• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
hoi tweakers,

Mijn discman is een beetje kaput (doet nu zoon half uurtje op 2AA batt's) en ik ben dus op zoek naar een alternatief.
Nu heb ik vroeger al gedacht aan een mp3 speler, maar ben daar toch niet helemaal fan van (omdat dan alles met de puter moet).
Minidisc lijkt me wel wat, maar ik vraag me af of je met mijn budget (ik wil echt niet teveel voor zoon muzieksdoosje uitgeven, hooguit 200euro) een goede md speler kan fixen.
Ik geef niet veel om toffe features als afstandsbedieningen, ID3 tags of wat dan ook, maar eerder in praktische functies als batterij levensduur, geluidskwaliteit enzo (opnamekwaliteit).
Nadeel van mp3 spelers vind ik dat er nog niet "echt" goede te krijgen zijn voor onder de 200euro (een diva of een nappa :|), maar dit geld ook een beetje voor MD spelers, kheb in zoon krantje een Sharp MD speler voor 160euro gezien (de MD-MT 180 :)) lijkt me opzig wel leuk.

Iemand ervaring met (vooral) MD spelers en evt. mp3 spelers die wat voor mij zouden kunnne zijn?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 16:09

BaRF

bijna kerst

1 van de nadelen vind ik persoonlijk van MD dat 1 uur muziek van een cd speler naar MD ook 1 uur kost om te uppen, tenzij je NetMD neemt,. maar dan heb je tóch een pc nodig, right? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• dvdgrs
jup met netmd kan je dus alleen via pc sneller op MD zetten. Magoed ik denk dat ik met het feit dattie 1x opneemt wel kan leven, ik zit meer te denken over hij een MD recorder van de stereo opneemt? Gaat dit digitaal/analoog en hoe?

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

ik denk dat je het beste een mp3 speler kunt aanschaffen

Ik heb zelf de LG mf-330 , uppen gaat lekker snel en heb er 128mb geheugen in , genoeg voor 30 a 40 nummers , zat genoeg dacht ik , enne , die batterijen is AAA maar daar moet je maar geld voor over hebben , ik koop zelf Duracel m3 plus AAA , die gaan veel langer mee dan de 1.2 volt oplaaadbare ZOOI

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Bong-One schreef op 29 augustus 2002 @ 19:43:
jup met netmd kan je dus alleen via pc sneller op MD zetten. Magoed ik denk dat ik met het feit dattie 1x opneemt wel kan leven, ik zit meer te denken over hij een MD recorder van de stereo opneemt? Gaat dit digitaal/analoog en hoe?
ligt eraan of je stereo analoog of digitaal aankan (analoog gaan we in elk geval al vast van uit ;))

• BaRF

BaRF

bijna kerst

PhoenX schreef op 29 augustus 2002 @ 19:46:
ik denk dat je het beste een mp3 speler kunt aanschaffen

Ik heb zelf de LG mf-330 , uppen gaat lekker snel en heb er 128mb geheugen in , genoeg voor 30 a 40 nummers , zat genoeg dacht ik , enne , die batterijen is AAA maar daar moet je maar geld voor over hebben , ik koop zelf Duracel m3 plus AAA , die gaan veel langer mee dan de 1.2 volt oplaaadbare ZOOI
NiMH al geprobeert?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

mp3: Creative MuVo - 139 euro bij Xenon
md: Sony MZ-R501 - 179 euro bij Minidiscworld

ik zou voor de MuVo gaan, omdat een mp3-speler minder werk is om te gebruiken (drag&drop vanuit verkenner ipv opnemen met kwaliteitsverlies)

64 MB is dan redelijk voor die prijs...
als je meer wilt in een goede verpakking, raad ik de 5gig iPod aan, maar die is 300 euro... (dancevalley.com

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• dvdgrs
BaRF schreef op 29 augustus 2002 @ 19:46:
[...]

ligt eraan of je stereo analoog of digitaal aankan (analoog gaan we in elk geval al vast van uit ;))
ja maar wat voor uitgang heb je nodig voor digitaal :? En als ik alleen analoog kan, zuigt het dan¿

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Na dan zullen we maar samen zoeken want ik ben ook opzoek, maar dan echt naar een mp3 speler. Kheb de volgende gevonden van rond de 200 euro:

IDO i70d 128MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/146_1.jpg

prijs: 199,-

geheugen: intern 128, uit te breiden met MMC Multimedia tot 192 mbof SD Secure Digital tot 256 mb.

Nadeel vond ik zelf de interne batterij. Je moet hem dus steeds aan je usb hangen om hem op te laden.

Ook het externe geheugen vond ik wat minder, met name de hoeveelheid en de soort kaartjes, die relatief duur zijn.

Aantal specs

MPIO DMG 128MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/187_1.jpg

Prijs: 239,-

Geheugen: 128 mb intern, uit te breiden met smart media cards.

Deze mp3 speler werkt dus op 1 AA batterij en doet daar zo'n 20 uur mee, wat ik wel vrij veel vind. Lcd met backlight (grote kwijl factor). Zit nu met een bezitter van dit speeltje te praten en hem bevalt ie prima.

