Toon posts:

CPU dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk wasset zo ver, ik krijg me nieuwe chieftec tower binnen, ik blij, alles omzetten van me oude naar me nieuwe kast en jawel hoor..

Me pc doet duz NIX meer.

Betere uitleg:

Als ik hem aanzet, begint alles te draaien (fans, hdd, cdrom,etc) ;

Duz voeding is OK.

Maar mijn monitor blijft knipperen net zoals als de pc uistaat..
het is niet mijn videokaart, want ik heb er al een PCI-videokaart ingedaan en dat deed het ook niet.. :/

Ik hoorde eerst 1 lange beep, maar die is inmiddels ook verdwenen om een 1 of andere vage rede.

Ik ben duz bang dat het me CPU of misschien me MoBo is...:'(

Kan iemand vertellen wat het kan zijn?

BIOS-reset heb ik al paar keer gedaan, batterijtje heb ik er ook 1 minuutje uitgelaten maar helaas allemaal zonder resultaat.

Plz help me, want me pc is nog niet zo oud :'(

SPECS:
CPU : XP 1900+
MoBo: MSI k7t266 pro2

verdere specs : zie mijn sig.

thx...

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Maakt het moederbord misschien sluiting met de backplate?

Verwijderd

kan het zijn dat je geheugen eens moet vervangen ??
of dat het er fout inzit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De MSI K7T266 Pro2 is voorzien van de AMI BIOS. Hierbij betekent 1 lange piep gewoon dat de POST is gepasseerd en dat alles dus is doorgelopen :)

Ben je er zeker van dat de moederbord goed in de kast zit gemonteerd? Geen mogelijke kortsluiting? Alle stekkertjes van de kast goed aangesloten? (power-on, reset) Staat de CMOS Clear jumper wel op de gewone stand? Heb je al geprobeerd om met alleen mobo, CPU (en natuurlijk koeler), videokaart en één reepje geheugen te starten? Trek anders de geheugenreepjes en/of de videokaart eruit en luister of je moederbord precies zo piept als aangegeven op de tabel achter het linkje hierboven :)

Werkt je systeem ook nog als je het boeltje terugzet in je oude kast :?

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 29-08-2002 19:31 . Reden: typooo ]

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:14
Wat ook helpt bij zo'n problemen is soms even alles er
weer uithalen, en dan alles weer terug te stoppen.
Mischien zat het moederbord net niet goed of maakte
hij contact, of mischien ben je iets vergeten of wat dan
ook.. gewoon een keer alles er opnieuw in zetten
dat helpt bij mij ook wel eens :)

Verwijderd

Topicstarter
ah, mooi om te lezen dat een lange piep alle testen gehaald heeft betekent, maar nu heb ik geen piepjes meer?

maarja, ik hal me mobo er wel uit dan, er zal duz nix beschadigd zijn?

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 20:51
Neu zal allemaal nog wel heel zijn hoor, kijk ff of je mobo geen sluiting maakt, check je geheugen, start zo leeg mogelijk op (geen hd's geen cd's geen kaarten, behalve video)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Verwijderd

Topicstarter
owhja, 1 ding, (wat ik overigens bij me oude kast ook al paar keer gehad heb) is dat ik me kast vasthield met me ene hand en met me andere hand me printerkabel vastpakte en toen een schok kreeg...

Maar nogmaals: dat heb ik al vaker gehad zonder schade. :)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Je moet kijken of je mobo geen contact maakt met de backplate (zoals al eerder is gezegt) Heb ik ook wel eens gehad, en dan doet ie ook nix! Ook moet je ff kijken of je ATX stekker wel goed op het mobo zit B) Gaat je koeler btw draaien?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat krijg je dus als je PC niet is geaard.. Kijk hiermee wel uit, als je zoiets met een geheugenreepje flikt zonder je je eerst te ontaarden, dan kun je hem wel weggooien :/

edit:
da's dus een reactie op markster..
en Go0s, dat had hij al in de openingspost aangegeven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Go0s schreef op 29 augustus 2002 @ 19:46:
Je moet kijken of je mobo geen contact maakt met de backplate (zoals al eerder is gezegt) Heb ik ook wel eens gehad, en dan doet ie ook nix! Ook moet je ff kijken of je ATX stekker wel goed op het mobo zit B) Gaat je koeler btw draaien?
Me koeler die aangesloten zit op me moederbord draait ja..

