Ami Bios OEM-Logo

Pagina: 1
Acties:

• sab
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik heb een Gigabyte GA-7VRXP moederbord met een AMI bios.
Nu heb ik op mijn oude computer al eens het EPA-logo vervangen, maar nu wil ik het wat groter aanpakken en dus een fullscreen logo gebruiken.

Hiervoor zou het meegeleverde programma Face Wizard van Gigabyte te gebruiken zijn, maar dat heb ik nog niet werkend gekregen.
Ik heb alle varianten al geprobeerd, pcx of bmp, 16 of 256 kleuren, etc etc.

Ook het programma amibcp weet er geen raad mee; de versie die ik heb (7.00.B11 oid) iig niet. Maar de nieuwe versie is nergens online te vinden (nouja, niet met google, maar das hetzelfde :-P)

Ik had dit plaatje in elkaar geknutseld;
Afbeeldingslocatie: http://sab.dreamflow.nl/public/BootLogo-Fullscreen.gif

p.s. Een van de features van dat moederbord is Dualboot, dus ik ben niet direct bang om rare dingen te gaan flashen :-P

p.p.s: de wallpaper is te vinden op http://students.washingto...plenty/cataclysm_1280.jpg

eruditio ergo valesco

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03
Tja ikm heb een asusa7v333 en ik ga echt helemaal niks flashen .... ik zie dat bootscherm als het goed is 1x in de maand en wil het risico niet nemen.

Maar met dual boot is het atuurlijk wel een leuk speeltje :)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• sab
Het grootste gedeelte van mn bios zit ik tegen mn RAID controller aan te kijken, hoop dat ik dat logo daar ook overheen gaat.
Weet iemand dit overigens?

eruditio ergo valesco

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, daar gaat die logo helaas niet overheen.. Verder zou ik niet weten hoe je dat in de BIOS krijgt, heb namelijk geen ervaring met hacken van AMI BIOS'sen :/

• sab
Maar dit is een onboard raid-controller, zou er dan niet een stiekeme heel geheime manier zijn om em er dan toch overheen te knallen?
Dat andere bootscherm duurt minder dan een fractie van een seconde.

eruditio ergo valesco

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De BIOS van de RAID controller komt pas in de tweede scherm tevoorschijn (ná de BIOS van de moederbord dus). En deze BIOS leent zich er niet voor om ergens logo's te herbergen. Je zult de logo dus alleen tijdens de POST zien.

• sab
Hmmm...

En toch wil ik kijken wat voor schade ik kan aanrichten met dat amibcp 7.53

Als iemand deze versie heeft, graag contact opnemen - sab@dreamflow.nl

eruditio ergo valesco

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgens mij moet het inelkgeval een 16 kleuren .bmp plaatje zijn. En ik dacht dat je ook een nog lagere resolutie gebruiken, ik weet alleen niet meer precies welke resolutie (640x400, 512x384, 320x240 ofzo)

• dog4life
  • Niet online
[zeikmode]

is het niet initializing? 8)7

[/zeikmode]

:7
Pagina: 1