Toon posts:

Packerd Bell Sirene

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude Packerd Bell staan type geen idee(kast is gewoon wit dus niet die nieuwe types.
Als ik hem aanzet begint hij net als een sirene te loeien constant, heb hem al open gemaakt en gekeken waar dat piepertje zit. Hij zit vlak naast het batterijtje op het moederbord. Het piepen gaat door tot in windows, als je dan een tijdje ff niks doet stopt het. Maar als je de muis weer beweegt gaat hij vrolijk verder taa tuuu taaa tuuu. Echt Irritant, is het batterijtje misschien op?

Win 2000
128 md geheuge

Thnxs

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
1. Hoe oud is de PC?
2. Handleiding ofzo, daar zal vast iets instaan over piepen etc.
3. Surf es naar www.packardbell.nl misschien dat ze daar iets weten?

Dit waren zo mijn eerste impulsieve antwoorden :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, controleer eens iig. de temperaturen van je CPU, de meeste moederborden laten een sirene horen als de CPU te warm wordt. Het kan ook nog eens zijn dat je BIOS batterijtje leeg is, sommige (no-name) mobo's reageren daar wel eens vaag op (veel piepjes, sirene heb ik nooit gehoord, maar de mogelijkheid is niet uitgesloten).

Verwijderd

Ik heb zelf als eens mee gemaakt dat een defect toetsenbord ook een geluid v/h mobo triggert. Trek die er anders eens uit tijdens het booten.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19

BCC

Klinkt als een case-intrusion alarm?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
PC Is ongeveer 3 jaar.
Zit wel een handleiding in maar er staat niks over piepen.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Ik heb een keer een soort sirene gehad bij een ouwe dell toen ik er een kapotte netwerkkaart in had gezet.

Ik zou al je kaarten en niet essentieele hardware eruit halen en dan kijken of hij nog steeds dat geluid maakt.

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten helemaal geen pci kaarten in.
Video- en Geluids Kaarr zijn onboard

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Kan eigenlijk van alles zijn :(, als je namelijk de bios type niet weet :(. Anders kon je , eff de bios code opzoeken en dan weet je het. Kijk is of alle stekkers goed zitten :), dus muis + toetsenbord en monitor...

Zitten alle kabels wel goed er in :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als CPU fan defect ofzo. Ongeveer 3j terug gebruikte PB vnl MSI mobo's- zoek ff de PB naam op van dat ding en ik kan het in 'normale' mobotype vertalen :7

Oslik blyat! Oslik!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb laatst zon onding open gehad effe hd erbij in en dvd speler. Was voor een goeie buur.
Koelertje moest er effe af omdat ik er anders niet bij kon (kleine rot kastjes).
Na alles er weer in gedaan te hebben had ik precies hetzelfde.
Wat blijkt nu na lang prutsen dat de koeler op een bepaalde kleur stekker mot.
De andere stekker is voor case fan en geeft niet het juiste aan voltage door zodat de koeler te zacht draait.
Ding op goeie plek gedaan en het ding draait (nu nog) goed.Alhoewel het is een Duron 1000 en prestaties stellen geen R##t voor :)

Je moet dus bij een pak & bel 8)7 systeem je koelfan op de juiste aansluiting hebben anders krijg je zon fijn alarm.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

motormuisje schreef op 01 september 2002 @ 13:26:
Ik heb laatst zon onding open gehad effe hd erbij in en dvd speler. Was voor een goeie buur.
Koelertje moest er effe af omdat ik er anders niet bij kon (kleine rot kastjes).
Na alles er weer in gedaan te hebben had ik precies hetzelfde.
Wat blijkt nu na lang prutsen dat de koeler op een bepaalde kleur stekker mot.
De andere stekker is voor case fan en geeft niet het juiste aan voltage door zodat de koeler te zacht draait.
Ding op goeie plek gedaan en het ding draait (nu nog) goed.Alhoewel het is een Duron 1000 en prestaties stellen geen R##t voor :)

Je moet dus bij een pak & bel 8)7 systeem je koelfan op de juiste aansluiting hebben anders krijg je zon fijn alarm.
Uh, nee, dat is bij de meeste mobo's zo- er moet een koeler met RPM melding op de eerste fan header staan. Heeft niets met voltages te maken.

In dit geval was het allicht een MSI moederbord- probeer maar met een retail MSI plank, krijg je precies hetzelfde.

Het is wel heel makkelijk je eigen onkunde op PB af te schuiven :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1