• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Sinds dinsdag een fotocamera erbij, een Fujifilm FinePix A201, aardige camera met leuke opnames (alles is beter dan de HP C200 van paar jaar oud :P). Het enige punt is dat de foto's allemaal 1 witte beeldpunt hebben, ook al is het een foto in het donker. Toevallig zit die op iedere foto op steeds dezelfde plek, alleen ziet er niet altijd precies hetzelfde uit. Heb m al geprobeerd schoon te maken, maar een stofje is het niet, of het zit in de lens zelf (bij foto's zonder flits in het donker is de punt extra duidelijk te zien, terwijl er geen lichtbron is, dus een stufje lijkt me onwaarschijnlijk dan)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Witte-pixel.jpg
Een stukje uit een foto van 1280*960 ook 1600*1200 heeft witte punt.

Bij het gebruiken van het LCD als zoeker zie je geen witte punt, maar als er net een foto is gemaakt en je ziet hoe hij m heeft opgeslagen, dan is er wel een punt zichtbaar

Wie heeft enig id wat de oorzaak kan zijn?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16

Korakal

Up up up!

Dode pixel in de CCD lijkt het wel: garantiewerk!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Terug ermee

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Korakal schreef op 29 augustus 2002 @ 19:44:
Dode pixel in de CCD lijkt het wel: garantiewerk!
Das balen. Morgen gelijk ff bellen met Fujifilm en kijken of ik een kopie kan maken van het aankoopbewijs en dan opsturen naar:

Fodor Fujifilm Service Centrum
Hoevenseweg 43
4877LA Etten Leur

FF voor de mensen die de search gebruiken later als ze problemen hebben, dan hoeven ze niet meer te zoeken ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Daar had ik ook last van (zie ook: [rml][ DigiCam probs] Dead pixels? Lens kapot?[/rml] )

maar bij minolta in Utrecht hebben ze de camera open gemaakt en schoon gemaakt, er was dus gewoon een stofje op de CCD.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
FMS schreef op 29 augustus 2002 @ 20:05:
Daar had ik ook last van (zie ook: [rml][ DigiCam probs] Dead pixels? Lens kapot?[/rml] )

maar bij minolta in Utrecht hebben ze de camera open gemaakt en schoon gemaakt, er was dus gewoon een stofje op de CCD.
In dit geval zal het denk ik iets anders zijn aangezien het ook zichtbaar is als er een foto wordt gemaakt in pikkedonker zonder flitser en hij dus nergens licht vandaan kan halen

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Stropdas schreef op 29 augustus 2002 @ 20:21:
[...]

In dit geval zal het denk ik iets anders zijn aangezien het ook zichtbaar is als er een foto wordt gemaakt in pikkedonker zonder flitser en hij dus nergens licht vandaan kan halen
same here hoor,

De paarse/groene pixel groep was het duidelijkst in donkere foto's. Ik heb een foto gemaakt met een boek recht op de lens zodat er geen licht binnen kon komen en de pixels waren duidelijker dan ooit.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
FMS schreef op 29 augustus 2002 @ 20:26:
[...]

same here hoor,

De paarse/groene pixel groep was het duidelijkst in donkere foto's. Ik heb een foto gemaakt met een boek recht op de lens zodat er geen licht binnen kon komen en de pixels waren duidelijker dan ooit.
Net een paar foto's gemaakt en in PSP wat geknipt/geplakt/vergroot om de punten van de verschillende foto's naast elkaar te zetten

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Witte-pixel2.jpg

Het is idd raar dat hij er verschillende van maakt terwijl de laatste 4 achter elkaar zijn gemaakt zonder de camera te bewegen in het donker

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Maak eens een foto met een sluitertijd van 2sec en meer..... lensdop wel voor de lens houden.... daarna de foto laten controleren door het deadpixel proggie. Die geeft het aan hoeveel dode/hot pixels je hebt.

Helaas is mijn camera nu ook bij de maker..... had @ 4 sec sluitertijd 25 hot pixels. :X

Whatever.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

meendering schreef op 29 augustus 2002 @ 22:39:
Maak eens een foto met een sluitertijd van 2sec en meer..... lensdop wel voor de lens houden.... daarna de foto laten controleren door het deadpixel proggie. Die geeft het aan hoeveel dode/hot pixels je hebt.

Helaas is mijn camera nu ook bij de maker..... had @ 4 sec sluitertijd 25 hot pixels. :X
Soms vraag ik me af of ik de enige ben die op 16 seconden nog steeds geen dode pixels heeft (wel enkele lichte stipjes, maar niet echt fel wit)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Met mijn Powershot A40 ook geen last van hoor.. 15sec sluitertijd.. en geen hot pixel te zien 8)
Pagina: 1