Wat specs

Bij mij ging het om deze twee, maar denk dak toch maar de laatste neem.

• dvdgrs
sja mp3 spelers zijn op zig ook wel ok, alleen beetje jammer dat ik dan eerst een cd moet rippen om hem dan vervolgens op me mp3 speler te zetten, met MD kan ik dan digitaal uhm iig analoog :P opnemen (ja ok, zal tog langzamer zijn, maar iig lekker makkelijk :P :P).
Maar goed, mp3 spelers blijven nog steeds een optie; alleen is er niemand die me wat wijzer kan maken over MD? ook al zijn hier allemaal tweakers :P
overigens, die laatste mp3 speler ziet er idd supervet uit :9

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

BaRF schreef op 29 augustus 2002 @ 19:47:
[...]

NiMH al geprobeert?
nee eigenlijk niet , waar kun je dat kopen dan? gaat dat langer mee , aparte lader?

Verwijderd

Is een mp3cd speler te groot? Want dat zou anders ook een aardig alternatief zijn.
Die van Sony gaat ook nog eens lekker lang mee. 33 u. gewone cd's en 24 u of 22 u(weet niet meer zeker) Met mp3 cd's :)

• dvdgrs
sja mp3cdspeler vind ik idd iets te groot, en ik ben zowiezo niet zo van van portable cd-spelers, zijn alllemaal niet echt degelijk (wat wil je met 12cm aan cd die als een gek ronddraait). MP3 spelers winnen het op dat vlak wel van MD kwa degelijkheid (geen bewegende delen :Y))

Verwijderd

PhoenX schreef op 29 augustus 2002 @ 20:00:
[...]

nee eigenlijk niet , waar kun je dat kopen dan? gaat dat langer mee , aparte lader?
Kopen -> Fotozaak.
Heeft geen geheugen effect en hoe hoger de capaciteit (in mah) hoe langer het meegaat.

Je hebt er wel een aparte lader voor nodig, anders is het slecht voor de batterijen, of ze kapot kunnen gaan in een Nicd lader weet ik eigenlijk niet.

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:07:
[...]
Kopen -> Fotozaak.
Heeft geen geheugen effect en hoe hoger de capaciteit (in mah) hoe langer het meegaat.

Je hebt er wel een aparte lader voor nodig, anders is het slecht voor de batterijen, of ze kapot kunnen gaan in een Nicd lader weet ik eigenlijk niet.
kosta? schatting?

• ajampaniki
Als je nog wat pics wil hebben van die dmg: Klikkerdeklik

• dvdgrs
geen hardcore MDers hier ;(?

• ajampaniki
Na ik heb nu een md, maar ik vind de overdrachttijd te hoog en netmd te duur. Dus kwam ik hier op uit.

• DocB
  • Laatst online: 09-12-2025
Hmm, ik ben op dit moment ook op zoek naar een mp3 speler, en ik zat ook al te denken aan het dingetje dat ajampaniki postte. Voor mp3 spelers en toebehoren kun je trouwens ook kijken op www.mp3man.nl Daar heb je info en je kunt ook dingen kopen enzo... prijzen zijn niet slecht. Dit dingetje vond ik daar ook... aardig hebbeding-gehalte :)
http://www.mp3man.nl/product/1523

• dvdgrs
DocB schreef op 29 augustus 2002 @ 20:49:
Dit dingetje vond ik daar ook... aardig hebbeding-gehalte :)
hoog tamagotchi-gehalte ;)

Verwijderd

Je bent net te laat voor de inkoopactie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/571748

Maar wat heb je precies nodig?
Kijk ff bij de pricewatch of wees dapper en stap zo'n winkel binnen en vraag het gewoon! ;)

• dvdgrs
ow ja btw, hoe werkt mp3 op MD zetten? kan dat alleen met netmd (omdat je dan je MD speler aansluit via USB)?

• ajampaniki
Bong-One schreef op 29 augustus 2002 @ 21:44:
ow ja btw, hoe werkt mp3 op MD zetten? kan dat alleen met netmd (omdat je dan je MD speler aansluit via USB)?
De mp3 wordt gewoon omgezet naar een signaal die je md speler weer omzet in muziek. Lijkt mij iig.

• ajampaniki
DocB schreef op 29 augustus 2002 @ 20:49:
Hmm, ik ben op dit moment ook op zoek naar een mp3 speler, en ik zat ook al te denken aan het dingetje dat ajampaniki postte. Voor mp3 spelers en toebehoren kun je trouwens ook kijken op www.mp3man.nl Daar heb je info en je kunt ook dingen kopen enzo... prijzen zijn niet slecht. Dit dingetje vond ik daar ook... aardig hebbeding-gehalte :)
Zouk toch eerder die van mij kopen. Meer functies en uitbreidingsmogelijkheden.

