Systeem boot niet meer naar win OS

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik heb een nieuwe systeem kast gekocht, na alles er trouw in gezet te hebben en alles na gekeken was het zo ver om hem aan te zetten. Bij het booten kwam hij net voor bij de bios laden en liep toen vast. na nog een paar keer te proberen rebooten liep ie steeds meer vast voor dat ik ook maar het opstarten van windows (toen XP) had gezien. later bleek het me voeding te zijn en heb deze vervangen door mijn ouwe voeding waarvan ik zeker wist dat deze het deed. deze er in gestopt en ja hoor hij deed het, ten minste na het laad scherm van XP zag ik me muis cursor en kon deze bewegen, helaas stond deze stil na een x aantal seconde en liep het hele systeem weer vast. dus ik dacht dat het aan XP lag en heb deze er af gehaald en de partitie geheel geformateerd en win2k er op gezet, instaleren ging helemaal goed, opeens moet je rebooten en ging ie me hard ware controleren. Daarna kreeg ik me blauwe setup scherm terug en ging ie van alles laden en op het laatst kwam er in de status bar te zien dat ie Win2k gaat starten. en daar loopt ie nu weer vast.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, ik heb alle rand apparatuur en PCI kaarten er uit gehaald wat niet belangrijk is voor het draaien van me pc maar zonder effect.

plz help me... :'(

Verwijderd

maybe dat een BIOS-resetje genoeg is? al geprobeert?

edit:
of misschien wel brak geheugen

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ooit ook onverklaarbare foutmeldingen etc gehad toen ik een nieuw systeem had gekocht. Na heel veel gezeik kwam ik er samen met de leverancier achter dat 1 van de "schroefjes" waar je moederbord op rust op een verkeerde manier contact maakte met het moederbord (zat geen schroef in of zat op een plek waar geen gat in het mobo zat, weet niet meer precies). Wie weet heb je er wat aan :).

• Tead
Bios reset heb ik al uit gevoerd, geheugen in 256MB DDR Samsumg geheugen en kwam het beste uit de test toen ik hem kocht of zo, ook nooit problemen mee gehad, en die truuk met dat schroefje ga ik ff proberen

Verwijderd

geheugen kan ook brak worden he ;) :P

• Tead
das waar, ga ik me vrienden maar ff lief aan kijken of ik een staafje ergens mag lenen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meer een hardware probleem....

--> PMG

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan veel oorzaken hebben..
- zwakke voeding: welke voeding heb je? hoe is de 5V lijn?
- strakke geheugentimings/foute BIOS instellingen: check de settings in de BIOS
- brak geheugen: draai eens een nachtje memtest86
- slechte koeling: welke koeler heb je? wat zijn je temperaturen?
- brakke drivers: probeer eens de nieuwe VIA 4-in-1 (mits je idd die K7T266 hebt)
- overgeklokt: terugklokken

Gaat het overigens om de systeem zoals vermeld in je signature?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fdisk /mbr ? werkte voor win98 en slecht doorbooten?

• Tead
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 19:20:
Dat kan veel oorzaken hebben..
- zwakke voeding: welke voeding heb je? hoe is de 5V lijn?
De voeding die ik er bij kreeg was stuk. de voeding die er nu in zit is 300W en daarmee heeft het systeem altijd gewerkt
- strakke geheugentimings/foute BIOS instellingen: check de settings in de BIOS
Bios al een paar x gereset en de timings al meerdere malen verandert en andere combinaties geprobeert waarbij nix helpt
- brak geheugen: draai eens een nachtje memtest86
net gedl en zou ik vanacht draaien onder DOS
- slechte koeling: welke koeler heb je? wat zijn je temperaturen?
euh... ik heb een watercooling setup die goed draait. absoluut geen problemen met de temps. heb ook in de bios een uur naar de temps gekeken maar die bleven echt laag, zo als normaal bij idle.
- brakke drivers: probeer eens de nieuwe VIA 4-in-1 (mits je idd die K7T266 hebt)
Hoe krijg ik die drivers op me comp als ik nog geen OS draai?
- overgeklokt: terugklokken
Heb hem niet overgeklokt
Gaat het overigens om de systeem zoals vermeld in je signature?
Ja

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tead schreef op 29 augustus 2002 @ 19:29:
Hoe krijg ik die drivers op me comp als ik nog geen OS draai?
Soz, dat was gewoon een copy&paste van mijn standaardvragen, waar ik wel overheen zal hebben gekeken.. (ja, zo vaak komen zulke topics hier langs :X ) ;)

Ik wacht iig de resultaten van memtest86 af..

Het kan overigens ook aan brakke IDE bekabeling en 'foute' bejumpering van de harddisks liggen. Check de kabel en gebruik zoveel mogelijk de 'Cable Select' jumperinstelling :)

• Tead
de eerste 100% van memtest86 zitten er op en er zijn 604 errors en geen ecc errs.

Dit zou waarschijnlijk het wel zijn. morgen ga ik maar een 256 DDR rammetje halen en die er in prikken zonder die andere, als ie het dan wel doet probeer ik het met bijde, en zie dat dan wel weer.

• Tead
Weer een x de C: geformat en met een stug hoofd win98se er op gezet. hiermee gaat de instalatie ook goed en bij het opstarten naar win98 zelf zegt ie dat windows een beveilegings fout heeft gevonden en dient opnieuw worden op gestart, na het booten krijg ik natuurlijk de zelfde fout. zou dit ook te meken hebben met het waarschijnlijke brakke geheugen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beveiligingsfouten wijzen idd voornamelijk op brak geheugen (kan ook slechte drivers zijn). Laat weten of je slaagt met het nieuwe reepje :Y)
Pagina: 1