Me hdd maakt ook een normaal geluid, ik ga nu maar ff me moederbord eruit halen, en dan opnieuwe erin zetten..

Maar het is toch de bedoeling dat me mobo wel gewoon op die ijzeren dingetjes gezet worden? Want ik had bij me oude kast ook gewoon zonder rubber iets oid.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 19:46:
Dat krijg je dus als je PC niet is geaard.. Kijk hiermee wel uit, als je zoiets met een geheugenreepje flikt zonder je je eerst te ontaarden, dan kun je hem wel weggooien :/

edit:
da's dus een reactie op markster..
en Go0s, dat had hij al in de openingspost aangegeven ;)
Ja, i know, maar ik heb ook al gemeld dat ik op me kamer een geaarde stopcontact wilde hebben voor me comp. Maar het laat zich nogal lang op zich w88, maar als me pc het doet, ga ik er haast achter zetten want een aarde is toch wel op zijn plaats hier :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, moederbord heb ik eruit gehaald, alleen me fan en geforce eraan gehangen en nu doet ie precies hetzelfde, oftewel: vrijwel nix.

Me piepje heeft er ook geen zin meer in..

Wat doe ik fout?? Ik mik me mobo er precies hetzelfde in als bij me andere kast :(

Me nieuwe kast is btw de chieftec DX-01SL-D :

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/250-278G.JPG

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gezien je verhalen over ESD (die statische schokken dus) ben ik bang dat je dit tijdens het verhuizen weer hebt aangericht aan een of meer hardwareonderdelen :/

Niet piepen, zelfs als videokaart en/of geheugen eruit is betekent vaak een dooie mobo. Probeer voor de zekerheid toch het boeltje terug te zetten in de oorspronklijke kast of probeer anders gewoon de voeding die in de oorspronklijke kast zat.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 20:43:
Gezien je verhalen over ESD (die statische schokken dus) ben ik bang dat je dit tijdens het verhuizen weer hebt aangericht aan een of meer hardwareonderdelen :/

Niet piepen, zelfs als videokaart en/of geheugen eruit is betekent vaak een dooie mobo. Probeer voor de zekerheid toch het boeltje terug te zetten in de oorspronklijke kast of probeer anders gewoon de voeding die in de oorspronklijke kast zat.
Aha, me MoBo duz, nouja, beter dan me CPU want die was duurder :P

Maar me voeding gebruik ik al, had een kast zonder voeding gehaald.

Ik zal het zaakie ff in me oude kast zetten, maar als ie het daar wel doet, wat moet ik dan doen om hem in me nieuwe kast pratend te krijgen?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:46:
[...]

Ik zal het zaakie ff in me oude kast zetten, maar als ie het daar wel doet, wat moet ik dan doen om hem in me nieuwe kast pratend te krijgen?
Lijkt me niet best als de hardware gaat praten. :+

Mha als ik het zo hoor heb je idd schade aan 1 of meerdere componeten, dus ik zou eerst maar is testen wat er mis is/ welke van je hardware de zwakste schakel is en dus mag vertrekken.

Verwijderd

Topicstarter
memendo schreef op 29 augustus 2002 @ 20:50:
[...]

Lijkt me niet best als de hardware gaat praten. :+

Mha als ik het zo hoor heb je idd schade aan 1 of meerdere componeten, dus ik zou eerst maar is testen wat er mis is/ welke van je hardware de zwakste schakel is en dus mag vertrekken.
jah, maar hoe, ik kan niet ff de cpu van me pa lenen, want dat wil die echt niet hebben hoor...