Verwijderd

nou jah, zal ik maar ff voor de MD opkomen, het geluid is ook analoog nog bijna zo goed als het origineel, helemaal in SD (dus de 'standaard' methode van opnemen, je hebt op de meeste md spelers ook nog LP2 en LP4, dat zijn dus compressiemethodes met wat mindere kwaliteit, maar waar er wel respectievelijk 2 of 4x zoveel op 1 schijfje kan).

het opnemen van een md is wellicht even een tijdrovend klusje, maar als je het eenmaal hebt gedaan hoef je hem niet te wissen als je wat anders er op wilt zetten, je hoeft enkel een ander schijfje te pakken (die zeer weinig kosten). dit is dus niet mogelijk met mp3. op deze manier kun je dus ook binnen jou budget een behoorlijke collectie muziek meenemen, wat met mp3 spelers (dus niet de mp3cd of de mp3 spelers met hd) niet mogelijk is.

• dvdgrs
ajampaniki schreef op 29 augustus 2002 @ 22:52:
[...]

De mp3 wordt gewoon omgezet naar een signaal die je md speler weer omzet in muziek. Lijkt mij iig.
heh, ja zoiets had ik al wel door :P maar ik vroeg me meer af hoe het kon met niet netmd spelers, die dus geen usb aansluiting hebben (of hebben ze dat wel?). Dus hoe je in de praktijk muziek van je pc op MD zet (niet dat ik dat veel ga gebruiken --> dan zou ik wel een mp3 speler halen) maar tog :p

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een hele erge oude MD (R-37 :D). En nu wil ik ook wat anders, ik zit alleen te twijfelen tussen mp3 spelers met flash cards(erg duur :(), mp3 mini cd spelers(hoor er slechte verhalen over en zijn erg groot :() en netMD(fokkin duur :().

Aangezien jij niet veel weet over MD en mp3 spelers zal ik me kennis ff delen :P

De oude md's zijn wel okee en zijn het beste om te kopen als je compacte spelers wil die muziek in goede kwaliteit afspelen, waarvan de batterijen lang meegaan en die niet te duur zijn. Alleen er kan maximaal 2 x 80 min. op zo'n discje(lp2, lp4 tel ik niet mee, dat is geen kwaliteit :P). En het opnemen duurt erg lang. Dus het grote nadeel van MD's is de beperkte capaciteit.

Mp3 spelers, ze zijn ook compact, goede kwaliteit van muziek(hangt wel van de bitrate af van je mp3's die je overzet). Verder schokken ze niet over en het overzetten van mp3's naar de speler gaat supersnel. Het grote nadeel hierbij is de prijs. De spelers zijn niet zo duur, maar wil je meer capaciteit dan moet je ook meer geld neerleggen.

NetMD is gewoon te duur en moet je op dit moment niet kopen. Nu bied netMD ook nog niet zo veel mogelijkheden, dus als je waar voor je geld wilt moet je netMD nu iig niet gaan kopen.

Dus het hangt af wat je voor een speler er voor over hebt. Ik heb nu 300 eurootjes te spenderen en ga dus denk ik een mp3 speler kopen met 256 mb geheugen.

Btw. analoge verbinding om op te nemen met je MD suckt.
En die netMD's hebben geen usb aansluiting, maar er zit een apparaatje bij geleverd die usb aan de ene kant heeft en digitale verbinding aan de andere kant.

• dvdgrs
cool thnx, mar kan je me precies uitleggen hoe ik analoog opneem en wat voor uitgang ik op mn stereo nodig heb voor digitaal opnemen?
bvd :)

Verwijderd

Ik wil hierop even reageren, want ik zat laatst met hetzelfde probleem; ik wilde een draagbare speler kopen, maar geen id welke. Uiteindelijk ben ik toch op de netmd van sony gekomen. Tot die keuze ben ik als volgt gekomen:

-flash spelers: voordelen; klein, gaat lang mee, snel iets downloaden nadelen: de beperkte opslag, 128 mb is nu standaard, maar niet echt veel en alles hoger wordt ontzettend duur
-mp3cdspelers voordeel: zijn niet zo duur; nadelen: veel te groot
-spelers met hd voordelen: zo'n beetje je hele mp3 verzameling kun je erop kwijt ; nadelen: groot zwaar en duur
-netmd voordelen; klein, binnen 5 minuten zit een schijfje vol, minidiscs zijn niet zo duur, schijfje is snel te wisselen en makkelijk mee te nemen en er gaan 2.5 cd's op 1 minidisc (ongeveer 160 mb bij middelmatige compressie) nadelen: volgens sommigen in andere topics laat de geluidskwaliteit nog wel eens te wensen over; ikzelf heb daar geen last van; ik gebruik hem toch in de trein, maar daarvoor zou je zelf moeten luisteren.

Tot slot nog even het volgende; sommige zeggen dat de aanschaf van zo'n netmd duur is. Ik ben het daar niet mee eens, bij de mediamarkt is er nu eentje (sony mz-n505) in de aanbieding voor 229 euro's en dan zit je op hetzelfde niveau als een 128 mb flash speler.

