Casemod niet veilig voor 'spanningsvelden'

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Goed, ik wil een plexiglas window in mijn kast plaatsen. mijn plan is met een dremel een gat te maken, een stuk luidspreker kabel gebruiken om het af te dekken en de plaat vast te zetten met siliconen.

echter....

mijn vader denkt dat de kast van metaal is tegen spanningsvelden. nu denk ikzelf dat dit wel meevalt als ik een 30x50 cm window erin zet.

dus, kan het plaatsten van een window kwaad voor je onderdelen?

*ja ik heb de faq gelezen en gezocht*

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het kan wel (er zijn je 1000den vooraf gegaan) maar beter zal het er iig. niet van worden. Veel slechter ook niet :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18
Tot nu toe (1 jaar) heb ik nog geen negatieve geluiden gehoort over dit onderwerp.
Lijkt me dus niet van toepassing. Al die duizenden die al een window in hun case hebben....

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Nee dat kan geen kwaad. de buitenkant zorgt er alleen voor dat er geen stof in komt en om het geluid wat tegen te gaan.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• G33rt
damn ik mag het NOG niet....

kan gesloten worden guys...

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

MazeWing schreef op 29 augustus 2002 @ 17:35:
Nee dat kan geen kwaad. de buitenkant zorgt er alleen voor dat er geen stof in komt en om het geluid wat tegen te gaan.
MIS! Hoe minimaal dan ook, maar de kast ik gemaakt om stralingen van de proc tegen te houden. Je weet; een GSM geeft straling af door je hoofd. Die straling moet je X 15 nemen, en dan heb je de straling die je proc afgeeft. Maar alsnog heeft het weinig gevolgen voor de gezondheid (tenzij je de hele tijd met je harses IN je kast zit :P HEAD-mod)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij is een beetje panisch .. daar is het een vader voor .. zal wel 10 jaar duren
doe je niks aan ...... sterkte ...

(ik ken het van vroeger ... sucks maarja)
Ik deed jet dan meestal toch :) maar een compleet window in je pc .. ik denk dat ie dat wel gauw doorheeft :)

Iperf

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
jouw vader zeurt ! :) neeh ff serieus, ik heb denk ik al wel 2 jaar een raampje in mijn compuutje en ik heb nog steeds geen brain damage ( denk ik 8)7 ) duz zal wel meevallen... ook vast lopers enzo heb ik helemaal geen last van ( ondanks windows, vreemd he ? )

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• G33rt
damn zodra ik met dingen ga slepen ben ik zoooo hard de lul :P

nou ja volgend jaar zelf een pc kope, en nu gewoon beetje me muis modden :D

**

oh ja en ik ga leds en switches hale ;)

fanbusssssssssssssss :7 :+

gewoon leds en swtiches in me floppy bay, moet kunnen (mol ik nix mee en zo;n floppy ding kost nix)

of ik zet plexiglas in me floppy bay, met daarin switches.

mol ik HELEMAAAL geen pc onderdelen

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
G33RT schreef op 29 augustus 2002 @ 17:32:
Goed, ik wil een plexiglas window in mijn kast plaatsen. mijn plan is met een dremel een gat te maken, een stuk luidspreker kabel gebruiken om het af te dekken en de plaat vast te zetten met siliconen.

echter....

mijn vader denkt dat de kast van metaal is tegen spanningsvelden. nu denk ikzelf dat dit wel meevalt als ik een 30x50 cm window erin zet.

dus, kan het plaatsten van een window kwaad voor je onderdelen?

*ja ik heb de faq gelezen en gezocht*
Het modden van je case kan totaal geen kwaad. De behuizing van een monitor is immers van kunststof en de TV waarschijnlijk ook. In dit soort gevallen heb je veel grotere spannings velden.

Zo lang je niet aan de geleiders komt kan het bij geen enkel apparaat kwaad.

- Systeem Specs -

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Mischien heeft je vader het over 'de kooi van faraday', als je daar eens op googled dan vindt je wel wat interessante info.

Het kan volgens mij totaal geen kwaad, zelf al zou deze 'wet' van toepassing zijn, dan nog heeft een case het effect van een faraday kooi, denk maar aan de bliksemafleiding op een gebouw, deze loopt helemaal buitenom het gebouw heen en als de bliksem inslaat wordt ie altijd opgevangen door deze leidingen. zo werkt het ook met enge >:) stralingen bij je pc. De uiteinden van je kast, zeg maar het frame, zijn altijd nog van metaal!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 13:00

chromeeh

the Gnome

eightValve schreef op 29 augustus 2002 @ 21:23:
Mischien heeft je vader het over 'de kooi van faraday', als je daar eens op googled dan vindt je wel wat interessante info.

Het kan volgens mij totaal geen kwaad, zelf al zou deze 'wet' van toepassing zijn, dan nog heeft een case het effect van een faraday kooi, denk maar aan de bliksemafleiding op een gebouw, deze loopt helemaal buitenom het gebouw heen en als de bliksem inslaat wordt ie altijd opgevangen door deze leidingen. zo werkt het ook met enge >:) stralingen bij je pc. De uiteinden van je kast, zeg maar het frame, zijn altijd nog van metaal!
Jup want na nog meer Ge-Google weet je dat een een gat in de faraday kooi niets uitmakt, neem als voorbeeld een auto....
Als de bliksem in slaat in je auto kun je gerust de ramen open hebben staan zonder zelf gezapped te worden _/-\o_

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

maar als je toevallig je armpje buiten het raam hebt hangen (8>
«««Toasted»»»

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:57:
maar als je toevallig je armpje buiten het raam hebt hangen (8>
«««Toasted»»»
[Zinloos]
Heb nog nooit een CPU met z'n arm uit een casewindow zien hangen :D
[/Zinloos]

En BTW, als je vader moeite heeft met "Faraday principe", tik een oud magnetrondeurtje op de kop, en zet die erin >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• G33rt
magnetron deur? wtf?
dat bedoelt ie inderdaad, ivm bliksem in de buurt vind ie het eng.
Pagina: 1