[asp]Replace op een var die var's bevat!

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Hoi,

Ik d8 slim te zijn met een sqlCmd door het volgende te doen:

code:
1
2
sqlCmd = "Styles = '"&request("frmStyles")&"', ..knip.. Width = '"&request("frmWidth")&"'
sqlCmd = Replace(sqlCmd, "'", "''")

De eigenlijke string is nog vele malen langer. Maar goed :)

Dit vanwege de mogelijke invoer van een ' teken. Welnu, werkt op zich wel leuk, ware het niet dat ie dat over de hele variable doet. En ik wil dus dat ie het in de variable in de variable doen. Dus pas bij de request("...") doen. Want nu replaced ie ook de broodnodig SQL ' tekens.

Iemand een tip? Idee?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Ummz, die Request bla bla voor die code zetten en opslaan in variabele, dan ' eruit filteren en dan pas je sql code gaan doen met die variable?!
dus:
blaat=Request whatever
Replace gedoe
sql blabla & blaat & en weer verder

(als ik het wat netter moet uitleggen zeg ut maar want ik had niet veel zin om het goed te doen, dit is dus zegmaar "globaal" wat je moet doen :) )

• TeeDee
slindenau: dat weet ik :) Maar dan moet ik dus eerst alles _weer_ opnieuw gaan uittikken. En ik dacht dat het zo dus ook kon.

Wat ik dus eigenlijk wil is:

Alleen de ' uit de request filteren, in het sqlCmd. Dan zal ik zeker iets van ee REGEXP moeten maken?

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 14:02

-SaveMe-

-klik-

TeeDee schreef op 29 augustus 2002 @ 16:10:
Alleen de ' uit de request filteren, in het sqlCmd. Dan zal ik zeker iets van ee REGEXP moeten maken?
sqlCmd = "Styles = '" & Replace(request("frmStyles"), "'", "''") & ...

Uhuh, zoiets gewoon ??? :Z

GamiQ, de game notes app met game maps!

• TeeDee
-SaveMe- Tja, maar daar doelde ik dus niet op. Ik weet dat het zo kan, maar ik zou dus eig. gewoon op het eind in één keer een Replace functie erover heen willen donderen. Maar ik denk dat ik het maar zo ga doen! Thanks iig voor het meedenken!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 14:02

-SaveMe-

-klik-

Het werkt, is makkelijk, dus wat is er op tegen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

SaveMe -> hij heeft erop tegen dat de string nog vele male langer is en dat zou een aardig lange programmerings regel opleveren. en misschien wil hij het nog op andere plaatsen implementeren.
Pagina: 1