corrupt memory (zo'n 5% van noname/OEM is corrupt bij levering maar veel mensen ontdekken het nooit omdat niet elk foutje tot een zichtbare error leidt). Evt. nog bij iemand anders testen (ander mobo) -> nog steeds een bugje? Dan terugsturen (liefst met error-report) en nieuwe eisen of geld terug.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 12:54:

ik denk dat ik maar een 512mb reepje 333 ddr gaat halen
dat zegt natuurlijk nix 333 ddr
je moet dan wel merk geheugen kopen
Samsung bijvoorkeur of een ander bekend A merk ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ik ga wel voor samsung of zoiets(zit er nu ook in) maar het is denk ik die doorgebrande cpu die mn geheugen heeft gemolt want in het begin gaf memtest niks aan(paar maanden terug)

maar zelfs al is het geen a merk dan mogen er nog steeds geen fouten inzitten
Pagina: 1