Toon posts:

Computer geinstalleerd maar ISDN werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen.
ik heb voor een vriend ze pc opnieuw geformateerd en instaleerd.
nu heeft hij internet via de isdan.
alles in de pc werkt perfect maar alleen ze isdn werkt niet.
de isdn kaart word wel herkent door windows en alles staat goed, heb met planet gebeld en die weten het ook niet.

zodra ik wil inbellen met planet internet dan zegt de pc,
fout 691, "de computer waar u probeert in te bellen kan geen toegang verlenen en hij zegt ook iets over externe toegang (maar dat ben ik ff kwijt...)

wie kan mij helpen? wat is nu het beste wat ik doen kan? waarom werkt het niet?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Meer info?
Zoals OS ed.

Wat voor fout geeft hij nou?
Externe toegang ...

Heb je wel de goeie paswoord en inlognaam ingevuld?

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
planet... tja :)

check voor de gein ff of de pc op een geaard stopcontact zit... dat wil voor de gein nog wel eens het probleem zijn: kheb een keer een paar uur zitten prutsen en toen stopcontact benden (bij meterkast) aangesloten en daar deetie het, dus ik denk, breuk in de kabel van meterkast naar m'n kamer maar bleek dus geaard stopcontact te zijn :D

maar goed het kan wel meer dingen zijn... zit de kabel direct aangesloten op nt1kastje of is het verlengt met een tussenkastje met weerstand erin? of probeer een diagnostic program voor je kaart te vinden... die wil wel eens wat interesante info doorgeven...
suc10

www.stevelock.nl

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
691 is idd verkeerde username/password... Je ISDN kaart werkt dus :)
Capslock niet aanstaan? Geen @planet.nl erachter als dat niet hoeft? Geen domeinnaam ingevuld? Dat soort dingen iig even checken :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
toevallig XP?? die wil namelijk default DUAL ISDN inbellen (=128k)
En als je provider dat dus niet wil.....

Verwijderd

Topicstarter
mensen, bedankt voor de hulp alvast ;)
het os is win 98se.
en voordat hij alle probl. met ze pc kreeg werkte deze isdn kaart wel....
die foutmelding is fout 691 en dan iets over gebr. naam en ww maar dat is gewoon goed....

Verwijderd

Topicstarter
oVRoM schreef op 29 augustus 2002 @ 21:58:
691 is idd verkeerde username/password... Je ISDN kaart werkt dus :)
Capslock niet aanstaan? Geen @planet.nl erachter als dat niet hoeft? Geen domeinnaam ingevuld? Dat soort dingen iig even checken :)
nee dat is goed allemaal....
ik weet het gewoon niet waarom ie zo vaag doet.... :(

• oVRoM
  • Niet online
Heb je al eens bij een andere provider ingebeld? KPN heeft tegenwoordig toch zoiets waarvoor je je niet hoeft te registreren? Kun je iig uitsluiten dat het aan de ISDN kaart ligt (wat ik nog steeds niet geloof btw ;))

Verwijderd

op dit moment is er een grote kpn isdn storing dus dat kan ook nog met je probleem te maken hebben. hier werken m'n beide isdn-2 aansluitingen niet :(

• oVRoM
  • Niet online
Heb je trouwens wel het goede inbelnummer? :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

PFf isdn heb ik ook veel probs mee gehad toen ik nog geen Mxstream had...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
probeer eens expres verkeerde user/password-combinatie, geeft dat een andere foutmelding, dan is de kans erg groot dat inderdaad de oorspronkelijke user/pwd-combinatie ok is.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel duidelijker gemaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
jipenjanneke schreef op 29 augustus 2002 @ 22:22:
probeer eens expres verkeerde user/password-combinatie, geeft dat een andere foutmelding, dan is de kans erg groot dat inderdaad de oorspronkelijke user/pwd-combinatie ok is.
als ik dat doe krijg ik ook een foutmelding maar dan 621 zo ff uit me hoofd......
ik vin isdn erg vaag, waarom wekrt ie nu niet :?

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

En als je gewoon het telefoon nummer van je mobiel invult als inbel nummer, gaat je mobiel dan wel over? Check ff of je het nieuwe 06 inbel nummer gebruikt en of je er geen 0 voor moet draaien zoals bij sommige huis centrales (jaja ook bedrijven natuurlikj)

edit:
En zijn de gegevens van die vriend van je al omgezet naar het nieuwe inbel nummer?

http://www.bonuszoeken.nl

• oVRoM
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 13:06:
[...]

als ik dat doe krijg ik ook een foutmelding maar dan 621 zo ff uit me hoofd......
ik vin isdn erg vaag, waarom wekrt ie nu niet :?
621 is "Cannot open the phone book file."...
691 is "Access denied because username and/or password is invalid on the domain."
Pagina: 1