Koopovereenkomst met een bedrieger?

Pagina: 1
Acties:

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Het zit namelijk zo: Ik heb via tweakers een 12cm casefan (YS-Tech FD1212253B-2F) gekocht via vraag & aanbod. Ik zal het geld overmaken, waarna hij het zal opsturen! (ik weet dat het nooit verstandig is, maar ik had er nog nooit problemen mee gehad)
Ik heb het geld dus netjes gestort en hij heeft het bevestigd dat hij het heeft ontvangen!
Op herhaaldelijk verzoek met de vraag wanneer hij het zal opsturen, komt hij een week later met het smoesje dat hij geen tijd had om het op te sturen, doordat hij van 08:00 tot 18:00 werkte. Hierdoor kon hij het niet opsturen, doordat het postkantoor dan al dicht is.
Dat accepteerde ik niet en met een kleine waarschuwing , zal hij het per direct opsturen en zal het binnen 2 dagen bij mij moeten aankomen!
Het termijn van 2 dagen is inmiddels reeds verlopen en ik heb nog steeds niets ontvangen en hij reageert niet eens meer op mijn mails! >:)
Ik heb nu verzoek gedaan om mijn geld terug te storten, maar nog steeds geen reactie, wat kan ik nog meer doen? :'(

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Aangifte doen wegens oplichting lijkt me het enige. Je zou ook nog hier kunnen melden wie je die streek geleverd heeft, dan kunnen je medetweakers er voor oppassen.

• EternalDragon
Heb net een reply gekregen van die gast!
Hij zit me uit te lachen dat ik hem niets kan maken, als hij zegt dat hij de fan al heeft opgestuurd!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Gewoon naar de bank gaan en de betaling laten terugboeken.
Daarna die gozer een mail sturen en hem vertellen wat jij over hem denk :r >:)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

je kan je bank vragen de storting ongedaan te maken mits het niet te lang geleden is.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is duidelijk dat jij nooit dat ding zal zien. Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?
Ik geloof dat je je geld niet kan laten terugstorten als je zelf de betalingsopdracht hebt gegeven.

• EternalDragon
Ben vandaag al bij de bank langs geweest! Doordat ik het bedrag zelf heb geboekt kan ik het niet terugboeken! Ik kon het alleen laten terugboeken als het via een machtiging was gebeurt! maar dat is dus niet het geval :'(

• EternalDragon
Het gaat niet eens om zo'n groot bedrag! Maar het gaat meer om het principe! Wie kun je tegenwoordig nog vertrouwen!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Weet je hoe hij heet, waar hij woont? Zo ja, gewoon ff langsgaan bij 'em >:)
Anders, tsja.... :X

• EternalDragon
Heb alleen zijn email, banknr en woonplaats! Maar het bedrag is het niet eens waard om bij hem langs te gaan! Vind het wel vreemd dat iemand voor zo iets kleins me wilt gaan bedriegen!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Ik heb zulke dingen ook een aantal keer gedaan, maar ik heb blijkbaar iedere keer wel eerlijke mensen getroffen.

Echt zielig als je iemand naait voor zoiets hoor.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Het is mij ook overkomen. Kunnen we niet een zwarte lijst maken op tweakers.net? Ergens bij de v&a?

Mijn oplichter heet Dennis Smith uit Den Haag. Oppassen dus.

• EternalDragon
Maar wat als het aan de TPG ligt! Dus dat het misschien gewoon verkeerd is bezorgd! Dan bestaat dus de kans dat ik denk dat hij bedrieger is en dat hij denkt dat ik een bedrieger ben! Maar wie hoort er achteraan te gaan als het inderdaad aan TPG ligt??

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

EternalDragon schreef op 29 augustus 2002 @ 22:02:
Maar wat als het aan de TPG ligt! Dus dat het misschien gewoon verkeerd is bezorgd! Dan bestaat dus de kans dat ik denk dat hij bedrieger is en dat hij denkt dat ik een bedrieger ben! Maar wie hoort er achteraan te gaan als het inderdaad aan TPG ligt??
Hij moet ervoor zorgen dat het goed verstuurd word, dat is zijn verantwoording.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 12:41
Juist, zwak gewoon van hem, zeker na die mails :(
Sterkte ermee, en laat et niet tever komen, zorg dat jij je spullen krijgt !

• EternalDragon
Hoe dan ook, de fan zal ik dus denk ik niet meer zien! Maar ik zoek dus nog steeds een 12cm fan van rond de 32dB! Kan nog 'een eerlijk' iemand me eraan helpen?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
gewoon in de winkel kopen?
http://www.freezinghardware.nl heb ik wel goede ervaringen mee.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het wordt in de toekomst misschien mogelijk om op elkaars profielen te reageren (wordt dan wel een iets uitgebreider profiel dan op dit moment :)). Op die manier kan je dit soort dingen dus aan 'de wereld' laten weten, zonder dat wij iemand meteen moeten veroordelen tot een zwarte lijst. Ik geloof dit verhaal namelijk pest, maar stel ik heb een hekel aan iemand en ik wil 'm pesten, dan kan ik ook roepen dat ie me heeft opgelicht. Doormiddel van een reactiesysteem kan zoiemand zichzelf nog verdedigen. Iemand die in V&A ads zoekt kan dan de reacties op iemand bekijken om te zien of het misschien een oplichter is :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• EternalDragon
Die dingen zijn wel erg prijzig in de winkel daarom deed ik het via vraag en aanbod!
Toch bedankt voor de site!

• EternalDragon
Wouter Tinus schreef op 29 augustus 2002 @ 22:36:
Het wordt in de toekomst misschien mogelijk om op elkaars profielen te reageren (wordt dan wel een iets uitgebreider profiel dan op dit moment :)). Op die manier kan je dit soort dingen dus aan 'de wereld' laten weten, zonder dat wij iemand meteen moeten veroordelen tot een zwarte lijst. Ik geloof dit verhaal namelijk pest, maar stel ik heb een hekel aan iemand en ik wil 'm pesten, dan kan ik ook roepen dat ie me heeft opgelicht. Doormiddel van een reactiesysteem kan zoiemand zichzelf nog verdedigen. Iemand die in V&A ads zoekt kan dan de reacties op iemand bekijken om te zien of het misschien een oplichter is :)
Dit vind ik een top idee! Net zoiets als de shop survey!
Maar het probleem wat ik heb met die gast heb is dat ie te weinig mails replied! Als ie wat actiever was, hadden we het misschien al lang opgelost!

Verwijderd

Doe zeker een aangifte bij de politie! Ook al gaat het om een klein bedrag...

• EternalDragon
Heb gekeken op mijn rekening en hij heeft het bedrag weer teruggestort! Blijkbaar dus geen bedrieger!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hehe kijk dat bedoel ik, daar had ie dan gestaan op de "zwarte lijst" ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

EternalDragon schreef op 29 augustus 2002 @ 22:56:
Heb gekeken op mijn rekening en hij heeft het bedrag weer teruggestort! Blijkbaar dus geen bedrieger!
Of hij heeft dit topic gelezen... >:)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eind goed al goed, slotje ;)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 29 augustus 2002 @ 22:36:
Semi e-bay word het dan?
Pagina: 1