Toon posts:

[FreeBSD] VPN server opzetten via IPsec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een VPN server opzetten. Met als bedoeling dat mensen via Win2k/WinXP/Win98 SE kunnen inloggen op het netwerk via een VPN verbinding. Nu heb ik hier even naar gezocht op GoT en meer dingen gezocht via google. Echter kom ik er niet uit wat het beste is. Heb al wat dingetjes uitgetest maar het werkte nooit :(

Mijn vragen zijn:
- Ik wil dit graag doen op een FreeBSD server i.c.m. ESP als encryptie? Hoe is dit het beste te realiseren?
- Deze bak hangt direct aan het internet, dus zullen er neem ik aan geen problemen ontstaan met bijvoorbeeld NAT. Of zit ik hier compleet de plank mis te slaan?
- Hoe is het mogelijk dit te realiseren zodat iedereen die ingelogd is het hele netwerk kan vinden/pingen? (Zit dat in dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.10.x/24).
- Is het mogelijk degenen die inloggen op de VPN ook via de domeincontroller te laten inloggen zodat deze een profiel inlaad van de server(dezelfde server met samba als domeincontroller)?
- Is het nodig eerst een nieuwe kernel te compileren en hoe kan ik dat zien? Graag een Howto hoe opnieuw te installeren eventueel.
- Hoe zit het met de snelheid i.c.m. beveiliging? ESP encapsuleert natuurlijk de pakketjes en ik kan me voorstellen dat daar redelijk veel bandbreedte in gaat zitten. Ik heb een 256 kbit upstream. Hoe snel zou bijvoorbeeld een filetransfer via verkenner ongeveer halen ter indicatie?

Alvast erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. ;) Ik ben klaar om te lezen >:)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Kettrick

Rantmeister!

Ik doe dit zelf met mpd, dit staat in de ports onder /usr/ports/net/mpd :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, kan je toevallig uitleggen wat mpd doet, wat het ongeveer is enzo. Anderen nog tips/opmerkingen/antwoorden?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand wat tips en/of links om dit het beste aan et pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me allemaal nog steeds niet gelukt. Ik heb inmiddels een VPN boek van O'Reilly alleen gaan die er vanuit dat er een server-server verbinding wordt opgebouwd en niet echt een client-server.
Dat is dus wat ik wil. Dit alles wil ik via IPsec opzetten i.v.m. veiligheid van gegevens.

Ik hoop dat er nu meer mensen zijn die mij informatie kunnen geven of leesvoer :P

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar heeft niemand een idee. Kan een lieve admin em misschien even moven naar PNS dan. Misschien weten ze daar wel een antwoord.

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
voor ipsec opzetten met FreeBSD http://www.freebsddiary.org/ipsec.php

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heel erg leuk. Maar dit gaat uit van twee BSD servers met ieder een vast IP adres. Wat ik wil is het opzetten van een server (onder BSD maar evt. ook wel onder Linux) waarop windows clienten via verbinding aanmaken --> VPN op mijn server kunnen inloggen. En vervolgens binnen de netwerkomgeving en samba komen.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:00

qless

...vraag maar...

www.freeswan.org

Ik gebruik dat voor een netwerk-naar-netwerk verbinding, echter in de doc. staat dat het ook werkt voor netwek-naar-client, m.b.v standaard w2k/xp software.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1