Tijdens het installeren van oracle 8.1.7 wordt er gevraagd om een aantal shared memory parameters aan te passen en vervolgens je kernel te rebuilden.
Voordat trouwens iemand vraagt, waarom 8.1.7., oracle 9 heeft toch een betere linux ondersteuning: ja dat klopt, maar ik heb maar 256 MB RAM, en 9 vraagt 512 MB.
Op zich is het aanpassen van die parameters niet zo spannend (met de manual erbij dan), maar om een of andere reden kan ik geen kernel hercompileren.
Wat heb ik gedaan:
1. /usr/src/linux/.config gebackupped naar /var/tmp/
2. make mrproper
3. make menuconfig --> oude .config geladen
4. make dep && make clean bzImage modules modules_install
Vervolgens gaat tijdens stap 4 wat fout (bij make bzImage), ik krijg een error [1], die verder niets helders verteld.
Ik weet zeker dat de .config goed is, aangezien ik deze heb gebruikt bij mijn vorige kernel compilatie. Nu dus ineens niet meer.
Is het echt nodig om te hercompileren, of kan ik gewoon die hercompile (en dus die shared memory parameters) ignoren?
Voordat trouwens iemand vraagt, waarom 8.1.7., oracle 9 heeft toch een betere linux ondersteuning: ja dat klopt, maar ik heb maar 256 MB RAM, en 9 vraagt 512 MB.
Op zich is het aanpassen van die parameters niet zo spannend (met de manual erbij dan), maar om een of andere reden kan ik geen kernel hercompileren.
Wat heb ik gedaan:
1. /usr/src/linux/.config gebackupped naar /var/tmp/
2. make mrproper
3. make menuconfig --> oude .config geladen
4. make dep && make clean bzImage modules modules_install
Vervolgens gaat tijdens stap 4 wat fout (bij make bzImage), ik krijg een error [1], die verder niets helders verteld.
Is het echt nodig om te hercompileren, of kan ik gewoon die hercompile (en dus die shared memory parameters) ignoren?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me