Toon posts:

netwerkkaart installeren onder WinXP werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, een kennis van mij zit met een (voor mij) raar probleem: hij heeft sinds kort (eergisteren) een chello kabelmodem binnen gekregen. De monteur heeft toen geprobeerd de netwerkkaart te installeren (een farallon met realtek 8029 chip als ik me goed herinner) maar dat werkte niet.
De monteur beweerde toen dat het aan WinXP lag en ging weg.
Ik heb het toen zelf geprobeerd met een sitecom realtek 8139-based kaartje, maar weer werkte het niet.

Wat gebeurt er? Bij het opstarten wordt er nieuwe hardware gezien door WinXP en blijkbaar geruisloos een driver geinstalleerd. Als ik bij de device manager ga kijken, zie ik dat WinXP de kaart '1394 Network' noemt, en bij de properties van kaart staat dat de driver iets is als 'nt1394.sys' en niet iets met realtek erin.

Nu weet ik wel dat 1394 normaal gesproken op USB slaat, dus dit vind ik raar. Bovendien zie ik in de Device manager onder een geel vraagteken een USB ding staan...

Welk genie heeft een idee wat hier aan de hand is ?

Alvast vreselijk bedankt!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Zoek eens naar de drivers voor WinXP van je netwerkkaart bij de fabrikant. Waren voor mijn safeway niet te vinden, heb nu een 3com nic.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

1394 != USB maar firewire :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

1394 is een standaard naam die geeft hij aaan alle netwerkkaarten. Die moet je gewoon selecteren voor de rest vindt hij (als het goed is zelf de dingen zo niet selecteer dan bij je internet verbinding: "WanMiniPoort" zo moet het lukken denk ik.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Een kaartje met een RTL8139 wordt standaard goed herkent door WinXP. Tenminste dat is mijn ervaring.

Wat je kan doen is XP drivers van het net neer te laden bv. bij Realtek zelf en dan handmatig nieuwe hardware te installeren en XP te wijzen naar de diskette met de drivers.

Vaak gaat XP zeuren dat de drivers niet gecertficeerd zijn en of je echt door wil gaan, dan klik je doorgaan/OK etc.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

(bedankt trouwens voor de reacties)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, je kan wel "schoppen" , maar werkt het nou?

Feedback geven of je verder bent gekomen is wel zo leuk!!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik ga het vanavond eens proberen (gisteren was ik niet in de gelegenheid daarvoor)!
Pagina: 1