Radeon 8500 geeft strepen na vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 39672

Topicstarter
Zit al 2 dagen te zoeken na iets wat mijn probleem kan verhelpen, maar tot nu toe nog niks gevonden.
Ik heb mijn Hercules radeon 8500 LE geinstalleerd volgens het boekje, ook de software installatie verliep zonder problemen. Vervolgens wil ik de bijgeleverde demo's bekijken. Wanneer ik dat wil doe gebeurt het volgende:
Monitor gaat naar standby en vervolgens krijg ik weer beeld, met allemaal strepen en zit mijn PC volledig opslot. Alleen de reset knop krijgt hem hier dan weer uit.
Wie kan mij hier bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30723

Voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 21:40
heb je je radeon ooit overclocked gehad?

Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5675, Corsair Vengeance 12GB DDR3-1600, Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, Samsung 850 EVO 256GB, Cooler Master CM 690, Dell U2412M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Typisch geval van ondervoltage van je RAM, wat zelfs voorkomt op orginele kaarten van ATI. Zelfs bij standaard snelheidsinstellingen.

Gebruik de voltagetruuk om wat meer voltage te sturen naar je RAM. je zal zien dat deze vage klachten verdrwijen met de noorderzon.... ;)

De reden hierachter is dat de toegepaste voltageregulaars niet exact werken. Als er veel spanning/stroom gevraagd wordt (bij langduring/intensief GPU gebruik)gaan ze soms teveel of juist te weinig spanning leveren, waardoor je kaart vastloopt.

overigens is het geen slechte zaak om je GPU ook wat extra spanning te geven. Beter 0,1Volt meer dan net te weinig. Je kaart gaat er echt niet kaopt van om ca. 5% boven specs te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 20:05

Thomix

cAFFEÏNE!

Hoe kan je dat instellen? Mijn videokaart (idem als topicstarter) heeft volgens mij ook last van dat probleem.
Heeft het bovendien zin om een hercules om te flashen naar een built by ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voeding kan het niet aan liggen. Lijkt mij want het is een volledig nieuwe PC, maar ik zal een proberen of ik iets meer volt naar mijn GPU kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60935

dit probleem ook eens gehad met voodo 3 3000 op p2 233mhz
weet niet of iedereen dit weet maar een een voodo0 3 en zover ik weet een Riva tnt 2 doen
het niet op zo'n langzame cpu's.
de tnt2 liep nog eerder vast dan de voodoo.... ook strepen door scherm
ik kon quaqe 2 echter wel spel op de laagste resolutie die maar kon. 2 x zo min dan 640*480
dus 320*240.
dom he.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49170

Ik heb het ook gehad met dezelfde kaart!
Het probleem was hitte. Deze kaart heeft niet zo'n goede fan. Omruilen zou ik zeggen.
Voordat je het weet zit je een week dag en nacht te zoeken zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Hitte moet je altijd goed afvoeren, dus zorg dat er een ventilator bij je kaart in de buurt zit die de warme lucht wegblaast naar buiten.

Voltageupdaten van je RAM en GPU doe je met de potloottruuk

kijk maar eens op die aardige site van www.xcl-clan.com
Daar is een leuke howto geschreven hoe je dit het best kan doen, nadat ik mijn hoofd had gebroken over de oplossing op die radeon 8500 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:47
ik zou eerst even alle andere dingen bekijken die mis kunnen zijn voordat je je kaart evt. verkracht door een volttruuk? (of zie ik dat verkeerd? :D )

Arrows are made to fly, so are aeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hitte lijkt mij niet het probleem, omdat ik direct onder mijn Radeon een PCI-slot koeler heb hangen.
Het opvoeren van het voltage (via bios) had verder ook geen enkel effect. Wel ontdekte ik dat XP de ramdac van mijn radeon 8500LE64 op 350MHz klokte.
Iemand nog een oplossing of toch maar terug naar de PC-boer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

Ah. Ik heb de search gevonden :)
Ik heb het zelfde probleem, *radeon 8500Le,)
zodra ik lang / veel draai ect (met de camera draaien wat dus veel berekeningen geeft)
dat is mijne ook, HARDstikke vast :)
Monitor: Over Rate,
Monitor: gaat op stand by
Monitor: weer aan
Monitor: geeft strepen weer,
Maar nu wil ik niet met mijn kaart kloten om dat ik nog 2 jaar garantie heb (nog wat meer zelfs)
dus wat raden jullie aan?
Inruilen?,

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tevens:Schop!
Als ik hem inruil (iig voor de garantie) moet ik dus een nieuwe krijgen ofzoiets,
Hoe zit het dan met:
radeon 8500Le word niet meer gemaakt (hebben ze dus vast niet meer liggen @ dynabyte)
Dus krijg ik vast een nieuwere, (hoop ik :P)
Moet ik ook mijn pin-pas maar voor de zeker heid mee nemen? ivm: bij betaling
En wat denken jullie dan wat voor soort kaart ik krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 25-02-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07

Wallie

Herr

Anoniem: 58729 schreef op 25 February 2003 @ 13:26:
Tevens:Schop!
Als ik hem inruil (iig voor de garantie) moet ik dus een nieuwe krijgen ofzoiets,
Hoe zit het dan met:
radeon 8500Le word niet meer gemaakt (hebben ze dus vast niet meer liggen @ dynabyte)
Dus krijg ik vast een nieuwere, (hoop ik :P)
Moet ik ook mijn pin-pas maar voor de zeker heid mee nemen? ivm: bij betaling
En wat denken jullie dan wat voor soort kaart ik krijg?
Tja, dat merk je allemaal wel he, hangt ook erg van de winkel af... ze kunnen je ook de dagwaarde bieden, en als je een betere wil, je moet bijbetalen. Maar als je zo nieuwsgierig bent, ga het uitproberen :P.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar het vage wat nu komt,
ik heb een asus a7v8x (mobo)
Dat ging dus Crashen met radeon 8500le
een maat van me had al een 8500le,
Koopt begin deze week ook een asus a7v8x,
en hij had ook al in een spel deze fout,
Zeer vaagjes als je het mij vraagt
Pagina: 1