Suggesties over hoe ik het kan zien/testen?

Echt balen als me CPU+MoBo naar de t*ringzijn :'(

Verwijderd

Topicstarter
heb ff getest zonder videokaart, en dan piept die ook niet. Maar als me MoBo dood is, kunnen mijn fans en mijn ledjes dan wel branden? want die doen het allemaal wel, dan zou je zeggen dat me mobo wel stroom geeft :/

ik snap er nix meer van :(

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56

Adm.Spock

Duik-Aap

Fans ed. zitten gewoon via een aantal baantjes aan de ATX stekker geknoopt, dus die draaien wel als je spanning hebt.

ESD is doodsoorzaak nr1 van zelfbouwPC's, houdt dus zoveel mogelijk contact met een zo groot mogelijk oppervlak! Dit klinkt mischien tegenstrijdig maar elke Tweaker die ooit in een PCB assemblage shop/fabriek gewerkt heeft kan dit bevestigen! (8>

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:24:
heb ff getest zonder videokaart, en dan piept die ook niet. Maar als me MoBo dood is, kunnen mijn fans en mijn ledjes dan wel branden? want die doen het allemaal wel, dan zou je zeggen dat me mobo wel stroom geeft :/

ik snap er nix meer van :(
Probeer het eens ZONDER geheugen. Als ie dan geen piepjes geeft heb je:
1) je PC-speaker niet (goed) aangesloten
2) een d00d mobo ;(

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

Mischien zit er ergens een schroef tussen je moederboard en je kast.
ff schudden en luisteren 8)7

Dell Precision Rack 7910

Verwijderd

Plague schreef op 29 augustus 2002 @ 21:49:
[...]

Probeer het eens ZONDER geheugen. Als ie dan geen piepjes geeft heb je:
1) je PC-speaker niet (goed) aangesloten
2) een d00d mobo ;(
Of een hardstikke dode CPU

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan nog zou de mobo piepen.. (5x korte beeps bij AMI BIOS) :/

Verwijderd

Ik dacht niet dat zonder cpu het mobo piepjes kan maken.
Geen cpu -> bios niet aktief -> geen piepjes

Verwijderd

D8 ik ook ja...wel klote voor t ventje...maar ESD lijkt hier idd de spelbreker...

Suc6
DUH M@ZZOL$$

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
eeeeuuh, ik kan me vergissen maar wat zeggen je 4 leds op je mobo? msi heeft toch altijd van die doctor leds erop zitten? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:46:
[...]

Aha, me MoBo duz, nouja, beter dan me CPU want die was duurder :P

Maar me voeding gebruik ik al, had een kast zonder voeding gehaald.

Gewoon voor de garantie gaan, je zei zelf dat je systeempje nog niet zo oud was, dan maakt die prijs toch ook niet uit? :?

Of ze moeten natuurlijk kunnen aantonen dat het je eigen schuld is, maar dit lijkt me gewoon een typisch geval van stomme pech |:(

Verwijderd

Ik had gister m'n XP2000+ ff verwisseld van moederbord en heb nu precies hetzelfde probleem, ben alleen al bijna zeker dat m'n cpu f*ckin dood is :'( want met m'n duron 1.2 Ghz doen alletwee de mobo's het gewoon. Je zal waarschijnlijk dus ook een dode proc hebben

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 12:59:
Ik had gister m'n XP2000+ ff verwisseld van moederbord en heb nu precies hetzelfde probleem, ben alleen al bijna zeker dat m'n cpu f*ckin dood is :'( want met m'n duron 1.2 Ghz doen alletwee de mobo's het gewoon. Je zal waarschijnlijk dus ook een dode proc hebben
damn, dat meen je niet :'(

Tering, nu moet ik al me gespaarde centjes weer uitgeven aan systeem dat ik al had :/

danm aar voor de 2100+ of de 2200+ gaan :)
Pagina: 1