Toon posts:

[VB] Hoe krijg je de icon van een programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van programma's (.EXEs files) het icoon wat erbij hoort 'rippen', ik weer hoe ik resource files moet gebruiken en icons en andere resources eruit kan halen maar welk icoontje is hetgeen wat bij het programma hoort dan bedoel ik wat je bijvoorbeeld in explorer ziet.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

hmm, je moet met API's gaan klooien. Ik wil nu naar Star Trek kijken (:)), maar ik denk dat je op www.pscode.com wel wat kunt vinden als je op "icon extractor" of "resource extractor" zoekt. of http://www.mvps.org/vbnet/ waar ook wel wat leuke dingen staan zo nu en dan (code library en "Toc/How to" dacht ik)

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

De eerste icon group resource.

Verwijderd

Ik heb binnenkort die functie ook nodig en vond:
http://www.fw.cz/jankudr/how_to_extractassociatedicon.htm

Laat nog even weten of het echt werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:12:
Ik heb binnenkort die functie ook nodig en vond:
http://www.fw.cz/jankudr/how_to_extractassociatedicon.htm

Laat nog even weten of het echt werkt :)
Ik heb het nog niet getest maar ik denk wel dat het werk 99% zeker is nl een windows API dus moet gewoon werken ... thx voor de tip.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Het moet mogelijk zijn om de icons te capturen en aan een imagelist toe te voegen, heb dit ooit eens gedaan, maar hoe... volgens mij via een picturebox moet het mogelijk zijn.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik gebruik al een jaar of drie 1 van deze twee tooltjes:

Icongrab
Iconjack

Iconjack vind ik prima werken. Ik heb geen idee of ze nog te downloaden zijn ergens.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh michelangelo al geprobeerd? Kopie van de icon maken en weg saven als *.ico... dan weer aan een form hangen.. ik snap het probleem niet?

Verwijderd

Jongens, jongens (c70070540 en henkleerssen) aardig dat jullie meedenken maar dit is P&W waar het juist de bedoeling is dat je zelf bijv. zo'n tooltje programmeert als Icongrab of Michelangelo.
Overigens werkt de code die ik boven noemde prima. Op planet source code is dacht ik ook nog source te vinden (als je in de code zoekt op ExtractAssociatedIcon) waarbij ook rekening wordt gehouden met 16x16 en 32x32 pixel icons e.d.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Remark> ok dan snapte ik ook je probleem net niet.. maar waarom wil je zo graag programmeer technisch een icoon rippen van een of ander progje (moreicons.dll of kernel32.dll of)?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
henkleerssen schreef op 30 augustus 2002 @ 15:45:
Remark> ok dan snapte ik ook je probleem net niet.. maar waarom wil je zo graag programmeer technisch een icoon rippen van een of ander progje (moreicons.dll of kernel32.dll of)?
Kan voor talloze dingen handig zijn.

Ik ben zelf bezig met een File Manager, is dus wel leuk om de juiste icons erbij te tonen :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

henkleerssen schreef op 30 augustus 2002 @ 15:45:
Kijk eens naar bv winzip.

Verwijderd

henkleerssen > Ik heb geen probleem/vraag gepost, dat was Skunkah.

Waarom ik bijv. die API functie wil gebruiken is om een "real-time" overzicht te maken van alle software die op een netwerk actief is en dan is het leuk om naast de lijst van actieve programma's het icoon te tonen wat bij dat programma hoort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 13:13:
[...]

Ik heb het nog niet getest maar ik denk wel dat het werk 99% zeker is nl een windows API dus moet gewoon werken ... thx voor de tip.
omdat het een windows API is zal het wel werken ????? hahahaha . .je hebt nog veel te leren .. 8)7

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:35:
[...]

omdat het een windows API is zal het wel werken ????? hahahaha . .je hebt nog veel te leren .. 8)7
En eens een nuttige reply zou niet verkeerd zijn...

De APIs geven VB een flinke oppepper qua functionaliteit en doen hun werk, mits goed gebruikt, erg goed.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:35:
[...]

De Windows API is niet eens zo slecht hoor, het probleem zat hem meer in de incompatibliteit tussen de verscheidene MFC revisies en een paar design fouten.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1