Toon posts:

slot 1 proc door bewegen dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, mijn vriendin heeft een Pentium 450 Mhz slot 1 @ fsb 100 maar dan zonder van die pinnetjes om de proc op zn plaats te houden. Hij hangt dus in die zijkanten, maar normaal zit er dan een soort dopje op waar door hij geen speling heeft. Dus ik een beetje computeren op dat slome beestje, en een beetje aan die proc rommelen |:( |:( ... jahoor FREEEZE, doet heelmaal niks meer. Dat is op zich niet zo'n probleem dacht ik, dus een restart... helemaal geen kick.

Nou heb ik geen moederbord of andere processor om deze even te testen, maar als ik hem aanzet dan spint alleen de hd op, voor de rest niet eens de cpu-fan. Is mijn moederbord stuk of mijn proc??? Of allebei ??? :'( :'(

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

heb je hem al goed aangedrukt? hier hadden we ook een keer een soortgelijk probleem en toen zat de processor er gewoon niet goed in

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al opnieuw eruitgetrokken en ingeduwd? Je hebt in ieder geval als Tweaker-in-spe al geleerd om geen gekke hardwarematige dingen doen wanneer de computer nog draait :+

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
whehehe
heb ik ook gehad.... halve dag aan het klooien geweest.

gewoon beetje breken etc.... dan werkt het wel weer

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
ehhh ik heb eigenlijk al heel veel geprobeerd. Alles eruit getrokken en ander agp-kaartje erin, processor ongeveer 25x erin en eruit, aangedrukt totdat hij 'in mijn vingers' stond.... maar geen kick... woont er hier niemand in de buurt waar ik deze shit kan testen? Ik heb mn vriendin namelijk op mn dak...

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

bij die slot 1 dingen helpt het ook weleens om de voetjes te gummen. Dan maakt ie weer beter contact. Doe het zo vaak op mn werk met die bijna afgeschreven "dode" pcs die dan zomaar weer tot leven komen. (tot tranen toe van de gebruikers die al een nieuwe pc op hun kamer zagen staan >:) )

Verwijderd

Topicstarter
ehhh voetjes??

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb precies dezelfde opstelling

Oplossing bij mij was om mobo van de kast af te halen, alles eruit en dan weer erin.

Wil dat niet helpen mischien een dagje wachten.. klinkt vreemd maar soms werkt het dan wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ok
morgen nog een keer dan.... ik vertel het dan wel weer. Batterijtje heb ik er maar uit gehaald. Draaide bij jullie de proc. koeler ook niet meer rond dan?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 18:56:
Al opnieuw eruitgetrokken en ingeduwd? Je hebt in ieder geval als Tweaker-in-spe al geleerd om geen gekke hardwarematige dingen doen wanneer de computer nog draait :+
Niet :? Ik heb ooit uns een ISA kaart eruit getrokken toen de comp nog aanstond, alles werkte nog goed :P :+

C:\>_

Verwijderd

Okee een ISA kaartje wil niet echt moeilijk doen....... maar processoren ff lostrekken en zo....... tsja, meestal is dat "exit processor".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 23:48:
ok
morgen nog een keer dan.... ik vertel het dan wel weer. Batterijtje heb ik er maar uit gehaald. Draaide bij jullie de proc. koeler ook niet meer rond dan?
Hm... dit doet dan weer meer denken aan een kaduke voeding... Mogelijk door kortsluiting van whatever er bewogen is/heeft tijdens je escapades met een werkende computer. Maar ja, zo heb ik ook wel eens wat gemold :)

Verwijderd

Topicstarter
de voeding daar ligt het niet aan. Ik heb net geprobeerd op een andere, werkende voeding en nog steeds geen verschil. Als ik het moederbord aanzet, gaan wel alle fans draaien, behalve de cpu-fan. Als ik die dan op een ander moederbord aansluit om te checken, dan doet ie het weer wel?!?! ik snap er niet zoveel meer van, ik wil gewoon weten wat er nou kapot is want dan kan ik tenminste iets nieuw aanschaffen!

Verwijderd

Topicstarter
enne dingen eruit trekken, cd-rom ide-kabels kan je ook gewoon lostrekken, maar niet meer vastdoen want dan naait je comp wel vast >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:56:
Als ik het moederbord aanzet, gaan wel alle fans draaien, behalve de cpu-fan. Als ik die dan op een ander moederbord aansluit om te checken, dan doet ie het weer wel?!?! ik snap er niet zoveel meer van, ik wil gewoon weten wat er nou kapot is want dan kan ik tenminste iets nieuw aanschaffen!
Duidelijk de moederbord, nietwaar?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Heb je al geprobeerd het systeem zo kaal mogelijk laten lopen? dwz, met niks meer dan mobo, processor, 1 geheugen strip en een videokaartje.
Als dat niet werkt heb je een of meer van die 4 ondedelen gemold, anders alle onderdelen een-voor-een terugstoppen en kijken welk onderdeel hij niet slikt
:)

Verwijderd

Topicstarter
ok videokaart die werkt in een ander systeem, geheugen ook, alleen het moederbord is dus denk ik kapot... mogelijkheid om te testen???
Pagina: 1