Toon posts:

data+hd overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb jullie advies nodig

hd a: 20gb 5400rpm.
4 partities
c=os
d=mp3
e=leeg
f=progs

hd b: 40 gb 7200rpm

leeg

Ik wil het volgende doen:
Hd b moet a worden, maar met de hele inhoud van a. hd a wordt hierna in een andere pc gezet.
Hoe ken ik dit het beste doen?

Zelf dacht ik om van partitie c,f een image te maken en op hd b te kopieren., en vervolgens hd a eruit te halen en hd b om te zetten naar master. en de images uit te pakken.

M'n vraag is of xp dan niet in de war raak omdat hij een ander hd ziet.

Als jullie andere ideeen hebben, hoor ik ze graag.

groetjes

Éric

Verwijderd

hmm , volgens mij geef je zelf al het antwoord.Ik zou wel even een kopietje van je boot bestandje maken (mocht er iets fout gaan).Ik weet trouwens niet erg veel erover maar kun je niet gewoon alles ( inclusief registers enzo) gewoon overhevelen/kopieren en dan plakken.Daarna het boot bestandje op de nieuwe schijf zetten en ervoor zorgen dat je op de nieuwe schijf een partitie F: maakt waar je al je progies neerzet?Nou ja suc6 ermee , andere tweakers zullen je wel komen helpen denk ik , daar heb je meer aan

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Doe dit gewoon met Norton Ghost. kan je van de ene partitie naar de andere partitie (Lokal --> Partition --> To Partition) OF van de ene disk naar de andere disk (Lokal --> Disk --> To Disk) hele partitie's of hele disk's klonen.
Als je een partitie met xp wilt klonen, raad ik jouw aan dit te doen op de bovengemelde manier, maar dan met Norton Ghost 7.0 of hoger (liefst Norton Ghost 7.5), die ondersteunen ook XP
Norton Ghost MOET je draaien in DOS, dus maak voor je begint een dos-opstart-flop.

suc6

PS alleen overkopieren werkt niet, omdat het besturingssysteem dan nooit zal opstarten, want de opstart informatie op de harddisk kan niet gezien en gekopieerd worden op een andere harddisk op een nomale (microsoft) manier.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Is het niet makkelijker op met een bootdisk op te starten en dan mbv. bv. Ghost een Disk-to-Disk Copy te maken ?

Je kunt in Ghost zelfs nog aangeven of je de partities wilt resizen op de doel-disk.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)