• dvdgrs
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:06:
-netmd voordelen; klein, binnen 5 minuten zit een schijfje vol, minidiscs zijn niet zo duur, schijfje is snel te wisselen en makkelijk mee te nemen en er gaan 2.5 cd's op 1 minidisc (ongeveer 160 mb bij middelmatige compressie) nadelen: volgens sommigen in andere topics laat de geluidskwaliteit nog wel eens te wensen over; ikzelf heb daar geen last van; ik gebruik hem toch in de trein, maar daarvoor zou je zelf moeten luisteren.
mjah netmd is wel leuk opzig, maar ik heb er niet veel aan omdat ik niet van plan ben veel mp3's op MD te zetten, maar meer cd's...

• DocB
  • Laatst online: 09-12-2025
ajampaniki schreef op 29 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

Zouk toch eerder die van mij kopen. Meer functies en uitbreidingsmogelijkheden.
Hehe ja dat ding wat ik postte was ook meer iets van 'ziet er leuk uit' maar meer ook niet ;)
Heb vanochtend die DMG besteld... Nou nog wachten... :)

Ik ga maar alvast wat van die updates enzo ervoor zoeken, hoef ik dat dan tenminste niet meer te doen... Iemand een idee wat ik nodig ga hebben??

Verwijderd

Bong-One schreef op 30 augustus 2002 @ 19:46:
[...]
mjah netmd is wel leuk opzig, maar ik heb er niet veel aan omdat ik niet van plan ben veel mp3's op MD te zetten, maar meer cd's...
als je überhaupt iets gaat doen met MP3, zou ik toch voor NetMD gaan de spelers zijn uitermate klein, degelijk en de geluidskwaliteit kan heel goed zijn. ook is het makkelijk dat je niet je hele comp vol met MP3s hoeft te doen om makkelijk op je portable te kunnen zetten. je maakt even wat kopietjes, zet ze op een MD, en vervolgens heb je er geen omkijken meer naar. NetMD schijnt volgens mij nog niet he van het te zijn, maar als je per sé snel wil opnemen...

ben zelf meer voor gewone MD, digitaal direct van de CD (analoog kan ook prima, maar dan heb je niet automatisch trackmarks als de nummers in elkaar overlopen..geluidsverschil is minimaal). duurt niet langer dan ik met cassettes al gewend was. stoor me der niet zo aan. het is een nadeel, maar de alternatieven aan MP3-zijde trekken me ook niet bepaald. ga voor een mt180 of 190 als je ene remote wil. ik ga binnenkort m'n MT80 maar es upgraden denk ik, maar meer voor het mooie dan dat ik er functioneel iets op vooruitga overigens. de voordelige Sharps doen niet onder voor de duurdere (oerdegelijk ook).

Verwijderd

ik neem met me mz-r700 al heel lang digitaal op :*) want onze dvd speler kan mp3 afpslen, dus brand ik een cdtje met wat mp3tjes erop, plug de glasvezelkabel in de dvd speler, en neem digitaal op :D
hij odet ook elijk automatisch de track marks

• dvdgrs
sja ik ga denk ik tog voor de sharp mt180 (die is overigens zonder remote) voor 160€

Verwijderd

btw, die sharp mt180 is 159 bij de block, scheelt je toch weer 10 euro als die wilt kopen

• dvdgrs
bij de block issie 149, bij it's issie 159... maja als ik em bij block haal moet ik 7.50 verzend kosten betalen dus haal ik em maar hierzo

Verwijderd

Ik wil hierop even reageren, want ik zat laatst met hetzelfde probleem; ik wilde een draagbare speler kopen, maar geen id welke. Uiteindelijk ben ik toch op de netmd van sony gekomen. Tot die keuze ben ik als volgt gekomen:

-flash spelers: voordelen; klein, gaat lang mee, snel iets downloaden nadelen: de beperkte opslag, 128 mb is nu standaard, maar niet echt veel en alles hoger wordt ontzettend duur
-mp3cdspelers voordeel: zijn niet zo duur; nadelen: veel te groot
-spelers met hd voordelen: zo'n beetje je hele mp3 verzameling kun je erop kwijt ; nadelen: groot zwaar en duur

Tot slot nog even het volgende; sommige zeggen dat de aanschaf van zo'n netmd duur is. Ik ben het daar niet mee eens, bij de mediamarkt is er nu eentje (sony mz-n505) in de aanbieding voor 229 euro's en dan zit je op hetzelfde niveau als een 128 mb flash speler.
Ik heb me ook geörieenteerd op de portable audio markt en ik ben van plan om de Nex II mp3 speler te kopen. Deze kost 249 euro en dan krijg je er een flash geheugen kaartje bij van 256 bij. Verder kan je hem upgraden tot 1 gb. Nu je ook mp3pro en wma hebt is 1 mb aan data genoeg voor 1:45 minuten. Dus dan heb je iets van 450 minuten!

