Toon posts:

Comp start nietmeer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de PC hiernaat opstart check is stations cd/hd enz maar na dat hij heeft gezegt dat er no bootable CD is gaat hij hard laden stopt ermee en laat het daarbij :(. Als ik het image erop zet zegt ie ''cannot lock a locked disk'' en en kapt ermee, als ik C: probeer te formatten zegt hij dat het Formatten van station C: niet word ondersteunt.

hij geeft voor het starten van het image dit :

1.Het station moet worden gepartitioneerd. Voer Fdisk uit en de MS-DOS promt op een partitie te maken

2.Mogelijk gebruikt u patitionerings software van derden... is niet zo ik heb geen partition magic ofzo erop staan.

3. Sommige virussen veroorzaken dat station C: niets registreerd. U kunt een virusscanner gebruiken om de computer te controleren op virrusen.

Win98se
HD merk is onbekent
proc P3 677EB
384 MB geheugen(2x 128 merkloos en 256 corsair)

ik wist niet precies in welk forum deze post moest dus ver.

hoe voor ik Fdisk uit? zonder windows?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2002 17:12 . Reden: hoe voor ik Fdisk uit? zonder windows? ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu Fdisk gedaan maar als ik C: wil formatten is het station er niet! als ik nu in Fdisk bij atieve partitie kiezen kijk zie ik
partitie C:1
status : A
volume naam : niks(?!?!?!?)
Mbytes 19532
systeem : Unknown gebruik 100%

is me HD nu stuk offf....? hoe geef ik die HD een naam dan

wat is volume naam?

[edit] Als ik format C: doez zegt hij :

Het medium Type is ongeldig bezig met lezen station C
afbreken.,sd,d,d,s,,da?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer is dat gebeurd? Heb je de bekabeling en de jumpers dubbelgecheckt? Lukt het ook met maar één harddisk aangesloten? (dus CDROM enzo eruitpluggen)

Edit: hmm.. dit is ook meer een [OM] verhaal..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Dus een move van PMG naar OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Klinkt alsof je geen primaire DOS partitie hebt aangemaakt. Ik weet niet wat je wilt installeren, maar ik ga ervan uit dat het windows is (wat is "het image"?).

Wat zou moeten werken (indien correct uitgevoerd ;) ):
fdisk => alle partities verwijderen. Als je in fdisk, optie 4 (partitiegegevens weergeven) ziet dat er alleen een non-dos partitie is, dan dus ook verwijderen met de optie "non-dos partitie verwijderen". Je zegt dat er "systeem Unknown" staat. Dat klinkt alsof er inderdaad een non-dos partitie anwezig is. Eraf met die hap!
Daarna met (geloof ik) optie 2 (partitie aanmaken) een primaire DOS-partitie aanmaken die de hele schijf omvat (da's het makkelijkst) en deze actief maken.

Daarna moet microsoft format deze schijf kunnen benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een primaire dos partietie en het image is gewoon win98se met een image proggi :p het werkt nogsteeds niet :( ookniet zonder cdroms ofzo
Pagina: 1