idee: traanplaat & plexi case

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
heb al plannen en stemmen in me hoofd om een andere case te maken, heb nu een el cheapo case,( wel een mooie overigens) met een flightcase daaronder met me WC setup. mar aangezien die WC setup ongeveer 5 cm breder is, en niet bij mijn computer past wilde ik iets anders gaan maken, onderin wil ik achteraan het reservoir maken, met daarvoor een radiator met daarweervoor 2 fan's. daarboven de indeling van een gewone case, dus vooraan een (groot) HD rack, en daarweerboven een cd rom rack. zoals je van een gewone case gewend bent.

het geheel zou ingeveer 60 cm hoog moeten worden waarvan 15cm voor de WC setup. en 45 cm diep. en 20cm breed. dus beetje de hoogte van een grote kast.

Het idee was om hem helemaal van plexiglas te maken, maar mijn vader moet nu beplating in een aanhang wagen maken, van traanplaat. dus leek het mij een gaaf idee om daarvan de case te maken, de voorkant, achterkant, en rechterzijde en de bovenkant. de linkerkant wil ik volledig plexiglas hebben, ook de WC setup. die overigens ook aan de r-erkant en 8erkant, zodat het water in een volledig plexiglas bak zit. dit vanwege het alu/koper effect met mijn koelblok, en om de volgende reden:

De bevestiging/montage. ik heb de beschikking over tapeindjes en dergelijke, en imbusbouten valt ook goedkoop aan te komen. de imbussen wil ik dus borgen in het plexiglas, en draad tappen in het te monteren plexiglas. zoals die medetweaker die een los reservoir voor zijn lian li heeft gemaakt.

maar nu vroeg ik me af. als ik dus die imbusjes gebruik voor de montage van het reservoir gebruik wat voor materiaal kan ik dan het beste nemen, RVS(sowieso goed) ALU(alu/koper effect) of gewone metalen. ik weet niet of er water bij de alu imbusjes komt(als het goed is niet. en in hoeverre dit gevolgen heeft. als dit niet helemaal zeker is ga ik denk gewoon voor RVS, omdat dit vast wel goed zal zijn.
maar hoe zorg ik dat de naden tussen het plexiglas goed waterdicht zijn??

het hele binnewerk(bay's en warmteafvoeren worden van plexi gemaakt, dus het gebruik van traanplaat zal dus meer voor het extra effect zijn, omdat alleen plexi al vaker zal worden gedaan. en het traanplaat gewoon geil staat.

voorlopig zit ik nog effe zonder geld( en tijd) dus over 1 maand zal ik dnk ik beginnen met de eerste delen, plexi en bouten moet i nog kopen, traanplaat heb ik straks 2 stukken van 70x1,25, dus genoeg.

hoop dat me pa een beetje blij is met dit idee, want hij vind elke euro die ik uitgeef aan me computer maar kansloos, maar ik wil gewoon een mooie case hebben :+ :9

Verwijderd

misschien schetjes plaatsen om onze fantaziloze hersen om werking te zetten :P

verder wel cool idee, hope we will see some more details and pix

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 13:00

chromeeh

the Gnome

Goed plan! Ff wat schetjes maken in paint :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, krijg hem nu effe niet geupload, maar heb een tekening gemaakt met fotosoep. hebbe jullie beetje idee

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
gaaf idee.. schetsje ter verduidelijking zou handig zijn, maar het klinkt nice!

Verwijderd

jaaaaaaaaaa..
plaatjes :P:P

maar klinkt zeer positief :)

Verwijderd

Traanplaat als in metaal ?

Verwijderd

€€€€€€€€€€!

traanplaat=duur!
Pagina: 1