En aangezien deze mp3 speler 250 euro is en netMD's soms nog duurder zijn maakt de prijs niet uit. Verder zijn de MD en mp3 spelers beide klein, ze schokken niet over, muziek zet je snel over. Alleen je hebt op een MD diskje minder capaciteit. Maar dan kan je natuurlijk meerdere discjes meenemen, alleen dat vind ik persoonlijk onhandig.

Dus ik ga voor de mp3 spelers, en ik vind het een beetje vreemd dat jij netMD zo in de lucht prijst. Want als Sony nu ff wat werk gaat verrichten dan kunnen ze denk ik heel wat meer uit dat netMD halen en dat je dan echt mp3's er op kan zetten inplaats van nu dat hij mp3's naar ATRAC(?) convert.

• ajampaniki
Damn, ik dacht dat ze veel duurder waren. Netmd viel bij mij al gelijk af omdat ze zo duur waren. Daarom was ik dus van plan de mpio dmg te kopen. Ik heb hier nog een hele zooi md's liggen met muziek erop, dus het zou zonde zijn om die weg te doen (verkopen dus). Kheb er zo'n 30 liggen dus daar kank aardig wat muziek opzetten.

Maar is die sony mz-n505 een beetje goed? Want dan gaak daar ook nog ff naar kijken.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

In feite IS een MD-speler een mp3 speler, aleen gebruikt een MD -speler geen MP3, maar een voorloper ervan [kleine compressie, klein kwaliteitsverlies, MP3 heeft een heeele hoge compressie en slechts een iets lagere kwaliteit]
Het voordeel van dit systeem is dat er veel minder rekenskracht nodig is, nadeel is dat er een stuk minder op een MD-schijfje past.

Er schijnen ook MP3 spelers te zijn die geluid vanuit een line-in kunnen encoden naar MP3 en dat in het geheugen te zetten [geen ID welke merken/types dat kunnen]
Ik weet niet veel van NetMD, maar dat lijkt me in feite op en een mp3 speler met MD-schijfje als medium en de MD compressie.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• dvdgrs
maar is dat niet zoon op=op actie van mediamarkt?

Verwijderd

Ikzelf heb de Sony MZ-R501 Md speler.
En hij bevalt me prima.

Long Play
48 uur met 1 penlite.
Optisch....

Ect.....

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

YellowCube

Wait...what?

ajampaniki schreef op 31 augustus 2002 @ 18:56:
[...]

Damn, ik dacht dat ze veel duurder waren. Netmd viel bij mij al gelijk af omdat ze zo duur waren. Daarom was ik dus van plan de mpio dmg te kopen. Ik heb hier nog een hele zooi md's liggen met muziek erop, dus het zou zonde zijn om die weg te doen (verkopen dus). Kheb er zo'n 30 liggen dus daar kank aardig wat muziek opzetten.

Maar is die sony mz-n505 een beetje goed? Want dan gaak daar ook nog ff naar kijken.
Ik heb sinds eergisteren een n505 NEtMD (Prodent-smile) en ik ben er nu al verliefd op. Klein en uitermate draagbaar. Je doet ruim 50 uur met een AA batterij. Een leeg schijfje kost 1 tot 1,5 euro.
De MD maakt (zoals gezegd) gebruik van atrac3 en de geluidskwaliteit ervan is gewoonweg goed (ook op LP2 en LP4, waarmee je dus 160/320 minuten op een 80min MD kunt zetten. ) Zelfs bij het omzetten van een 128 kbit MP3 naar atrac in LP2 mode hoor ik gen bedroevende achteruitgang van de kwaliteit.
Het overzetten van PC naar MD is gewoon kinderspel. Selecteer een cd, mp3tjes of wma en zet ze op MD. Kaassie.

Hij is inderdaad wel prijzig, maar je krijgt zeker een hoop waar voor je geld. De reden dat ik dit belangrijk vind is omdat ik ooit gigantisch op m'n muil ben gegaan door een cheap-ass mp3 speler, die zo kut werkt dat ik 'm uit ergernis niet eens gebruik.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ajampaniki
Na ik denk dak toch maar voor de mp3 speler ga. Heb ik nl gelijk een draagbare hd.
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 19:56:
Ikzelf heb de Sony MZ-R501 Md speler.
En hij bevalt me prima.

Long Play
48 uur met 1 penlite.
Optisch....

Ect.....
ect :? :P

Verwijderd

Bong-One schreef op 30 augustus 2002 @ 17:22:
cool thnx, mar kan je me precies uitleggen hoe ik analoog opneem en wat voor uitgang ik op mn stereo nodig heb voor digitaal opnemen?
bvd :)
Een beetje hetzelfde vraagje van deze kant. Heb een beetje lopen zoek maar vond niks. Waarschijnlijk omdat het antwoord te makkelijk is.
Maar ik weet het niet.

