Waar op letten bij aanschaf 2e hands laptop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik zit er aan te denken om een 2e hands (of misschien meer) laptop te kopen via een grote online veilingsite.

Alleen waar moet ik op letten bij de aanschaf van een laptop ?

Verwijderd

-beschadigingen
-accuduur van de accu aangezien die dingen snel gaan slijten
-kwaliteit van het beeldscherm
-Of het veel gebruikt is of niet (slijtage)
-De leeftijd ivm vervanging van onderdelen zoals hd,accu
-Cd-rom drive of die geen problemen heeft met gebrande cd's

Daar moet je wel wat mee kunnen lijkt me ;)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je een tweedehands laptop koopt is vraag één de staat van het scherm en de tweede vraag wat kost een nieuwe accu... (als ze nog leverbaar zijn)

want meestal gaat een laptop pas weg als of het scherm of de accu niet goed meer is... of dat het hele geval zo antiek is dat zelfs windows95 installeren een probleem is.

Voor alle andere onderdelen/wensen gelden precies dezelfde regels als voor een normale computer.. alleen aangevuld met zijn er speciale onderdelen die snel slijten voor die laptop gebruikt.. bijv een verwisselbare CD-rom speler en kun je die vervangen als hij een keertje valt...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Het gaat volgens mij om een redelijk nieuwe laptop. Een Gericom laptop PIII 800. Even wat gezocht op het internet kwam ik uit in Duitsland, vervangende onderdelen worden dus moeilijk :?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08

LopeZ

Too much is never enough

Waar ik op zou letten is dat die niet gejat of uit een grijze handel komt. Niets is vervelender dan een laptop waarvan je geen garantie meer kan halen bij je producent. Vraag dus om aankoop bewijs of iets waar uit dat blijkt.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
(jarig!)
Wat iedereen hierboven zei ... +:
- toetsenbord (open ff kladblok en ga ff alle knopjes af, misschien blijkt dat iemand iets te enthousiast met zijn koffiemok heeft lopen zwaaien tijdens computergebruik :))
Pagina: 1