Toon posts:

[freebsd 4.6.2] trident drivers voor x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een op me mobo trident cyberblade (generic) chips zitten. maar deze worden niet door freebsd ondersteund, nou door xfree86 voor freebsd eigenlijk. weet iemand of er ergens drivers voor te downloaden zijn? via google werd ik ook niet veel wijzer :(

ik gebruik freebsd 4.6.2 en xfree86 4.2.0

[edit typo]

Verwijderd

Trident Cyber 9382 (generic) ........................... XF86_SVGA
Trident Cyber 9385 (generic) ........................... XF86_SVGA
Trident Cyber 9388 (generic) ........................... XF86_SVGA
Trident Cyber 9397 (generic) ........................... XF86_SVGA

Is het een van deze (of 1 met dezelfde chipset)? Zoniet, kies dan gewoon voor de SVGA server en stel de hoeveelheid geheugen op de kaart etc in.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord. helaas werkt het niet. dit zijn "cyber" chipsets, ik heb een "cyberblade" ik ben ze allemaal af gegaan en ze werken geen van allen.

wat bedoel je precies met svga server? ik heb geprobeerd de standaard vga kaart te configureren, maar dat werkt ookal niet.

nog iets, in xf86cfg (de grafische configuratie voor x) heb ik wel een goed beeld. kan ik die instellingen niet op de een of andere manier copieren?

Verwijderd

Ehm, nee, dat is geen x (als ik het goed heb). Maar wat ik dus bedoelde was inderdaad de standaard vga kaart nemen en daar goede instellingen bij kiezen, dat is de enige manier om een x server te draaien als er geen drivers zijn voor je chipset.

Verwijderd

Oh sorry ik verkoop onzin.

xf86cfg will run the command XFree86 -configure to allow the xserver detect the hardware in the computer, and write an initial XF86Config file in the user's home directory. Then, it will start XFree86 and allow customizations.

Je kan dus inderdaad gewoon de XF86Config file uit je homedir naar /etc/X11/XF86Config verplaatsen (als dat hetzelfde is onder linux als onder bsd).

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Of je kan zelf XFree86 -configure draaien, dan staan er instructies bij :). Moet uiteindelijk inderdaad naar /etc/X11/XF86Config.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
bingo!! :D:D:D:D:D:D:D

thanks! het werkt :D
Pagina: 1