Toon posts:

duron 1200 hoger of lager dan 800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic is niet correct Gaat om : wordt 1200 warmer dan 800
Ik heb op een overgebleven bordje waar een doorgefikte duron 800 op zat een 1200 gemonteerd .
De koeler die ik erbij kreeg past helaas niet op het bord(condensator in de weg)
Nu vraag ik me af of de koeler van de ouwe 800 duron ook goed genoeg is.
(De duron is afgefikt doordat de fan stuk was)
Of moet ik een nieuwe koeling aanschaffen en zo ja welke

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2002 18:22 . Reden: titel niet correct ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik zou een nieuwe aanschaffen tenzij je het risico wil lopen deze ook door te laten fikken, kijk eens op de site van coolermaster welke goed bij jou past kwa bordje, geluid, snelheid proc.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
is het niet mogelijk om die condensator voorzichtig een beetje uit de weg te drukken? Als het gaat om enkele millimeters dan moet dat wel lukken zonder dat er iets kapot gaat. Mijn koeler pastte ook niet echt bijzonder goed (drie condensatoren in de weg) toch zit íe er netjes op nu.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Misschien is was er iets met de koeler toen de 800 doorfikte?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei , de fan van de oude koeler was ermee gekapt ,ik wil dus vooral weten of een duron 1200 heter of koeler is dan een 800 zodat ik eventueel m'n oude koeler kan blijven gebruiken(met nieuwe fan natuurlijk)
Lsa ik die condensator uit de weg moet duwen hebeen we het over centimeters
bordje is een soltek sl-75kv+

Verwijderd

Een van de hoofdregels bij CPU's (en dat geldt zelfs nog sterker voor AMD CPU's):

Bezuinig nooit op de koeler!

Je hoeft ook echt niet zoveel geld uit te geven aan een koeler, mits je maar een koeler neemt die officieel door AMD is gecertificeerd om te koelen op de kloksnelheid of PR-rating van je CPU.

Het kan echter wel de moeite waard zijn om een koeler te nemen die automatisch langzamer gaat draaien als de CPU minder warm is. Als je systeem dan goed gekoeld blijft, dan maakt hij aanzienlijk minder herrie.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
aangezien de 1200 een stukken zuinigere core heeft dan de 800 is mijn vermoeden dat de 1200 koeler blijft en zeker niet warmer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Breepee schreef op 29 augustus 2002 @ 18:37:
aangezien de 1200 een stukken zuinigere core heeft dan de 800 is mijn vermoeden dat de 1200 koeler blijft en zeker niet warmer.
http://users.erols.com/chare/elec.htm
Duron 800 (Spitfire) 35,4W max
Duron 1200 (Morgan) 54,7W max
Niet dus.. :/

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Dus dikkere koeling nodig ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke koeler gaat het? Hoe ver staat de condensator in de weg? Gaat het om maar één condensator of meerdere? Als het maar millimeters scheelt, dan kun je proberen om de randen van de koeler bij te vijlen, daar waar de condensatoren in de weg staan :)

Verwijderd

Topicstarter
'K heb een nieuwe koeler gehaald , veilen had geen zin (condensator 2cm wegduwen lijkt me wat lastig.....)
Thanks all
mag gesloten worden
Pagina: 1