Zelf kabelmodem aanleggen

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Hier in Vlijmen hebben we sinds kort kabel van @Home, dus wou ik daar een abbo op nemen. Maar nu kun je kiezen of je zelf je kabelmodem aanlegt of dat laat doen en dat zelf doen scheelt een heleboel geld. Nu weet ik alleen niet zo veel van kabel af. Dus valt een kabelmodem aanleggen te doen voor een n00b? :?

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 29 augustus 2002 @ 15:41:
Hier in Vlijmen hebben we sinds kort kabel van @Home, dus wou ik daar een abbo op nemen. Maar nu kun je kiezen of je zelf je kabelmodem aanlegt of dat laat doen en dat zelf doen scheelt een heleboel geld. Nu weet ik alleen niet zo veel van kabel af. Dus valt een kabelmodem aanleggen te doen voor een n00b? :?
Kabelmodem aanleggen lukt denk ik nog wel,

[geluidnamaakmodus]

Plof, zo die staat....

[geluidnamaakmodus] :o

Verwijderd

Ja valt goed te doen, gewoon coax kabeltje en utp kabel trekken en een netwerkkaartje in je pc proppen that's all, moet iedereeen kunnen, zo simpel als wat.

• iets
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:44:
Ja valt goed te doen, gewoon coax kabeltje en utp kabel trekken en een netwerkkaartje in je pc proppen that's all, moet iedereeen kunnen, zo simpel als wat.
Owkeej maar ik heb geen ID wat ik dan allemaal moet instellen. Ik weet echt niks over IPadressen en Proxies. En als ik dan toch alleen een modem nodig heb ( 10Mbit netwerkkaartje heb ik al) kan ik dan beter meteen een goede kopen of is die @home modem goed (snel) genoeg? Ik krijg nl. breedband. 8)

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 29 augustus 2002 @ 16:07:
[...]

Owkeej maar ik heb geen ID wat ik dan allemaal moet instellen. Ik weet echt niks over IPadressen en Proxies. En als ik dan toch alleen een modem nodig heb ( 10Mbit netwerkkaartje heb ik al) kan ik dan beter meteen een goede kopen of is die @home modem goed (snel) genoeg? Ik krijg nl. breedband. 8)
die van @home is goed genoeg....

Als het goed is hoef je niks in te stellen want je krijgt een ip bij @home vandaan... Dus ggewoon utp kabel tussen modem en computer aan zetten..

• iets
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:10:
[...]

die van @home is goed genoeg....

Als het goed is hoef je niks in te stellen want je krijgt een ip bij @home vandaan... Dus ggewoon utp kabel tussen modem en computer aan zetten..
Bedankt dan ga ik die gasten nu bellen.

tvw

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Zelf doen is idd niet moeilijk. Maar let wel dat je bij dat basis pakket wel een maximale downstream hebt van 16KB/s en een upstream van max 8KB/sec. En als je de installatie door @home laat doen bijv. full install of een doe hetzelf pakket. Geniet je van een downstream die ligt tussen de 250 en 700KB/sec dus wel ff iets om te overwegen :)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

men hoort nu wel, dat is niet moeilijk, een paar kabeltjes aansluiten en klaar is klara.
Maar wij vergeten dat wij niet weten hoe de situatie er bij topicstarter eruit ziet.
Heeft hij een goeie en officiele kabel ingang, zit er niet teveel ruis op de lijn en zo kan ik er nog wel een paar noemen.
En Shotgun, heb je geen gasten in de buurt wonen met zo'n aansluiting? kan je evt mee vergelijken.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Vergeet niet dat er ook een mogelijkheid is dat de aansluiting bij hem thuis niet retourgeschikt is. Dan moet het door je kabelboer aangelegd worden want dat mag je zelf niet veranderen, tenminste is mij ooit verteld.

Verwijderd

Heeft hij een goeie en officiele kabel ingang, zit er niet teveel ruis op de lijn en zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Vergeet niet dat er ook een mogelijkheid is dat de aansluiting bij hem thuis niet retourgeschikt is.
Ik denk niet dat hij een Splitter aan gaat leggen o.i.d. Hij geeft zelf al aan dat niet aan te kunnen. Hij wil gewoon weten of hij een doe-het-zelf pakket moet nemen of dat hij @home dat laat installeren voor een x bedrag.
Ik zou het lekker zelf doen.
UTP-kabeltje trekken, NIC-je erin, Computernaam/Mail-instellingen invoeren en je bent klaar.

edit:

ik bedoel ook maar te zeggen, dat @home altijd de splitter en Modem zelf installeert. Dus het hele retourgeschiktverhaal gaat toch niet op... B)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

idd modem aanleggen doen ze zelf (modem + splitter (die ze vervangen))

daarna kan je kiezen tussen (op de modem na dan)

Starters paket = nix ;) je krijgt je CC nummer en de monteur peert em weer (deze heb ik ook genomen) ik hed et netwerk al klaat liggen en et was plug en internetten maar :9
doe_het_zelf = een doos met 20Mtr upt (d8 ik) en een netwerkkaartje + de intellingen enzow

Full install = lijkt me duidelijk B)

Verwijderd

ThaHandy schreef op 29 augustus 2002 @ 20:34:
idd modem aanleggen doen ze zelf (modem + splitter (die ze vervangen))

daarna kan je kiezen tussen (op de modem na dan)

Starters paket = nix ;) je krijgt je CC nummer en de monteur peert em weer (deze heb ik ook genomen) ik hed et netwerk al klaat liggen en et was plug en internetten maar :9
Monteur van @home plaatst de splitter en het modem en test met zun laptop de verbindingen gaat weg je moet zelf zorgen dat er utp van je modem naar je pc komt en dat je netwerk kaart er in komt en dat alles met je pc werkt
doe_het_zelf = een doos met 20Mtr upt (d8 ik) en een netwerkkaartje + de intellingen enzow
zelfde idee als het starters pakket alleen je krijgt utp en een netwerk kaart,
10 euro vooreen nic en 10 meter utp ala 1 euro de meter -> 20 euro ? moet dat zo veel duurder?
Full install = lijkt me duidelijk B)
monteur plaatst modem en legt utp en zorgt dat het allemaal piekfijn werkt :)

( tipje voor als je nog wat utp gratis wil zorg dat je pc ed al gereed is en dat het on 1 of andere simpele reden niet wil werken en dat die monteur denkt dat het aan je utp leg ( kreeg ik ook mooi10 meter utp :D )

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:01:
[...]

( tipje voor als je nog wat utp gratis wil zorg dat je pc ed al gereed is en dat het on 1 of andere simpele reden niet wil werken en dat die monteur denkt dat het aan je utp leg ( kreeg ik ook mooi10 meter utp :D )
nog 1

niet de CD installeren
das alleen maar troep
host list word angepast & je explorer (aangeboden door @home)
Pagina: 1