Hoe kan ik iets opnemen op een MD met een draagbare MD speler vanaf mijn Sony minisetje?
Want ik zat te denken via de AUX maar dat is toch een ingang waar je een MD deck of mp3speler aan vast kan maken. Dus een ingang?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een N505 NetMD en ben er nog steeds helemaal tevreden over. Ik heb niet veel mp3's op mijn computer, maar cd's overzetten gaat snel. De laatste tijd neem ik steeds vaker op via de optische uitgang van mijn cdspeler, dat gaat wel langzamer, maar ik hoef er niet bij te blijven, dus dat vind ik geen probleem. Een NetMD is dus ook een gewone MD-recorder, het NetMD gedeelte is extra. Je betaalt er wel meer voor, maar een gewone MD-recorder zul je nooit kunnen 'upgraden' naar een NetMD. Daarnaast zijn schijfjes goedkoop en makkelijk mee te nemen. Een mp3-speler is toch gelimiteerd door het geheugen. Een extra geheugenkaartje is vele malen duurder dan een extra minidiscje.
Voor opnemen op een md-recorder heb je een analoge of digitale uitgang nodig. Zit dat écht niet op je stereo, dan kan het via de hoofdtelefoonuitgang. Opnemen van de computer kan zonder NetMD, via de uitgang van de geluidskaart. Nadeel is dat je alle geluiden die de computer voortbrengt ook opneemt. Maar misschien is dat soms juist weer leuk, je muziek mixen met bijvoorbeeld ICQ geluidjes.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
ik zou toch voor een mp3-speler gaan als ik jou was. het overzeteen van 128 mb muziek gaat errug snel. Het is hartstikke makkelijk en de spelers zijn klein, kijk maar naar de mpio dmk. Zelf heb ik de dmg en ut is een lekker dingetje. Hij gaat 20 uur mee en dat is al lang zat.

Verwijderd

Kheb nu net de Nex II bij www.mp3man.nl besteld. Ook nog eens 256 mb flash geheugen erbij voor 259 euro.

Ik vind dat toch de beste keus, maar als je toch voor minidisc gaat, dan moet je es kijken op www.minidiscworld.nl. Daar staat een hoop info, maar ook alle minidiscs met de prijzen en specs erbij. Erg handige site.

• P.B.
  • Niet online
heuker schreef op 31 augustus 2002 @ 21:55:
ik zou toch voor een mp3-speler gaan als ik jou was. het overzeteen van 128 mb muziek gaat errug snel. Het is hartstikke makkelijk en de spelers zijn klein, kijk maar naar de mpio dmk. Zelf heb ik de dmg en ut is een lekker dingetje. Hij gaat 20 uur mee en dat is al lang zat.
Dat argument gaat dus niet op tegenover de NetMD, de NetMD doet het ook erg snel.

Ik heb een MZ-N707 (NetMD) en ben hier zeer tevreden over, ik denk dat je beter NetMD kan kopen omdat de schijfjes hiervoor zooo goedkoop zijn..

NetMD is echt een aanrader. Je kan én mp3's via USB kabel overzetten én via de optische (of analoge) kabel opnemen.

Gewoon fantastisch!

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisco.com/miniimages-s/electronics/sony_MZ-N707b_fr.jpg

Deze heb ik dus, maar dan in het zilver. Hij is ook in het blauw te verkrijgen :)

• dvdgrs
netMD vind ik zelf niet helemaal nodig, aangezien ik tog amper mp3s over ga zetten maar meer cd's. Ik wil ook zo weinig mogelijk geld uitgeven. Maarja et word dus een MD speler, een mp3 speler is niet alleen in verhouding duurder (kwa opslagcapaciteit enzo), maar ik heb ook niet veel zin om alles via de comp te doen (cd rippen en dan op mp3 speler zetten). Bij mijn gebruik is het enige voordeel van een mp3 speler tegen een MD speler dat een mp3 speler muziek sneller over zet.

• ajampaniki
Kijk als je je comp niet zoveel gebruikt en niet zoveel mp3's hebt dan is het natuurlijk niet nuttig om een mp3 speler te nemen. Ik heb toch wel aardig wat mp3's dus neem ik toch de mp3-speler. En ik vind het ook wel handig dat ik hem als draagbare hd kan gebruiken.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Hm, het is eigenlijk best wel een lastige keuze.

Als je kijkt tussen de volgende 2 mogelijkheden:

Nex II + 256MB CompactFlash
Totaal incl. BTW en betaalkosten: 264 euro

Sony MZ-N505 NetMD Blauw
Hi Space 74 Minuten Disc's (color) + 10 Pak
Totaal Euro 272,49

Beide zijn inclusief btw en verzendkosten.
Dus dat NetMD veels te duur is atm klopt niet helemaal, beide pakketjes zijn zo goed als even duur. :D

Voor mij persoonlijk zijn de meerdere diskjes geen enkel probleem, ik heb toch een auto waar ik dan die in heb liggen of ik pak er 1 of 2 mee waar de liedjes op staan waar ik atm naar luister.

