386 Voeding + P1 mobo

Pagina: 1
Acties:

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik had een P90 van iemand gekregen die kapotwas. Ik mocht hem gratis hebben, Hij zei dat er geen stroom werd doorgegeven aan het mobo. Ik dus de voeding nagekeken met een multi-meter. Voeding was inderdaad kapot. Nou kreeg ik van iemand een 386 voeding (ik geloof AT).

Aan die voeding zit een 12-pins connector met 3 rode, 3 zwarte, een blauwe en een gele draad. Ik weet niet zeker of die draden goed komen te zitten op het mobo. Op dit moment zitten ze zo:
code:
1
2
3
  /-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/
 /-/R/G/B/Z/Z/Z/-/-/-/R/R/
/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/

Ik hoop dat het duidelijk is. Ik schiet er anders dadelijk wel een PIC van maar ik heb een net zo brakke webcam. Ik ben alleen bang dat ik mijn mobo opblaas.

Van links af gezien: 1 plek vrij, 1 rood, 1 geel, 1 blauw. 3 zwart, 3 vrij, 2 rood.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

normaal heeft een AT voeding 6 zwarte in het midden. Misschien omdat het een speciale 386 voeding is niet :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Is het gewoon een standaard AT aansluiting? 2 stekkers? En het P1 moederbord is AT, het zou moeten werken!

Ik heb een P133 op een 286 voeding gehad, werkte prima.

Verwijderd

een 386 voeding werkt gewoon op een p1 mobo de zwarte draden in het midden houden en vermogen heb je zat. o ja let op de aansluituitingen van de power switch.

• Ivo
Volgens mij is dit dan een ouder model. Er zitten echt maar 3 zwarte. Het is maar 1 stekker hoor.

Edit: De powerswitch zit trouwens in de voeding, ook al zoiets.

Verwijderd

een normale AT voeding zou er perfect op moeten passen wel ff opletten dat de twee zwarte draden tegen elkaar aan zitten..

maar het lijkt op de tekening dat je met een exotisch model te maken hebt... maargoed een tweede hands AT voeding kost echt geen fluit meer... als je geluk hebt geven ze je em gratis mee bij een computer zaak...

Verwijderd

volgens mij heb de topicstarter een IBM voeding
;)

k hebnog wel 2 AT Voedingen over.. zit geen fan in en weet niet als ze werken.
mag je zo komen halen

• Ivo
Ik kan zo een AT voeding bij iemand anders halen, maar ik wilde toch weten of deze voeding het deed op dit moederbord. Er staat Tulup Computers op dus is de voeding waarschijnlijk niet door IBM gemaakt of zie ik dat verkeerd en plakt Tulup er gewoon een sticker op als ze een complete PC verkopen?

Edit: Dannyke, thanks anyway. :P

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Killjoy

Klingon lawn products

Tulip had zeer originele ideeën over hoe een pc samengesteld moest worden. Deze ideeën weken - hoe kan het ook anders - af van de 'klonen'. Oude Tulip pc's zijn daarom slecht up te graden.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Ivo
Dit is alleen een Tulip (bedankt voor die correctie) voeding. Ik wil dus weten of deze compatibel is met een gewoon P1 mobo. Niet dat ik dat mobo verkloot.
Pagina: 1