Bij het installeren van Win98SE op een PC van een vriend van mij ben ik op een zeer vreemd probleem gestuit... Eerst het systeem:
Abit KT7
Amd Thunderbird 900
128 MB PC133 SDRAM
Powercolor Powergene CMX2s GeForce 2MX 32MB TV-out
Maxtor 30.7 GB
SB live 1024 (value) PCI
Dynalink B1456PR modem
Acer DVD 16x IDE
Sony CRX140 CD-RW IDE
Sitecom Fast Ethernet Adapter PCI
- clean install Win98SE
- alle (noodzakelijke) windows updates
- laatste Via 4-in-1 (4.29) voor Abit KT7
- NVIDIA Detonator 30.82 (29.80 ook geprobeerd)
- laatste drivers voor de rest van de hardware
Het probleem is als volgt:
Met de detonator geinstalleerd krijg ik een volledig zwart scherm bij het "opnieuw" opstarten naar DOS vanuit Windows... Het rare is dat DOS wel gestart wordt, want ik kan via de bekende commando's dir's aanmaken en via exit start Windows gewoon weer prima op.... Als ik de detonator verwijder en de Geforce als gewone VGA-kaart installeer, krijg ik wel netjes de dos prompt te zien, kan ook gewoon zaken uitvoeren, maar hangt het systeem bij het commando "exit"
Ik heb dus het vermoeden dat er iets aan de drivers van de videokaart mankeert, maar wat??
Heb geen idee hoe de situatie was meteen na de clean install (dus voordat de detonator er uberhaupt op is geweest). Heb na detonator 30.82 ook nog 29.80 gerpobeerd (daarvoor Detonator Destroyer gedraaid) en hetzelfde effect trad op...
Voor zover ik weet heeft hij het probleem voorheen nooit gehad en hij draaide hiervoor ook gewoon Win98SE...
Hopelijk weet iemand het antwoord en hopelijk is het simpel
Alvst bedant voor de replies!
Abit KT7
Amd Thunderbird 900
128 MB PC133 SDRAM
Powercolor Powergene CMX2s GeForce 2MX 32MB TV-out
Maxtor 30.7 GB
SB live 1024 (value) PCI
Dynalink B1456PR modem
Acer DVD 16x IDE
Sony CRX140 CD-RW IDE
Sitecom Fast Ethernet Adapter PCI
- clean install Win98SE
- alle (noodzakelijke) windows updates
- laatste Via 4-in-1 (4.29) voor Abit KT7
- NVIDIA Detonator 30.82 (29.80 ook geprobeerd)
- laatste drivers voor de rest van de hardware
Het probleem is als volgt:
Met de detonator geinstalleerd krijg ik een volledig zwart scherm bij het "opnieuw" opstarten naar DOS vanuit Windows... Het rare is dat DOS wel gestart wordt, want ik kan via de bekende commando's dir's aanmaken en via exit start Windows gewoon weer prima op.... Als ik de detonator verwijder en de Geforce als gewone VGA-kaart installeer, krijg ik wel netjes de dos prompt te zien, kan ook gewoon zaken uitvoeren, maar hangt het systeem bij het commando "exit"
Ik heb dus het vermoeden dat er iets aan de drivers van de videokaart mankeert, maar wat??
Heb geen idee hoe de situatie was meteen na de clean install (dus voordat de detonator er uberhaupt op is geweest). Heb na detonator 30.82 ook nog 29.80 gerpobeerd (daarvoor Detonator Destroyer gedraaid) en hetzelfde effect trad op...
Voor zover ik weet heeft hij het probleem voorheen nooit gehad en hij draaide hiervoor ook gewoon Win98SE...
Hopelijk weet iemand het antwoord en hopelijk is het simpel
Alvst bedant voor de replies!