Dus ik zit nog heel erg te twijfelen tussen deze 2.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Tja, als je alleen maar cd's wil overzetten. Dan moet je kijken of je stereo een digitale uitgang heeft. Zoja, dan moet je de MZR-700 kopen, geen netMD. Want als je het toch niet gebruikt gooi je eigenlijk geld weg. Heeft je stereo dat niet, dan moet je ff kijken wat nog meer in je huiskamers cd's kan afspelen en een digitale uitgang heeft(dvd speler?). En anders moet je een nieuwe stereo kopen, of toch voor de netMD of mp3 speler gaan.

En verder wil ik nog ff duidelijk maken dat netMD mp3's naar ATRAC(md formaat) convert en dan op de MD zet. Als je het hebt over MD's dan kunnen daar geen mb's of mp3's op. En het maximale dat je kan halen in goede kwaliteit is 2x80=160 minuten(LP2).

• dvdgrs
mn stereo heeft geen digitale uitgang, maar analoog opnemen schijnt praktisch dezelfde kwaliteit te zijn heb ik begrepen...
edit:

wtf, ik heb net ff mn stereo manual erbij gepakt om ff te checken, en er zit WEL een digitale uitgang op! Happy me :D

• ajampaniki
weet iemand toevallig hoeveel die mpio dmg bij mediamarkt kost?

Verwijderd

Bong-One schreef op 01 september 2002 @ 15:41:
mn stereo heeft geen digitale uitgang, maar analoog opnemen schijnt praktisch dezelfde kwaliteit te zijn heb ik begrepen...
edit:

wtf, ik heb net ff mn stereo manual erbij gepakt om ff te checken, en er zit WEL een digitale uitgang op! Happy me :D
Kan best, ik wist het eerst ook niet, dat mijn stereo dinges het had. Het is als het goed is een vierkant holletje dat op de achterkant zit. En als je het nog niet gebruikt hebt zit dat holletje nog gevuld met een plastic blokje. Maar je kan ook een andere digitale uitgang hebben, dan is het gewoon zo'n ronde gaatje. Net zo als bij je geluidskaart bijv. :P
Een kabeltje voor zo'n vierkante digitale uitgang word bij elke md volgens mij standaard bijgeleverd. Maar voor zo'n ronde moet je een aparte kopen.

Verder raad ik je analoog echt niet aan. Of je moet een super kabeltje hebben, maar ik heb er geen goede ervaringen mee.

• dvdgrs
ik heb zon 4kantje, heheh ik helemaal blij, nu is de keuze snel gemaakt :)
morgen ff mn Sharp MD-MT180 ophalen 8)

[edit]
op mdcenter.nl staat:
Bijgeleverde accessoires
Hoofdtelefoon
AC adapter
Oplaadbare batterij (Ni-MH)
RCA link
is dat laatste zo een kabeltje om digitaal op te nemen?

• ajampaniki
Weet iemand of er bij die dmg een polsband zit. En als iemand hem heeft: bevalt ie een beetje. Is nl wel handig als je geen remote hebt.

Verwijderd

Neeee! geen sharp! Volgens mij hebben die geen long play. Hoewel ik me de laatste tijd niet in MD spelers heb verdiept.
Koop gewoon de MZR-700, die ruled en is goedkoop. En heeft long play :P

En dat "rca link"dingetje kan best wel dat kabeltje zijn, ik weet het niet zeker. Ik weet wel zeker dat je bij elke sony md zo'n digitaal kabeltje krijgt, of dat bij de sharp md's ook is weet ik niet.

• dvdgrs
die sharp heeft wel longplay, hoe goedkoop is die MZR-700 dan? (sharp is 160)

Verwijderd

de mz-r700 is cker weten de beste :D
hij is nu trouwens iets van 210 euro bij bcc d8 ik

• dvdgrs
210 pleuro, dude dat is 450 piek :p
neh, sharp degelijke kwaliteit voor 160€ (zonder AB/backlit enzo, lekker basic, drukt de kosten ;))

Verwijderd

http://www.minidiscworld.nl/

Daar staat een overzicht van bijna alle portable md recorders. Verder zie ik daar dat bij de Sharp die jij gaat bestellen geen digitale kabel wordt geleverd, maar een analoge.
De MZR-700 staat daar niet op, beetje vaag. Maar de MZR-500 wel, die ook de juist functie's heeft die jij wil. De MZR-700 heeft alleen een lcd scherm in afstandbediening en nog een aantal equalizer functie's erin vergeleken met de MZR-500. Beetje overbodig voor dat verschil in prijs.
Dus ik zou voor de MZR-500 gaan, die op die website 179 euro kost. Net zoveel als de Sharp die jij wilt(waar jij hem koopt 160 euro, maar op minidiscworld.nl is ie 179 :P)

Verwijderd

vogens mij heb je het helemaal fout :P want bij de mz-r500 zit bijna niks, geen ab niet eens een adaptor d8 ik, en ik vind zelf de 500 iets lelijker.
en bij de mz-r700 zit wel een ab, meer geen schermpje daarop

• dvdgrs
uhm op minidiscworld.nl zie ik de mz-r501 voor 179,--(en daaronder staat wat over de mz-r505 :|), daar zit idd helemaal niks bij (adapter, optische kabel, hoofdtelefoon).

