Toon posts:

LAN vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis 2 pc's die ik aan elkaar wil gooien (internet en bestanden delen), nu is mijn vraag of een croos-over cable genmoeg zal zijn? of zal ik toch gaan voor een hele hub mikmak gedoe? binnenkort (maandje of 2) heb ik nog een nieuwe pc erbij, kan ik DAN eventueel nog een hub erbij gooien en nog steeds dezelfde cross-over kabel gebruiken?

thx

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor twee PCs is een crossover kabel voldoende. Voor drie PCs heb je eigenlijk niets meer aan die kabel. Als je de kabel toch opnieuw wilt gebruiken, heb je een crossover adapter nodig (als die bestaan).
Dan neem je een gewone UTP kabel en dan gebruik je die adapter om er een crossover van te maken.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
meeste hubs hebben een uplink poort of een poort die je d.m.v een switch kan crossen..dan kan je dus gewoon je crossed cable houden. let wel..het gaat meestal maar om 1 uplink poort..dus voor de andere 2 pc's heb je nog steeds een gewone straight cable nodig. Let wel dat als je kabel via chello o.i.d hebt je in 1 pc 2 netwerkkaarten nodig hebt omdat je de kabelmodem normaal gesproken niet direkt op een hub kan aansluiten

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

je kan ook je eigen cross-over kabel maken, stond laatst nog in Tweakers hoe dat beschreven werd, moet je maar even bezoeken voor die beschrijving.
maar er zijn ook kleine tussenstukje te kopen voor cross-over die doe aan je normale UTP kabel.
Je plugt de kabel en de pc's en jij hebt een eigen netwerk, en veel goedkoper als je een HUB zou kopen.
Als je je netwerk wilt uitbreiden kun je altijd nog we nu kopen, de UTP kabel kun je altijd nog weer gebruiken.