[ps7] antialias etc, kon het in ps6 wel vinden...

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ik kan het absoluut niet meer vinden in Photoshop 7, ook niet na uren search gebruikt te hebben op alle denkbare zoektermen die me te binnen schoten :'(

Wat wil ik nou? Ik wil gewoon een rondje / lijntje kunnen tekenen zonder dat de anti-alias aanstaat, en zonder dat hij dat stomme "vector mask" doet. Gewoon een lijntje krijg ik niet voor elkaar ;( ;(

Wat me ook al niet lukt: als ik zo'n ding heb gemaakt (wat er dan niet uitziet), dan gooit hij er als ik de layer ervan selecteer een grijze lijn omheen... krijg ik niet weg (behalve door de layer te deselecten)...

Heb alle opties in preferences 10 keer door zitten kijken, ik kan het echt nergens meer vinden :? :? In PS6 kon ik die antialias makkelijk uitkrijgen, en reageerden die tools heel anders dan in PS7 :'(

Wie kan me helpen, please? Heb het eigenlijk best wel snel nodig ;(

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

jwbagger schreef op 29 augustus 2002 @ 17:29:
Wat me ook al niet lukt: als ik zo'n ding heb gemaakt (wat er dan niet uitziet), dan gooit hij er als ik de layer ervan selecteer een grijze lijn omheen... krijg ik niet weg (behalve door de layer te deselecten)...
Vreemd hoor, koop je een pakket en kom je er dan achter dat je er niet meer mee over weg kan? Had ik me toch beter laten voorlichten...

Maar om op je probleem terug te komen, je rondje is een shape, als je hem deselecteerd heb je toch precies wat je wil? (zoals je zelf ook al zegt...)

Een lijntje trek je met de pentool, of met je pencil en een brush van 1

Flickr

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
DeFeCt schreef op 29 augustus 2002 @ 21:46:
[...]

Vreemd hoor, koop je een pakket en kom je er dan achter dat je er niet meer mee over weg kan? Had ik me toch beter laten voorlichten...
Aangezien ik met de vorige versie goed om kon gaan zag ik geen reden waarom dat met de versie erna problemen zou opleveren... ;)
Maar om op je probleem terug te komen, je rondje is een shape, als je hem deselecteerd heb je toch precies wat je wil? (zoals je zelf ook al zegt...)
Het gaat erom dat die lijn in PS6 niet zat, en dat als ik na het tekenen van de shape weer aan de slag ga in de layer van die shape, die hinderlijke omlijning weer verschijnt...
Een lijntje trek je met de pentool, of met je pencil en een brush van 1
ik gebruik een linetool van 1 ... pentool werkt niet lekker, en maakt óók zo'n layer eerst helemaal zwart om vervolgens met een mask wat los te laten :{ en dat is dus niet wat ik wil...
pencil met brush van 1 is nog wel een goed idee ja, ga ik daar voorlopig maar mee aan de slag... Daar is antialias tenminste uit :)
Maarja, cirkels tekenen is dus nog steeds "minder" ;( hele layer eerst in die kleur, dan masken... maakt kopieren van zown shape wel lastiger allemaal ;(

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/prutser.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Mooie tag OzBoz, fijn je weer eens (sharp) tegen te komen. _/-\o_

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

jwbagger schreef op 29 augustus 2002 @ 22:02:
[...]
Maarja, cirkels tekenen is dus nog steeds "minder" ;( hele layer eerst in die kleur, dan masken... maakt kopieren van zown shape wel lastiger allemaal ;(
shift -m stroke ?

Waarom wil je trouwens persé in die shape layer verder werken en niet in een layer erboven?? Op die manier kun je je shape altijd nog aanpassen en hoef je hem niet te rasterizen, rasterizen, hé dat kan ook nog!

Flickr

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
lol
met selectietool rondje maken, vullen met bucket :9 hehehe

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Vullen met ctrl-backspace of alt-backspace, is beter voor je rsi preventie :)

Flickr

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/m.huijbers/zucht.gif

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Dat was toch al duidelijk in het plaatje van Oz? :)

Flickr

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd

DeFeCt schreef op 30 augustus 2002 @ 11:08:
[...]

Dat was toch al duidelijk in het plaatje van Oz? :)
Als je 'Fill pixels' niet aan hebt kan je lang zoeken naar Anti-Aliasing, vandaar.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:43:
[...]

Als je 'Fill pixels' niet aan hebt kan je lang zoeken naar Anti-Aliasing, vandaar.
Dan moet ie maar gewoon beter kijken. Al dat voorgekauw.. we gaan toch in een restaurant ook geen Olvarit bestellen of wel.. :)

Verwijderd

Als je iets uitlegt moet je het goed doen Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/fuckyou.gif

• Willem
  • Laatst online: 23:01
Ja dit gaat nergens meer over, lijkt me dat het probleem wel enigszins kan worden opgelost nu. Verder WoUtoMatic, dat soort suggestieve smilies zijn niet echt aardig ofzo.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.