Bij de Sharp md-mt180 staat het volgende:
Aansluitingen:
In: Analoog, optisch (TOS-link)

wat is een TOS link nu weer dan :?

whaaag, ik snap er geen fuck meer van, maja hoeveel zou zo'n optische kabel kosten (als ik die er los bijkoop?)

Verwijderd

TOS Link is zo'n optische kabel voor zo'n vierkante optische uitgang. Dus die heb je nodig, die zit overigens ook bij de MZR-500.

Verder zit er genoeg bij de MZR-500 hoor, adapter, oplaadbare batterijen, afstandsbediening(zonder lcd :(), TOS link.
Ook beschikt hij over line in, optical line in, line out(phones), alleen de mic uitgang mist ie.
Dus ik weet niet waar jij die MZR-500 met nix erbij hebt zien staan :S

• dvdgrs
op minidiscword.nl staat geen mz-r500 maar wel de mz-r501 ofzo, die heeft iig geen AB... maarja, een TOS-link kabel is dus hetzelfde als een gewone optische kabel :? (staat nl niet bij elke MD recorder, TOS-link, sommigen hebben gewoon een optische ingang :|)
Maarja, als die mz-r500 wel zo compleet is en 180 is dat misschien wel een goed alternatief, heb je misschien een directe link?
edit:

Iemand btw enig idee hoeveel zo'n kabeltje gaat kosten?

• dvdgrs
klote, zo'n kabeltje kost me dan ook nog es een extra 25pleuro. Wat een ellende, dan kom ik iets te dichtbij de 200euro ;(

• _WgV_
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Bong-One schreef op 01 september 2002 @ 21:23:
op minidiscword.nl staat geen mz-r500 maar wel de mz-r501 ofzo, die heeft iig geen AB... maarja, een TOS-link kabel is dus hetzelfde als een gewone optische kabel :? (staat nl niet bij elke MD recorder, TOS-link, sommigen hebben gewoon een optische ingang :|)
Maarja, als die mz-r500 wel zo compleet is en 180 is dat misschien wel een goed alternatief, heb je misschien een directe link?
edit:

Iemand btw enig idee hoeveel zo'n kabeltje gaat kosten?
Ten eerste: Al de info die je nodig hebt staat op www.mdcenter.nl.
Ten tweede: Een toslink kabel is een digitale optische kabel voor cd-spelers met een digitale optische uitgang. Vrijwel al minidisc recorders hebben een optische ingang dus dat het bij sommige wel en bij andere niet staat is gewoon slordigheid. De mz-r500 zit alles bij wat je nodig hebt (bij zommige winkels ook een lege md andere niet) maar iig een ac adapter en optische kabel (TOS-link dus) geen analoge kabel maar die kun je voor 15 euro of minder bij een willekeurige audiozaak kopen. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.

(En o ja ik ben die-hard md fan en raad je zeker aan voor md te gaan)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Neem gewoon die Sharp man. Die heeft een digitale(TOS) kabel erbij, LP en alles wat je verder nog wilt. De MZR-501 heeft dat ook, maar het schijnt jou een beetje verwarring te brengen :P
Dus koop gewoon die Sharp, dat zit volgens mij wel goed.

• _WgV_
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Waarschijnlijk kun je die sharp veel goed kopen bij een audio/elektronica bij jouw in de buurt kopen dan bij minidiscworld.nl aangezien er daar verzendkosten bovenopkomen.

#StopBurningStuff

• dvdgrs
die sharp? Bedoel je de md-mt180? Want das het punt die is 160euro maar daar zit geen TOSlink kabeltje bij :|
edit:

heeey, bij modern electronics issie 149,-- das mooi, scheelt me weer 10euro, alleen moet ik nu nog een TOS kabeltje zien te fixen...

• dvdgrs
nieuw probleem :P:
Sharp MD-MT 180 kost 149,-- zonder TOSlink kabel, TOSlink kabel kost 25,-- = 175,--
Sharp MD-MT 190 kost 199,-- incluis veel extra's
te weten:
- AA batterij cell
- Digitale kabel
- RCA kabel
- Draagtasje
- Afstandsbediening
Dus dat naast de AC Adapter, hoofdtelefoon, en oplaadbare NiMH batterij.
Zijn die extra's die extra 25,-- waard?

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Jaaaa! Afstandsbediening is die sjit die de moeite waard is, dan vallen die stomme oordoppen namelijk niet uit je hoofd... Wel ff kijken of je dan niet vastzit aan de butt-Sharp oordoppen. Het is namelijk fijner als je bijvoorbeeld je Sennheiser oordopsels kan gebruiken (8>

blog
sow
eee

• dvdgrs
naja et word dan denk ik maar die Sharp MD-MT 190:
Afbeeldingslocatie: http://www.mdcenter.nl/produkten/picture/sharpmdmt190.jpg

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wie heeft er ervaring met de NAPA PA11? Heel goedkoop spelertje..... :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Pagina: 1