Toon posts:

Edimax BR-6104: werkt maar half?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik kon zo niet een betere topictitel bedenken... Adjes en Modjes, als je een duidelijkere weet, edit 'em dan even aub...

Ik zit dus met het volgende probleem. Ik heb bovenstaande Edimax gekocht, om eindelijk eens een niet te lastig op te zetten Internet verbinding te delen. Ik en een andere PC.
Mijn PC aangesloten op de router, de router ziet hem meteen zodra er stroom op de NIC komt te staan (dat zie ik omdat er voor die poort een lampje gaat branden op de router). Instructies gevolgd, en voila, ik heb internetverbinding via de router.

Maar als ik mijn pa aansluit op de router, krijg ik geen lampje dat gaat branden om weer te geven dat hij een andere PC ziet welke aangesloten is. Ik heb het al geprobeerd met 3 verschillende NIC's, 2 Realtek en 1 oudere 3Com. Ook heb ik 2 verschillende UTP kabels gebruikt (allebei Cat 5), maar ook dat helpt niet.
Nu weet ik zeker dat die Realtek's en één van die UTP kabels helemaal in orde zijn, ik heb ze nog gebruikt om een netwerkje aan te leggen tussen mijn PC en die van mijn pa.

Ik heb naar aanleiding van een ander bericht hier op GoT (artikel te lezen op deze link: Edimax BR-6104 router prob.) de firmware geupdate, en ik heb nu versie 0.57 op de router staan.

Heeft iemand enig idee c.q. verklaring waarom het niet werkt, en hoe ik dit eventueel kan testen of oplossen?

Oh ja, ik heb met de werkende PC al alle poorten geprobeerd van de router, en ze werken allemaal...

Verwijderd

Topicstarter
Als niemand hier een oplossing heeft, stuur ik hem terug naar MyCom... Kan niemand mij hier helpen? :'(

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

Als je de NIC van je zelf via een cross cable verbind met die van je pa, brand het lampie dan wel?
En als je pa zit aangesloten op de router (zonder dat het lampje brand) kan je dan wel pingen of krijg je een IP van de router?

En eventueel de NIC in ander PCI slot?

[ Voor 0% gewijzigd door edgar108 op 29-08-2002 21:56 . Reden: typo ]

inderdaad AAD

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
ik zou de kabel eerst eens tussen jouw PC en router testen
dan zou ik testen met jouw PC en je PA (cross)
Dan zou ik PA's PC op een andere poort :?
Ik heb dezelfde (ja die die link die je bovenaan zei) heb dat probleem verder niet, maar ik weet wel dat wanneer je 10Mbit hebt het bovenste lampje niet brand en met 100Mbit juist wel, de onderste is voor de activity.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar even ter verduidelijking. Als ik dit namelijk niet vertrouw, stuur ik hem morgen nog terug naar MyCom.

Aangezien mijn PC werkt op ALLE 4 de poorten, ligt het dus niet aan de router maar aan de NIC of UTP kabel?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:58:
OK, maar even ter verduidelijking. Als ik dit namelijk niet vertrouw, stuur ik hem morgen nog terug naar MyCom.

Aangezien mijn PC werkt op ALLE 4 de poorten, ligt het dus niet aan de router maar aan de NIC of UTP kabel?
Dat heb je juist geconstateerd ja :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik moet alles goed op een rijtje zetten als het om PC's of -apparatuur gaat. Ik laat jullie weten wat het nou was, maar dat komt morgen wel...

Dus voorlopig: dank jullie! _/-\o_

Edit: ik heb de PC van mijn pa (die niet werkte) aangesloten via het UTP kabeltje waarmee de mijne aangesloten was op de router, en alles werkt. Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1